Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۶۰ هزار نفر طوماری امضاء کردند تا جلوی فیلمی را بگیرند که در آن دختر مایکل جکسون در نقش «عیسی مسیح» ظاهر می شود.

خبرگزاری فارس ـ گروه هنر ـ علیرضا سپهوند: مساله اهانت به پیامبران الهی و مقدسات ادیان توحیدی در هالیوود موضوعی تازه نیست. فیلم های انحرافی «مصائب مسیح (ع)»، «آخرین وسوسه مسیح (ع)»، «فتنه»، «ده فرمان» و آثاری از این دست همه نشان از رویکرد هدفمند، انحرافی، سیاسی و دین هراسانه هالیوود و در سلسله مراتب بالاتر، حکومت آمریکا و در بالاترین رده صهیونیسم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هالیوود در برهه‌های مختلف با کمک حامیان صهیونیست و ضد دین خود، تقریبا تمامی پیامبران اولوالعزم را زیر سؤال برده است.

صاحبان امروزی صنعت سینما در آمریکا تعدادی صهیونیست هستند که هالیوود را بنا نهادند. از این رو هالیوود کاملا تحت سیطره صهیونیست‌هاست و فیلم‌سازانی که موافق سیاست‌های صهیونیستی هستند، می‌توانند در آن به فعالیت خود ادامه دهند. بهانه واهی آزادی بیان در آمریکا و هالیوود باعث شده تا شاهد اهانت به حضرت عیسی(ع)، موسی(ع) و نیز حضرت مریم(س) باشیم و اینجا یک موضوع که ادعای آزادی بیان را به عنوان مضحک ترین دروغ امپریالیسم نمایانگر می سازد، از این قرار است که آنها توهین به ادیان را نشانه آزادی بیان می‌دانند اما به هیچ عنوان اجازه عبور از خط قرمز خود در مساله «هولوکاست» را نمی‌دهند.

در اینگونه آثار تلاش شده تا با مخدوش کردن چهره و شخصیت پیامبران، آنان را از سطح عالمان علوم الهی و مبلّغان شریعت به سطح انسان های عادی تنزّل دهند. در هالیوود سیره زندگی و تاریخ پیامبران بیشتر از آنکه جنبه‌ای واقعی داشته باشد بر محور تحریف انجیل و تورات به تصویر کشیده می شود و ویژگی‌های بارز شخصیتی و تاریخی پیامبران به وضوح دگرگون می‌شوند. 

تا دیروز وجود نگاه تقدس زدا، شریعت زدا و غیرالهی نشان دادن پیامبران از ویژگی های این دسته از فیلم های هالیوودی منطبق بر دیدگاه اومانیستی بود که از حدّ و اندازه یک انسان معمولی فراتر نمی‌رفت لیکن حالا هالیوود بسیار وقیحانه تر به میدان آمده و سَکنات برخی پیامبران همچون «مسیح» را حتی پایین تر از شان انسان معمولی به تصویر می کشد و با تمام قوا تلاش دارد تا بنیان تقدس پیامبران مجاهدی چون حضرت عیسی (ع) را به کلی نابود کند. هرچند ایمان اکثریت پیروان واقعی این پیامبر اولوالعزم با اینچنین آثاری سخیف تزلزل نمی پذیرد، با این وجود هالیوود همچون همیشه شمشیر را برای مذهب، انسانیت و اخلاق از رو می بندد. 


یکی تظاهرات مردم در واکنش به تولید فیلم های ضد ادیان در هالیوود

 

چند روزی است که اخبار تولید فیلمی به غایت هتاک به دین مسیحیت و اینکه این فیلم در شرف اکران و انتشار است، تمام رسانه ها و شبکه های اجتماعی را درنوردیده و هزاران نفر به اعتراض برای جلوگیری از انتشار این فیلم طومارهایی امضاء کرده اند که در ادامه مروری خواهیم داشت بر چند رسانه جهانی:

گاردین در مورد این فیلم نوشت: فیلمی با عنوان « Habit»(عادت) با بازی «پاریس جکسون» دختر «مایکل جکسون» قرار است در آینده نزدیک اکران شود. موضوع فیلم شاید یکی از موهن ترین تولیدات هالیوودی در رابطه با مسیح باشد. 

 

حالا ۲۶۰ هزار نفر طوماری امضاء کردند تا جلوی فیلمی را بگیرند که در آن دختر مایکل جکسون در نقش «عیسی مسیح» ظاهر می شود. امضاء کنندگان این طومار، فیلم را آنچنان توهین آمیز عنوان کرده اند که به آن لقب «زباله مسیح هراسی»(Christianophobic garbage) داده اند. این فیلم تناسخ «مسیح» را به عنوان یک زن «لزبین» ترسیم می کند.

در این فیلم «پاریس جکسون» مدل و هنرپیشه، دختر «مایکل جکسون» در نقش مقابل «بلا تورن» و «گوین رُزدِیل» در فیلم «عادت» بازی می کند.

 

خلاصه داستان این است که «بلا تورن» نقش دختری خیابانی را بازی می کند که همه فن حریف و اهل پارتی است. او درگیر یک معامله خشونت آمیز مواد مخدر می شود و برای خلاص شدن از مخمصه خود را به شمایل یک راهبه درمی آورد.

 

«پاریس جکسون» در این فیلم که با لباس و رفتار به دارا بودن جنسیت مخالف خود تظاهر می کند در نقش یک چهره شاخص مذهبی ظاهر می شود که یک حلقه در بینی دارد با موهای موج دار و یک لباس سنتی. 

حالا امضاء کنندگان ۲۶۰ هزار نفری این طومار که کمپانی فیلمسازی «برادران وارنر»(Warner Bros) و «لایِنز گِیت»(Lionsgate) را خطاب قرار داده اند، ادعا می کنند که دختر «مایکل جکسون» فیلمی را بازی کرده که در آن در نقش «مسیح» به عنوان همجنس باز ظاهر شده است. این درحالی است که در گزارش های عمومی این فیلم هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است.

 

در این طومار همچنین ادعا شده که فیلم «کفرآمیز» است و آن را «زباله های مسیحی هراسی»(Christianophobic garbage) عنوان کرده اند که این نوع تفکر امروزه در آمریکا رواج دارد به نوعی توسط بخشی از جامعه پذیرفته و مورد ستایش قرار می گیرد.

 

این پروژه پیش از این نیز اعتراض سازمانی به نام «یک میلیون مادر» را برانگیخته بود، که ادعا می کرد این فیلم «موهن به مقدسات» است و «ایمان مردم را مسخره می کند». این اعتراض نیز حاوی طوماری است که ۶۹ هزار نفر آن را امضاء کرده اند.

 

The SUN:  طوماری با ۲۷۰ هزار نفر امضاء کننده خواستار ممنوعیت اکران فیلمی شدند که «پاریس جکسون» در آن در نقش «مسیح لزبین» ظاهر شده و آن را «موهن به مقدسات» و «مسیحیت هراسی» عنوان می کنند.

نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر طوماری امضا کردند که خواستار توقف فیلم جدید «عادت» با بازی دختر مایکل جکسون در نقش عیسی مسیح که هرگز نور روز را ندیده است.

 

ایندیپندنت: «مسیحیت هراسی»  ۲۶۶ هزار نفر را پای امضاء طوماری کشاند که شدیدا به محتوای فیلم «عادت» معترض هستند.

فیلمی با بازی «پاریس جکسون» در نقش «عیسی مسیح» که در آینده نزدیک قرار است اکران شود با سیل انتقادات شدید برای توقف انتشار آن همراه شده است.

 

جکسون با تمایلات تغییر جنسیتی در فیلم نقش یک چهره شاخص مذهبی را با حلقه آویزان به بینی و موهای فر خورده و لباس سنتی ایفا کرده است!

در اوایل سال جاری میلادی، یک قاضی برزیلی به «نت فلیکس»(Netflix) دستور داد تا کمدی طنز «اولین وسوسه مسیح» را از فهرست خود حذف کند، زیرا در این فیلم «مسیح» به عنوان یک «همجنسباز مصرف کننده سیگار ماریجوانا» نشان داده شده است. 



معترضان به ساخت و اکران فیلم «آخرین وسوسه مسیح»

دیلی مِیل: «ویویَن ان» بنیانگذار این طومار، «عادت»(Habit) را «فیلم جدید کفرآمیز هالیوود» نامید و آن را به خاطر ترسیم تناسخ مسیح به عنوان «یک زن همجنسگرا» مورد انتقاد قرار داد.

هنوز هیچ ناشری برای انتشار و اکران این فیلم اعلام آمادگی نکرده است و این فرصتی جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مورد مضمون «مسیح هراسی» فیلم است هرچند در جامعه امروزی آمریکا تا حدودی از اینچنین فیلم ها و مضامینی استقبال می شود.

 

استاف: هزاران امضاء برای جلوگیری از اکران فیلم هالیوودی «موهن مسیح»

بیش از یک چهارم میلیون نفر طوماری امضا کردند و خواستار ممنوعیت فیلمی بودند که در آن دختر مایکل جکسون، «مسیح» را بازی می کند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مایکل جکسون حضرت مسیح عیسی مسیح طوماری مسیح جکسون پاریس پاریس جکسون موهن ادیان ادیان الهی پیامبر پیامبران ایندیپندنت گاردین تقدس هالیوود سینمایی تصویر مخدوش مصائب مسیح ع ده فرمان دختر مایکل جکسون پاریس جکسون نفر طوماری عیسی مسیح هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن صباح جزو مقدسات نیست/ ممنوعیت تماشای سریال "حشاشین" موجه نیست

   عصر ایران؛ هومان دوراندیش - ممنوعیت پخش سریال "حشاشین" در ایران، مبتنی بر این دو "دلیل" بوده: تحریف تاریخ اسلام، ضد ایرانی بودن سریال. البته در توجیه این ممنوعیت به "رویکرد سیاسی مغرضانه" هم اشاره شده که به نظر می‌رسد این رویکرد ادعایی، از نظر ممنوع‌کنندگان پخش این سریال در ایران، انگیزۀ تحریف تاریخ اسلام در این سریال و جهت‌گیری ضد ایرانی آن بوده.

   (‌مهدی سیفی، مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا گفته است: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است.) 

  خلاصه اینکه از نظر مقامات ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی)، مشتی مغرض در مصر نشسته‌اند و سریالی ساخته‌اند برای تحریف تاریخ اسلام و ضدیت با ایران و ایرانی.

  دقیقا معلوم نیست تحریف تاریخ اسلام  چه معیارهایی دارد. دربارۀ سریال مختارنامه نیز برخی از نظر اهل سنت چنین نظری داشتند و البته نحوۀ شخصیت‌پردازی عبدالله بن زبیر (با بازی رضا کیانیان) را مغرضانه می‌دانستند.

  طبیعتا در درون هر دینی، بین پیروان مذاهب مختلف، اختلاف نظرهایی دربارۀ وقایع و شخصیت‌های تاریخی وجود دارد. خارج از ادیان نیز چنین اختلافاتی طبیعی است. مثلا هر فیلمی که دربارۀ ژاندارک یا لوتر و کالون ساخته شود، احتمالا مناقشاتی را بین مورخان و چه بسا کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها پدید آورد.

  اما آیا چنین مناقشاتی دلالت دارد بر اینکه ما حق نداریم سریال حشاشین را ببینیم؟ و اگر این سریال را ببینیم ایمان خودمان را به شخصیت حسن صبّاح از دست می‌دهیم؟ اساسا مگر کسی در جامعۀ ایران شیفتگی خاصی نسبت به حسن صباح دارد که نگران باشیم کسانی در مصر از او چه تصویری ترسیم کرده‌اند؟

 حسن صباح که جزو مقدسات نیست. بر فرض که سازندگان سریال حشاشین از او به بدی یاد کرده باشند. می‌توان سریال را دید و نقاط ضعف یا حتی حرف اصلی‌اش را نقد کرد. اینکه عده‌ای برای مردم تصمیم بگیرند حق ندارید این سریال را تماشا کنید، از عجایب است؛ چون این سریال نه پورنوگرافیک است، نه علیه مقدسات شیعی است و نه حتی متعرض شخصیت‌های برجستۀ مذهب تشیع شده است؛ یعنی افرادی نظیر سلمان و ابوذر و مالک اشتر، را که نزد شیعیان ایران از احترام ویژه‌ای برخوردارند. 

اگر هم این سریال ضد ایرانی باشد، قاعدتا چنگی به دل مردم ایران نمی‌زند و حتی ممکن است جمعی از آریایی‌های غیور به صفحات مجازی سازندگان سریال هجوم ببرند و آن‌ها را تنبیه کنند!

ولی واقعیت این است که سریال حشاشین، حسن صباح را شخصیتی در دل تاریخ و تمدن اسلامی ترسیم کرده است. علاوه بر این، فارغ از اینکه سازندگان سریال چه نیتی داشته‌اند، حسن صباح عملا شخصیتی جذاب و دلنشین از آب درآمده است.

   از این حیث سریال حشاشین تا حدی شبیه سریال امام علی (ع) شده که معاویه و عمرو عاص‌ را جوری ترسیم کرده بود که بیننده از آن‌ها بیزار نمی‌شد. در همان زمانی که سریال امام علی (ع) پخش می‌شد، بسیاری به داوود میرباقری ایراد گرفتند که چرا معاویه و عمرو عاص در سریالت جذاب‌تر از سلمان و ابوذر شده‌اند.

  تازه اگر بپذیریم حسن صباح در "حشاشین"، به عنوان یک ایرانی، شخصیتی منفی و منفور است، خواجه نظام‌الملک هم به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی سریال، یک ایرانی است که در برابر او قرار دارد. اگر حسن صباح تروریست ترسیم شده، خواجه نظام‌الملک هم به درستی سیاست‌مداری قلمداد شده که بر ضرورت تدبیر و خرد سیاسی پا می‌فشارد. مبدع ترور هم در تاریخ اسلام، حسن صباح نبوده. در همان قرن اول هجری، افراد گوناگونی در تقابل‌های سیاسی در جهان اسلام ترور شدند.

  نکتۀ مهم دیگر اینکه، حسن صباح در اواسط قرن پنجم هجری در خانواده‌ای به دنیا آمد که شیعۀ دوازده‌امامی بودند ولی بعدها به مذهب اسماعیلی گروید. یعنی او امام موسای کاظم و ائمۀ بعدی شیعیان را به عنوان امام قبول نداشت.

  دربارۀ چنین فردی، قاعدتا در ایران نمی‌توان فیلم و سریال مثبتی ساخت. این هم از عجایب است که خودمان حاضر نیستیم یک فیلم یا سریال در تجلیل از حسن صباح بسازیم، ولی به دیگران هم می‌گوییم چیزی در انتقاد از او نسازید!

  در آغاز دهۀ 1390 که فیلم آرگو ساخته شد، برخی از مقامات سینمایی کشور گفتند این فیلم ضد ایرانی است. ولی آرگو را بسیاری از مردم دیدند و چون فیلم مهمی نبود، آب از آب تکان نخورد. یعنی فیلم، دست کم در ایران، تاثیرگذاری چندانی پیدا نکرد و امروز حتی کمتر کسی به خاطر دارد فیلمی به نام آرگو، روزی در این کشور اهمیت سیاسی پیدا کرده بود.

در سریال حشاشین، شخصیتی که حقیقتا نزد ایرانیان محبوب است، حکیم عمر خیام است که تصویری مثبت و دلنشین نیز از او ترسیم شده. همین نکته نیز یکی از دلایل ضد ایرانی نبودن سریال حشاشین است.

  این هم از عجایب است که ما در کشور خودمان احتمالا دربارۀ خیام هم نمی‌توانیم فیلم یا سریالی توام با تجلیل و تحسین بسازیم. اگر هم بتوانیم، دست کم مصری‌ها زودتر از ما دست به کار شده‌اند و خیام را در یک اثر هنری، به نیکی و دلنشین ترسیم کرده‌اند.

به هر حال حتی اگر ممنوعیت پخش سریال حشاشین در پلتفرم‌های رسمی قابل توجیه باشد، منتفی شدن امکان دانلود این سریال در فضای مجازی به هیچ وجه قابل توجیه نیست. ساترا تصمیم گرفته "حشاشین" از فیلیمو و پلتفرم‌های مشابه پخش نشود؟ قبول. ولی اینکه کاری کرده‌اند که هیچ کس نتواند این سریال را دانلود و تماشا کند، شگفت‌آور است.

اگر الان یک استاد تاریخ بخواهد این سریال را دانلود و تماشا کند، چه کار باید بکند؟ باید بگوید ساترا صلاح دیده من به عنوان یک ایرانی مسلمان شیعه، این سریال را نبینم تا مبادا گمراه شوم؟ آیا این توهین‌آمیز نیست؟ و مگر حسن صباح مصداق "راه" است که بدبینی احتمالی به او پس از تماشای این سریال، مصداق "بیراهه" و "گمراهی" باشد؟

   (اشتباه نشود. این یادداشت در دفاع از تمام محتوای سریال نیست. در دفاع از حق تماشای چنین سریالی است.)

 

   

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، می‌سازند(+ جلد)