Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@21:28:34 GMT

نشانه‌هایی که خبر از هک شدن گوشی می‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۱۷۳۳

نشانه‌هایی که خبر از هک شدن گوشی می‌دهند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مشرق، برنامه‌های هک و جاسوسی می‌توانند بسیار خطرناک باشند. دانستن علائم هک شدن یا نصب برنامه‌های جاسوسی در تلفن شما می‌تواند بسیار مفید باشد. تلفن‌ها و رایانه‌های ما دو وسیله ارتباطی اصلی هستند که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم؛ بنابراین اگر کسی تلفن شما ما را هک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسترسی به اطلاعاتی مانند آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن‌ها (از لیست مخاطبین شما)، تصاویر، فیلم‌ها، اسناد و پیام‌های متنی می‌تواند خطرات زیادی را ایجاد کند. اما نصب جاسوس افزار یا برنامه‌های هک چه علائمی دارد؟

باتری گوشی شما سریع تخلیه می‌شود

یکی از علائم بارز هک شدن تلفن شما این است که باتری گوشی شما بسیار سریع‌تر از حد لزوم تخلیه می‌شود. درواقع با توجه به این که جاسوس افزار تلفنی همیشه فعال است، بنابراین از انرژی زیادی استفاده می‌کند و باتری شما در این فرآیند تخلیه می‌شود.

تلفن شما بیش از حد داغ است

در کنار سرعت بالای خالی شدن شارژ تلفن همراه شما، گاهی تلفن شما بیش از حد داغ می‌شود که این موضوع احتمالی مصرف سریعتر داده‌های اینترنت از حد معمول است.

پیام‌های خطرناک و مشکوکی دریافت می‌کنید

شاید پیامی برای حضور در یک مهمانی ناشناس دریافت کنید، شاید یک لینک از شما تقاضای پول می‌کند، شاید افرادی ناشناس تقضای اطلاعات شخصی شمار را دارند و بسیاری از موارد مشابه که می‌توانند خطرناک باشند.

شما از شارژ عمومی استفاده کرده اید

درست است که این روزها در بسیاری از کافه‌ها و مراکز عمومی ایستگاه‌های شارژ وجود دارد، اما گاهی هکرها با کمک درگاه‌های USB اطلاعات کاربران را سرقت می‌کنند بنابراین باید بسیار مراقب باشید که در اماکن ناشناس و با USB دیگران گوشی خود را شارژ نکنید.

دریافت تماس یا متن از شماره‌های ناشناس

ممکن است شما تماس‌ها و متونی دریافت کنید که ناشناسند و از آن خطرناک تر، ممکن است شماره‌هایی به دفترچه تلفن شما اضافه شوند که نمی‌شناسید، این موضوع می‌تواند نشانه‌ای بسیار خطرناک باشد. شاید یک بدافزار جاسوسی روی گوشی شما نصب شده باشد که می‌تواند شما را در معرض خطر قرار دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گوشی هوشمند موبایل گوشی هک شدن کنترل تلفن همراه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تلفن شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر ماکت آیفون ۱۶، آرایه جدید لنز‌ها را نشان می‌دهد

به‌تازگی تصاویری منتسب به سری آیفون ۱۶ منتشر شده است که در آنها، شاهد ماکت این سری هستیم. اگرچه این تصاویر به‌شکل غیررسمی منتشر شده‌اند و نمی‌توان از صحت آنها اطمینان کسب کرد، اما می‌توانند خبر از تغییرات احتمالی در سیستم شارژ و دوربین دستگاه‌ها بدهند.
آیفون ۱۶ چه تغییراتی نسبت به گذشته خواهد داشت؟
افشای اطلاعات و گزارش‌های غیررسمی پیرامون نسل‌های معرفی نشده آیفون همیشه یکی از جنجال‌های بزرگ دنیای فناوری بوده است و این مسئله برای سری آیفون ۱۶ هم درحال تکرار است. در همین راستا، یک تولیدکننده فرانسوی ماکت موبایل اخیراً تصاویری را منتشر کرده است که به نسل آتی آیفون نسبت داده‌شده‌اند. در این تصاویر می‌توان آرایه احتمالی لنز‌ها در مدل‌های مختلف و نازک شدن حلقه شارژ مگ‌سیف را مشاهده کرد.
اپل از سری آیفون ۱۲ اقدام استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم تحت عنوان مگ‌سیف در گوشی‌های خود کرد؛ اما تاکنون خبری از حضور این فناوری در آیپد‌ها نبوده است. البته پتنت‌هایی در این رابطه به ثبت رسیده است و احتمال دارد در آیپد‌های جدید که در آینده نزدیک معرفی می‌شوند، شاهد ظهور مگ‌سیف نیز باشیم.

طبق ماکت منتسب به آیفون ۱۶، حلقه آهن‌ربا و سیم‌پیچ در این سیستم نسبت به نسل‌های قبلی شاهد کاهش ضخامت بوده است و احتمال دارد که این امر فرایند شارژ بی‌سیم را بهینه‌تر از قبل کند.

انتظار می‌رود که تولیدکنندگان لوازم جانبی محصولات اپل با توجه به تغییرات صورت گرفته در طراحی بدنه، مجبور به ساخت محصولاتی با ابعاد کاملاً جدید شوند. همچنین با توجه به این تصاویر، احتمال دارد که آرایه لنز‌ها در دوربین آیفون ۱۶ معمولی و پلاس نسبت به نسل قبلی دچار تغییر شوند و لنز‌ها به‌صورت عمودی در یک راستا قرار داشته‌باشند؛ درحالی‌که در نسل فعلی شاهد یک ماژول مربعی بوده‌ایم.

ماژول دوربین نسل جدید همچنین احتمالاً فضای کمتری را نسبت به گذشته اشغال خواهد کرد و فلش دستگاه نیز به‌سمت راست آن منتقل خواهد شد. ظاهراً آرایه لنز‌های آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس نسبت به قبل تغییری نخواهد داشت و در عوض، رزولوشن سنسور آنها در مقایسه با قبل، شاهد بهبود خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها
  • تصاویر ماکت آیفون ۱۶، آرایه جدید لنز‌ها را نشان می‌دهد
  • ظاهر آیفون۱۶ لو رفت/ چیدمان جدید دوربین‌ها/ عکس
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • شیوه واکنش به نشانه‌های هشدار دهنده خودکشی
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت