Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مسائل متعددی که این ویروس برای کشور‌های مختلف جهان به وجود آورده است، گفت: رشد متوسط اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹، ۲.۹ بوده است، اما در سال ۲۰۲۰ که با ویروس کرونا روبه رو شده‌ایم رشد اقتصاد جهانی منهای ۳ شده است که این نشان می‌دهد کرونا چه تاثیری در اقتصاد جهان گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه شرایط در کشور‌های پیشرفته بدتر است به طوری که در سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی آن‌ها ۱.۷ هم بوده و در سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی این است که منهای ۶.۱ باشد، گفت: بنابراین می‌بینیم که چه وضعیتی به وجود آورده است. صادرات دنیا در سال ۲۰۱۹، ۱.۲ درصد در حال افزایش بوده، اما در سال ۲۰۲۰، ۱۲.۸ درصد کاهش پیدا کرده و ۸۱ درصد از نیروی کار دنیا تحت تاثیر قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برای اینکه با این ویروس مبارزه کنیم، شیوه‌های متعددی در دنیا شروع شد و ما نیز شیوه‌های خودمان را دنبال کردیم. در اولین اقدام تلاش کردیم سیستم سلامت خودمان را تقویت کنیم تا توان لازم را برای اینکه بیماران را مورد آزمایش قرار دهد و اگر لازم شد بستری و یا در آی سی یو قرار گیرند، به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه کار خوبی در کشور ما صورت گرفت و کاری که بهداشت و درمان ما انجام داده است کاملاً قابل مقایسه با دنیا است و به خوبی نشان داده می‌شود، یادآور شد: به همه نیرو‌های مسلح اعلام آمادگی داده بودیم که بیمارستان‌ها و مکان‌های مراقبتی‌شان را آماده کنند، اما وزارت بهداشت و درمان چنان عملکرد خوبی داشت که نیازی به این شرایط آمادگی نیرو‌های مسلح پیدا نشد. در حین اینکه بهداشت و درمان ما در حال کار کردن بودند همزمان در حال افزایش تخت بیمارستانی نیز بودند امسال تا پایان سال نیز بیش از ۸ هزار تخت بیمارستانی اضافه خواهد شد و همچنین در شش ماه گذشته نیز بیش از ۱،۵۰۰ تخت ویژه اضافه شد.

روحانی گفت: توانمندی کشور این است که روی پای خود بایستد بر همین اساس کار بزرگی را شرکت‌های دانش‌بنیان و وزارت بهداشت و دانشگاه‌های ما همزمان انجام دادند.

وی افزود: موضوع مهم دیگری که از روز اول مورد تاکید بود اینکه ما باید خودمان را با این شرایط آماده کنیم، این ویروس مهمان ناخوانده کوتاه‌مدت نیست و ادامه دارد و یک ویروس ناشناخته است؛ هر روز شکل و آثار خود را تغییر می‌دهد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: قراری با مردم از روز اول داشتیم و گفتیم که زندگی مردم باید توأم با سلامت و پروتکل بهداشتی در چرخش باشد و از همان روز‌های اولیه گفتیم بخش‌های تولیدی نباید تعطیل شود و تمام فروشگاه‌های بهداشتی فعال بودند، یک مدتی بقیه فروشگاه‌ها را تعطیل کردیم و سفر تعطیل شد و در مرحله بعد آمدیم با مردم یک قراری گذاشتیم و گفتیم گشایش‌ها آغاز می‌شود به شرطی که مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند. مردم نباید مبتلا شدن به این بیماری را ننگ و عار تلقی کند و پنهان‌کاری کنند. وظیفه شرعی ماست برای حفظ جان مردم به اطرافیان و خانواده و محل کار بگوییم من مبتلا هستم، این کار در جامعه ما به یک معضل فرهنگی تبدیل شده و افراد پنهان‌کاری می‌کنند.

رئیس دولت دوازدهم بیان کرد: ما باید فرهنگ را بالا ببریم که هر کسی مبتلا شد این را به همه بگوید و آزمایشگاه و پزشک‌ها نیز موظف هستند بگویند و لذا ما اگر می‌خواهیم به کسی نزدیک شویم مبنا را بر این بگذاریم که فرد به کرونا مبتلاست و ماسک بزنیم و فاصله را رعایت کنیم و در اجتماعات بزرگ نرویم.

وی اضافه کرد: علت اوج گرفتن کرونا در استان خوزستان، مراسم‌هایی بوده است که در عید فطر برگزار شده و بسیاری از طوایف گردهم آمده بودند.

ادامه دارد... منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 روحانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود

کریم خورشیدوند در نشست بزرگداشت دهه کرامت، با تاکید بر ضرورت پشتیبانی ادارات و نهاد‌ها از برنامه‌های مردم محور، اظهار کرد: باید از ظرفیت همه مراکز دینی و فرهنگی برای هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن جشن‌های دهه کرامت استفاده شود.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای تقویت فرهنگ دینی و نهادینه سازی فرهنگ رضوی است، افزود: دهه کرامت یکی از برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی مهم است و هر ساله تمام نهاد‌ها نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت امام رضا (ع) اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و مسئولان شهرستانی باید هرچه بیشتر با ستاد بزرگداشت دهه کرامت مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد اجرای برنامه‌های متنوع و اثرگذار برای عموم مردم باشیم.

خورشیدوند دهه کرامت را ظرفیت مناسبی برای ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دانست و اضافه کرد: برنامه‌های این دهه و ایام صادقیه باید با هم افزایی، مشارکت، خلاقیت و فراگیری تهیه و تدوین شود.

رییس شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای رساندن پیام امامت، ولایت و کرامت است و باید از این مناسبت برای گرامیداشت مقام دختر مسلمان و مقابله با هجمه‌های دشمنان بهره گرفته شود.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی گفت: برنامه‌های محوری دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های استان به ستاد بزرگداشت دهه کرامت اعلام شده است و براساس ظرفیت ادارات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رکن مردم محوری در جشن‌های بزرگداشت دهه کرامت بیان کرد: در طول دهه کرامت جشن‌های مردم محور در مساجد، محلات و مناطق محروم با پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با رویکرد تقویت فرهنگ دینی، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رضوی و ایجاد شور و شعف برای عموم مردم برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه این نشست اظهار کرد: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این کانون‌ها برگزار می‌شود و مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان جهت تقویت برنامه‌های بزرگداشت ضروری است.

محمد چگنی نژاد افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان سازی اجتماعی و ارتقای فرهنگ دینی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: ده‌ها برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاهچراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در لرستان ادامه داد: همچنین همزمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) ۲ برنامه شاخص در شهر خرم آباد و یک برنامه با محوریت مساجد در هر کدام از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) دریکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مراسم قهوه خوری خوزستان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!/ نمادی که می توانست نهاد شود اما نشد
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت