Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا به تشریح شرایط کشور در مقابله با ویروس کرونا پرداخت.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مسائل متعددی که این ویروس برای کشورهای مختلف جهان به وجود آورده است، گفت: رشد متوسط اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹، ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ بوده است اما در سال ۲۰۲۰ که با ویروس کرونا روبه رو شده‌ایم رشد اقتصاد جهانی منهای ۳ شده است که این نشان می‌دهد کرونا چه تاثیری در اقتصاد جهان گذاشته است.

وی با بیان اینکه شرایط در کشورهای پیشرفته بدتر است به طوری که در سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی آنها ۱.۷ هم بوده و در سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی این است که منهای ۶.۱ باشد، گفت: بنابراین می‌بینیم که چه وضعیتی به وجود آورده است. صادرات دنیا در سال ۲۰۱۹، ۱.۲ درصد در حال افزایش بوده اما در سال ۲۰۲۰، ۱۲.۸ درصد کاهش پیدا کرده و ۸۱ درصد از نیروی کار دنیا تحت تاثیر قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برای اینکه با این ویروس مبارزه کنیم، شیوه‌های متعددی در دنیا شروع شد و ما نیز شیوه‌های خودمان را دنبال کردیم. در اولین اقدام تلاش کردیم سیستم سلامت خودمان را تقویت کنیم تا توان لازم را برای اینکه بیماران را مورد آزمایش قرار دهد و اگر لازم شد بستری و یا در آی سی یو قرار گیرند، به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه کار خوبی در کشور ما صورت گرفت و کاری که بهداشت و درمان ما انجام داده است کاملاً قابل مقایسه با دنیا است و به خوبی نشان داده می‌شود، یادآور شد: به همه نیروهای مسلح اعلام آمادگی داده بودیم که بیمارستان‌ها و مکان‌های مراقبتی‌شان را آماده کنند اما وزارت بهداشت و درمان چنان عملکرد خوبی داشت که نیازی به این شرایط آمادگی نیروهای مسلح پیدا نشد. در حین اینکه بهداشت و درمان ما در حال کار کردن بودند همزمان در حال افزایش تخت بیمارستانی نیز بودند امسال تا پایان سال نیز بیش از ۸ هزار تخت بیمارستانی اضافه خواهد شد و همچنین در شش ماه گذشته نیز بیش از ۱,۵۰۰ تخت ویژه اضافه شد.

روحانی گفت: توانمندی کشور این است که روی پای خود بایستد بر همین اساس کار بزرگی را شرکت‌های دانش‌بنیان و وزارت بهداشت و دانشگاه‌های ما همزمان انجام دادند.

وی افزود:‌ موضوع مهم دیگری که از روز اول مورد تاکید بود اینکه ما باید خودمان را با این شرایط آماده کنیم، این ویروس مهمان ناخوانده کوتاه‌مدت نیست و ادامه دارد و یک ویروس ناشناخته است؛ هر روز شکل و آثار خود را تغییر می‌دهد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: قراری با مردم از روز اول داشتیم و گفتیم که زندگی مردم باید توأم با سلامت و پروتکل بهداشتی در چرخش باشد و از همان روزهای اولیه گفتیم بخش‌های تولیدی نباید تعطیل شود و تمام فروشگاه‌های بهداشتی فعال بودند، یک مدتی بقیه فروشگاه‌ها را تعطیل کردیم و سفر تعطیل شد و در مرحله بعد آمدیم با مردم یک قراری گذاشتیم و گفتیم گشایش‌ها آغاز می‌شود به شرطی که مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند. مردم نباید مبتلا شدن به این بیماری را ننگ و عار تلقی کند و پنهان‌کاری کنند. وظیفه شرعی ماست برای حفظ جان مردم به اطرافیان و خانواده و محل کار بگوییم من مبتلا هستم، این کار در جامعه ما به یک معضل فرهنگی تبدیل شده و افراد پنهان‌کاری می‌کنند.

رئیس دولت دوازدهم بیان کرد: ما باید فرهنگ را بالا ببریم که هر کسی مبتلا شد این را به همه بگوید و آزمایشگاه و پزشک‌ها نیز موظف هستند بگویند و لذا ما اگر می‌خواهیم به کسی نزدیک شویم مبنا را بر این بگذاریم که فرد به کرونا مبتلاست و ماسک بزنیم و فاصله را رعایت کنیم و در اجتماعات بزرگ نرویم.

وی اضافه کرد: علت اوج گرفتن کرونا در استان خوزستان، مراسم‌هایی بوده است که در عید فطر برگزار شده و بسیاری از طوایف گردهم آمده بودند.

------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

*8 استقلالی کرونایی شدند/وریا غفوری اولین کرونایی آبی‌ها
*۱۸ میلیون ایرانی کرونا گرفته‌اند
*بازگشت پرقدرت تر کرونا به شهرها
*علایم غیرمعمولِ کرونا
*تغییر علایم کرونا با آغاز فصل تابستان
*افزایش تعداد کودکان کرونایی در کشور لینک کوتاه: asriran.com/0035Sy

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟

وی گفت: باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901507

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه به‌ چه کار می‌آید؟
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟