Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه کتاب فرانکفورت در بستر یکی از شبکه‌ها‌ی اجتماعی گروهی را تشکیل داده تا راه ارتباطی با صاحبان آثار به وجود آید و فرآیند معرفی کتاب برای تهیه فیلم اقتباسی و همچنین مبادلات مالکیت معنوی تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نمایشگاه کتاب فرانکفورت گروهی را در بستر یکی از شبکه‌ها‌ی اجتماعی تأسیس کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از تأسیس این گروه این است که راه ارتباطی با صاحبان آثار به وجود آید و فرآیند معرفی کتاب برای تهیه فیلم اقتباسی و همچنین مبادلات مالکیت معنوی تسهیل شود.

بر اساس این گزارش، اسم این گروه فیسبوکی Pitch Your CIP است و فقط با دعوت‌نامه می‌توان در آن حضور داشت. این گروه تاکنون ۵۲۵ نفر عضو دارد. (CIP مخفف «مالکیت معنوی خلاق» است.)

هولگر وولند معاون رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت و مؤسس این پلت‌فرم می‌گوید: این ایده از برنامه‌ ARTS+ می‌آید که چند سالی است به میزبانی نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار می‌شود. ضمناً این برنامه در راستای حمایت مالی نمایشگاه فرانکفورت از جشنواره‌ بین‌المللی فیلم برلین و فستیوال فیلم کن است.

به نظر وولند ایجاد رابطه بین نویسنده‌ کتاب‌ها و فیلم‌سازها به یک برنامه آموزشی دوطرفه نیاز دارد. او می‌گوید: سال‌هاست که صدها تهیه‌کننده به این جلسات می‌آیند. هر کدام از دو طرف باید یاد بگیرند که با هم حرف بزنند. ما به عنوان شخص بی‌طرف ‌آن‌ها را به این مسیر راهنمایی می‌کنیم و امیدواریم Pitch Your CIP این روند را آسان‌تر هم بکند.

علاوه بر این نمایشگاه فرانکفورت در نظر دارد امسال این جلساتش را به جشنواره‌ بین‌المللی فیلم تورنتو هم ببرد. ولی با توجه به اینکه بیشتر کشورها قرنطینه‌اند، جلسات به صورت آنلاین برگزار می‌شوند.

وولند می‌گوید: وقتی جلسه‌ ارائه در یک فستیوال برگزار می‌شود، معمولاً به معرفی ۱۰ کتاب در جلسه‌ای ۹۰ دقیقه‌ای بسنده می‌کنیم، ولی با این روش و با در نظر گرفتن دو یا سه ارائه در هفته از طریق این پلت‌فرم، می‌توانیم امسال صد ارائه یا حتی بیشتر هم داشته باشیم.

تا الان این پلت‌فرم میزبان ارائه‌ الیزابت روگ، مالک آژانس Elisabeth Ruge Agentur GmbH از برلین، پانیذ طهرانچی از آژانس ادبی دایره مینا از تهران و مالیس واترین مدیر حقوق خارجی Editions Stock از پاریس بوده است. ارائه‌ها یا از طریق ویدئوی کوتاه ضبط‌شده یا به صورت مصاحبه‌ زنده انجام می‌شوند.

به علاوه این پلت‌فرم میزبان اندی پین توسعه‌دهنده‌ بازی‌های ویدئویی از انگلستان هم بوده است؛ اندی در حال حاضر مشغول ساخت بازی ویدئویی با اقتباس از کتاب قلعه‌ی حیوانات جورج اورل است.

وولند می‌گوید: «هدف ما این است که برای متنوع‌ترین گروه‌های ممکن فرصتی را فراهم کنیم که با هم مرتبط شوند و امتیاز آثارشان را خرید و فروش کنند؛ یعنی کارگزاران ادبی (literary agents)، پخش‌کننده‌های تلویزیونی، فیلم‌سازان، توسعه‌دهنده‌های بازی و تمام افراد و گروه‌های خلاق.» او امیدوار است طیف وسیعی از رشته‌ها و صنایع، از متصدیان موزه گرفته تا مدیران برند و اینفلوئنسرها به این گروه بپوندند تا ایده‌های خلاقانه یا حتی غیرمتعارف راحت‌تر مطرح شوند.نمایشگاه فرانکفورت در حال حاضر برنامه‌ای برای کسب درآمد از این پلت‌فرم ندارد.

به گفته وولند «این پلت‌فرم هنوز جای رشد دارد. ما آن را بر اساس بازخوردها با نیاز افراد تطبیق خواهیم داد. در حال حاضر تمرکزمان روی ساختن و ارزشمندتر کردن گروه است. حس می‌کنیم که الان وقت همین کار است. اینکه مردم به خاطر ویروس کرونا مجبورند در خانه بمانند به این معنی نیست که خرید و فروش مالکیت معنوی هم می‌بایستی متوقف شود. درواقع ما به عنوان یک صنعت نمی‌توانیم ضرر متوقف شدنش را تحمل کنیم. اگر سخت تلاش کنیم و خلاق باشیم، این اتفاق نخواهد افتاد.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب فرانکفورت مالکیت معنوی نمایشگاه کتاب فرانکفورت مالکیت معنوی پلت فرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به فعالیت‌های کمیته اجرایی در آستانه برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌‎المللی کتاب تهران گفت: فضای مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه شده و نقشه‌ها و جانمایی ناشران حوزه‌های کودک و نوجوان، ناشران داخلی، ناشران خارجی، ناشران بین‌الملل نهایی شده و اجرای غرفه ناشران این حوزه‌ها اواخر این هفته شروع و تا اوایل هفته آینده تکمیل می‌شود.

تیموری با بیان اینکه غرفه‌سازی ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند، عنوان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در مصلای امام خمینی(ره) همچون غرفه‌های تبلیغات، غرفه‌های رفاهی و غرفه‌های اطلاع‌رسانی از سه شنبه (چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آغاز شده است.

وی افزود: ارتباط با نهادها و سازمان‌های همکار در برگزاری این رویداد برقرار شده و جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شده است. همچنین کمیته‌های تخصصی شکل گرفته تا در فرآیندی ضمن بازدید از محل برگزاری نمایشگاه برنامه‌ریزی‌ها لازم برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود پیش‌بینی کنند. بیش از ۷۰ سازمان و نهاد با نمایشگاه همکاری دارند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228350 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود