Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: بررسی پرونده‌های مالیاتی نشان می‌دهد که ۵۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی قطعی در استان قزوین صورت گرفته است که این میزان بدهی خالص بوده و شامل جرائم مالیاتی نمی‌شود. - اخبار استانها -

سعید حوائج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه عمده فرار مالیاتی در سطح استان مربوط به کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای است، اظهار داشت: متاسفانه برخی فعالان اقتصادی برای افراد بیکار و فاقد تخصص و تمکن مالی کارت بازرگانی می‌گیرند و یا با پرداخت یک اجاره جزئی از کارت‌های بازرگانی دیگران تا در حوزه مالیاتی ردگم کرده و مبادرت به فرار فالیاتی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجایی که انتظار داریم فرار مالیاتی از طریق کارت بازرگانی در استان‌های مرزی، بنادر و مبادی صادراتی و وارداتی ما اتفاق بیفتد، برای ما جالب بود که این تخلف در استان قزوین هم به میزان زیادی اتفاق می‌افتد که دلیل آن تراکم شهرک‌های صنعتی و افراد حقوقی فعال اقتصادی در این استان است.

حوائج با ذکر اینکه بیشتر فرار مالیاتی با سوءاستفاده از کارت بازرگانی اجاره‌ای توسط بازرگانان و تجار انجام می‌شود، ادامه داد: سهم تولیدکنندگان در این حوزه ناچیز است و تولیدکننده‌هایی هم که صادرات کالای خود را به عهده دارند، کمتر فرار مالیاتی انجام می‌دهند. البته در حال حاضر تمهیداتی اندیشیده‌ شده و سخت‌گیری‌های زیادی در صدور کارت بازرگانی انجام می‌شود.

مدیرکل مالیاتی استان با یادآوری اینکه یکی از منابع درآمدی مهم دولت در شرایط سخت اقتصادی امروز است، گفت: به همین دلیل اداره تراکنش‌های مالی و واحد پولشویی سازمان امور مالیاتی با تمام قدرت با فرار مالیاتی مقابله می‌کند و این کار را با انطباق پرونده‌های بانکی و مالی فعالان اقتصادی انجام می‌دهد.

90 درصد از جرائم مالیاتی تولیدکنندگان در صورت پرداخت بدهی بخشیده می‌شودقزوین| جرائم بدهی واحدهای تولیدی به سازمان تامین اجتماعی بخشیده می‌شوداستاندار قزوین در گفت‌وگو با تسنیم: اجازه ندادم هیچ واحد تولیدی تعطیل شود

حوائج اضافه کرد:‌ با بررسی تراکنش‌های مالی و بانکی فعالان اقتصادی فرارهای مالیاتی را شناسایی کرده و دریافت مالیات را از این افراد مطالبه کردیم؛ اما متاسفانه قسمت عمده‌ای از کسانی که فرار مالیاتی کرده‌اند، تخلف خود را نمی‌پذیرند و در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی برای پرداخت مالیات خود سرسختی و مقاومت می‌کنند.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اتاق بازرگانی ایران کارت بازرگانی فرار مالیاتی بیشتر بخوانید... استاندار قزوین در گفت‌وگو با تسنیم: اجازه ندادم هیچ واحد تولیدی تعطیل شود قزوین| جرائم بدهی واحدهای تولیدی به سازمان تامین اجتماعی بخشیده می‌شود ۹۰ درصد از جرائم مالیاتی تولیدکنندگان در صورت پرداخت بدهی بخشیده می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران کارت بازرگانی فرار مالیاتی اتاق ایران کارت بازرگانی فرار مالیاتی کارت بازرگانی بخشیده می شود فرار مالیاتی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: ۶ اعتبارنامه منتخبان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در استان تائید و صادر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدعلی مهاجر ظهر امروز در جلسه ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی گفت: هم‌دلی هماهنگی و هم‌افزایی در خانواده انتخابات از جمله ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخابات که به خوبی نقش‌آفرین بود، انتخاباتی در بالاترین سطح کیفی برگزار شد.

وی افزود: اقدامات پیش‌گیرانه‌ای که در این ستاد با راهبری مدیرکل دادگستری استان انجام گرفت، کمک بسیاری در برگزاری موفق انتخابات بود که جای قدردانی دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: 6 اعتبارنامه منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی که به عهده استان بود در هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها با تایید هیئت نظارت صادر شده که در مرحله بعد باید به تأیید وزارت کشور و شورای نگهبان نیز برسد.

مهاجر افزود: دور دوم انتخابات را منحصر به شهرستان گنبدکاووس نمی‌دانیم و با تاکید استاندار، کل استان در کنار فرمانداری گنبدکاووس برای برگزاری انتخابات، به بهترین شکل هستند.

وی تصریح کرد: براساس قانون فقط افرادی می‌توانند در این دوره شرکت کنند که یا در دور نخست رای نداده باشند یا در حوزه انتخابیه گنبد کاووس رای داده باشند و این خصوصیت توسط دستگاه‌های احراز هویت به سادگی قابل تشخیص خواهد بود.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز