Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه به‌عنوان سازوکاری نخبگانی در ردیف نخست سازمان‌های مسئله‌محور قرار دارد و در طول تاریخ غالباً بزرگترین چالش‌ها و دستاوردهای بشری به‌دست فرهیختگان و دانشمندان دانشگاهی به‌ثمر نشسته است. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین زیرنظام آموزش عالی کشور با برعهده گرفتن بالغ بر 38 درصد جمعیت دانشجویی ایران و انتشار سالانه بیش از 70 هزار پایان‌نامه و رساله دانشجویی، بزرگترین شبکه حقیقی دانشگاهی کشور به‌شمار می‌رود که برای اولین بار به‌فکر طراحی سامانه فراگیری برای پژوهش‌‎های یکپارچه افتاده و با رونمایی از الگوی «پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای» پایش، گام جدی خود را در جهت نظامندی پژوهش‌های دانشجویی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران درنظر دارد در پرونده ویژه «پایش آزاد» به آخرین اقدامات و تحولات برنامه پایش در استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی بپردازد که در شماره‌ دوم این پرونده خبری درباره برنامه علمی استان اصفهان خواهید خواند.

پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره آخرین تحولات طرح پایش در واحدهای دانشگاهی این استان اظهار کرد: دو چالش آب و کشاورزی ذیل برنامه‌های علمی دانشگاه به عهده استان اصفهان گذاشته شده است. نظام موضوعات این دو چالش احصا و در سامان پایش بارگذاری شده و درحال گسترش است.

وی با اشاره به ایجاد همکاری مطلوب با اتاق بازرگانی اصفهان افزود: استفاده از ظرفیت این بنگاه اقتصادی برای احصای چالش‌های اقتصادی ، صادرات و بازاریابی ذیل برنامه پایش نیز در دستور کار قرار گرفته است. موضوعات و چالش‌های اتاق بازگانی و صنایع استان اصفهان در این قالب حل‌و‌فصل خواهد شد. تفاهم سازنده‌ای نیز اخیراً با جهاد کشاورزی و سازمان‌های مرتبط استان صورت گرفته که در شناسایی موضوعات و چالش‌های جدید دانشگاه را کمک خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: جلساتی با صنایع مادر و سنگین استان(ذوب آهن) نیز برگزار شده که واحد نجف‌آباد در رأس پیگیری امور آن قرار گرفته است. چالش‌های صنعت ذوب آهن نیز از سوی این واحد دانشگاهی درحال احصا و شناسایی است. اکنون صنایع استان حساب خاصی بر روی مسئله‌محوری و اجرای طرح پایش دانشگاه آزاد می‌روند.

نجفی از برگزاری جلسات ارتباط با صنعت و شناسایی چالش‌های هوانیروز جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: موضوعات و چالش‌های خاصی در این جلسات مطرح شده که باید درخصوص نوع بارگذاری و محدودیت‌های احتمالی آن‌ها به توافقات نهایی برسیم. چالش‌هایی که استان اصفهان بر روی آنها متمرکز شده عمدتاً معضلات اصلی کشور به‌شمار می‌روند که با حل اصولی آنها می‌توان پاسخ بسیاری از مشکلات را به جامعه علمی و دستگاه‌های اجرایی کشور ارائه داد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های برنامه پایش، اشتغال دانشجویان در راستای موضوع پایان‌نامه است. دانشجویان مدت قابل توجهی با موضوعات پروپوزال خود درگیر شده و تا موعد دفاع با بسیاری از چالش‌های دیگر آشنا می‌شوند، درچنین شرایطی بهترین زمان فراگرفتن مهارت‌های کافی برای ورود به این حوزه به‌منظور اشتغال نیز فرا می‌رسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات خود حاضرند که مبالغی را نیز پرداخت کنند و گرنت‌های پژوهشی صنعتی در اختیار دانشجویان بگذارند ولیکن در مقابل این خروجی‌های قابل اعتماد و حل تمام و کمال چالش‌ها را از دانشگاه طلب می‌کنند. شرط ارائه خروجی مطلوب، اشراف کامل و جزئی استادان و دانشجویان در آن صنعت مربوطه است.

نجفی با اشاره به لزوم شناسایی واقع‌بینانه چالش‌ها از سوی استادان و دانشجویان دانشگاه خاطرنشان کرد: صنعت آمادگی خود را برای ایجاد ارتباط مستمر با دانشگاه اعلام کرده است. حال بعضی از صنایع نیز مایل نیستند چالش‌های خود را به صورت کاملاً روشن در اختیار سامانه‌های پزوهشی دانشگاه قرار بدهند و ایجاد ارتباط مستقیم و دریافت داده‌های مستقیم با رعایت حریم را مدنظر قرار می‌دهند. صنایع بعضاً به دلیل رقابت با سایر گروه‌ها و عدم تمایل به انتشار، چالش‌های خود را به‌طور روشن در اختیار دانشگاه‌ها نمی‌گذارند و دانشجویان بعضاً با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند.

وی عنوان کرد: درحال مذاکره و ایجاد سازوکاری برای دریافت چالش‌ها و معضلات بااهمیت صنایع با رعایت حریم‌ها و طبقه‌بندی اطلاعاتی هستیم. جذب گرنت‌های پژوهشی از این موضوعات برای دانشگاه بسیار مهم بوده و صنایع نیز به‌راحتی با این موضوع کنار می‌آیند. امروز کشور به‌شدت به هدفمندی پایان‌نامه‌ها و غلبه بر تحریم نیازمند است و صنایع تشنه حضور دانشگاه‌ها در میدان کار و حل چالش‌های آنها هستند. پایش سازوکاری برای قطع دست سودجویان از سرقت‌ها و دزدی‌های علمی نیز به‌شمار می‌رود و وجود کاربر و اسپانسر مشخص از همان مرحله نخست کیفیت پژوهش‌های دانشجویی را به نهایت خود می‌رساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: جضور صاحبان صنایع در جلسات دفاع و مطالبه‌گری، تایید و سوال از دانشجویان می‌تواند در اصلاح فرآیندهای پژوهش‌های دانشگاهی حائز اهمیت است. ضلع کاربری پایان‌نامه‌ها در جلسات دفاع پایان‌نامه‌ها خالی است که با حضور صنعت در جلسات این پارل کامل خواهد شد.

انتهای پیام/

358 / 167 طرح پایش آزاد نظام موضوعات دانشگاه آزاد اصفهان پیام نجفی برنامه علمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طرح پایش آزاد نظام موضوعات دانشگاه آزاد اصفهان پیام نجفی برنامه علمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان پایان نامه چالش ها نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن لبافی گفت: گروه صنایع غذایی از سال ۱۳۹۷ با هدف آشنایی دانشجویان و انتقال دانش عملی و تجربیات مهندسان کارخانه‌های صنایع غذایی اقدام به دعوت و حضور آنان در برخی کلاس‌های تئوری و عملی دروس تخصصی مقاطع مختلف کرده است.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: نشست‌های تخصصی امکان ارتباط مستقیم و شناخت بیشتر و ملموس‌تر از وضعیت صنایع غذایی و نیازهای حال و آینده و آگاهی از جایگاه دانشجویان در آینده تحصیلی آنان را به بهترین وجه فراهم آورده است.

به گفته وی، با فراهم شدن فضای آموزش بهتر و ارتباطات مجازی دانشگاه در دوران کرونا در حالی که از برگزاری نشست‌های حضوری محروم شدیم اما به راحتی توانستیم از مدیران بخش‌های تولید، تحقیق و توسعه (R&D) صنایع و مراکز پژوهشی تخصصی مرتبط با دروس دانشجویان دعوت به عمل آوریم.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بیان کرد: با عادی شدن شرایط بعد از کرونا، برگزاری نشست‌های مربوط به دروس فرمولاسیون مواد غذایی، فنآوری آب میوه، صنایع قند (چغندری و نیشکری)، صنایع شیر و صنعتی سازی صنایع سنتی تداوم و توسعه یافته است.

لبافی در خصوص مهمترین دستاورد این کلاس‌های تخصصی گفت: اینکه از تک بعدی و تک رشته‌ای بودن خارج می‌شود، دانشجویان متوجه می‌شوند که علاوه بر فراگیری و آموزش دروس علمی تخصصی، برای تکمیل دانسته‌های خود نیاز به اطلاعات دیگر و برقراری ارتباط با فعالان و مدیران صنایع نیز هست.

وی عنوان کرد: در بعضی تخصص‌ها دانشجویان فکر می‌کنند دروس نظری کافی است اما در اجرا به محض ورود به صنعت و امور اجرایی متوجه نیاز به اطلاعات و مهارت‌های دیگر هم می‌شوند و به اهمیت ارتباط دروس بین رشته‌ای مانند مسائل مالی، مدیریتی، فرهنگی، روانشناسی، ارتباطات و تجربه مدیران واقف می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اظهار کرد: مدیران و صاحبان صنایع غذایی که به دنبال ارتقای کار و کیفیت محصولات خود هستند به دنبال دانشجویانی می‌گردند که علاوه بر تخصص اصلی خود در حوزه‌های مدیریت مسائل مالی، نیروی انسانی و نوآوری نیز دارای زمینه‌های اولیه باشند.

وی گفت: در پروژه کلاسی درس فرمولاسیون مواد غذایی دانشجویان دکترا برای داوری پروژه‌های آنان از مدیران صنایع مرتبط دعوت کرده‌ایم. بر اساس بازخوردها، این شیوه عمل برای ایجاد تفکر و اجرای پروژه‌های علمی تخصصی و کاربردی برای دانشجویان و مدیران صنایع بسیار مفید بوده است.

کد خبر 6087965

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است
  • مدیران اجرایی استان بوشهر باید در میدان حضور داشته باشند