Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:09:37 GMT

تصویر رازآلود مریخ ثبت شده توسط مارس اکسپرس

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۱۸۷۵

تصویر رازآلود مریخ ثبت شده توسط مارس اکسپرس

آژانس فضایی اروپا جدیدترین تصویر مخابره شده از سیاره سرخ را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ESA، آژانس فضایی اروپا تازه‌ترین تصویر سیاره مریخ را با عنوان "مریخ، ساعاتی پیش" منتشر کرده است.

سیاره سرخ در این عکس که توسط دوربین کاوشگر "مارس اکسپرس"(Mars Express) گرفته شده است، تصویری رازآلود از مریخ ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس فضایی در توضیح این عکس گفت: سیاره سرخ در این تصویر که توسط دوربین "مارس اکسپرس"(سرباز کهنه کار ما) در ارتفاع ۹۵۶۴.۳۳ کیلومتری بالاتر از مریخ در تاریخ ۲ ژوئیه ۲۰۲۰ و ساعت ۱۸:۳۱:۲۶ به وقت CEST در طول گردش در مدار ۲۰۸۶۲ گرفته شده، رازآلود به نظر می‌رسد.

"مارس اکسپرس" یک مأموریت اکتشاف فضا است که توسط آژانس فضایی اروپا(ESA) انجام شده است. مأموریت "مارس اکسپرس" کاوش سیاره مریخ و نخستین تلاش مأموریت سیاره‌ای این آژانس است.

واژه "اکسپرس" در اصل اشاره به کارایی و سرعتی است که این فضاپیما برای آن طراحی و ساخته شده‌ است. با این حال "اکسپرس" بیانگر سفر نسبتاً کوتاه بین سیاره‌ای این فضاپیما نیز هست.

"مارس اکسپرس" شامل دو بخش است، یکی بخش "مارس‌اکسپرس مدارگرد" و دیگری "بیگل ۲"؛ کاوشگری که برای انجام پژوهش‌های دگرزیست‌شناسی و ژئوشیمی طراحی شده‌ است. اگرچه این کاوشگر در قرارگیری و تکمیل برنامه پس از فرود خود بر سطح مریخ موفق نبود، اما مدارگرد از اوایل سال ۲۰۰۴ با موفقیت به انجام اندازه‌گیری‌های علمی ادامه می‌دهد که در برگیرنده تصویربرداری با وضوح بالا و نقشه‌برداری‌های کانی‌شناسی از سطح مریخ، صدا-رادار گرافی ساختار زیرسطحی تا عمق پرمافروست، تعیین دقیق ترکیب و گردش جوی و بررسی چگونگی تعامل جو با محیط میان‌سیاره‌ای است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مريخ سیاره سرخ آژانس فضایی اروپا مارس اکسپرس آژانس فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد ژاپن دست پُر آمد

آمارها نشان داد که تولید کارخانه ژاپن در مارس ۳.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و این در مقابل میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۳.۵ درصدی بود.

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگانی که وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن مورد بررسی قرار داد، انتظار دارند که تولید فصلی تعدیل شده در آوریل ۴.۱ درصد افزایش یابد و در ماه می ۴.۴ درصد افزایش یابد.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که فروش خرده فروشی ژاپن در ماه مارس نسبت به سال قبل ۱.۲ درصد افزایش یافته است و این نتیجه پایین‌تر از میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۲.۲ درصدی بود اما بیست و پنجمین ماه متوالی رشد را نشان داد.

طبق گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که خرده فروشی در ماه مارس ۱.۲ درصد در مقایسه با ماه قبل، کاهش یافته است که پس از افزایش ۱.۷ درصدی در فوریه است.

دیگر خبرها

  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • (تصاویر) قطار سوپرلوکس مرسدس اکسپرس
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد