Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عیسی کلانتری روز شنبه (۱۴ تیر) به مناسبت فرا رسیدن روز ۱۳ ذی القعده، ولادت امام رضا (ع ) و روز محیط‌بان در مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، افزود: اعتبار سازمان حفاظت محیط‌ زیست کمتر از دو در هزار بودجه کشور است، با این حال توانستیم مبلغ ٧٠ میلیارد تومان را برای تجهیز یگان محیط زیست هزینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: در اوج درآمدهای نفتی در کشور که نفت بشکه‌ای ١٠٠ دلار بود محیط زیست از آن بی‌بهره ماند، یعنی در دهه ٨٠ و اوایل دهه ٩٠ اعتباری متوجه محیط‌ زیست نبود چون محیط‌زیست را «محیط‌ ایست» می‌دانستند و معتقد بودند باید از سر راه برداشته شود. 

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: متاسفانه محیط‌ زیست بدشانسی آورد چون در دولت دوازدهم که این مقوله مورد توجه دولت قرار گرفت منابع دولت با خشکسالی مواجه شد اما با همه اینها توجه خود را از محیط‌ زیست کم نکرد. 

وی اظهار داشت: محیط‌بانان جزو پایین‌ترین قشر حقوق‌بگیران کشور بودند، یعنی تا سه سال گذشته متوسط دریافتی آنها حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان بود، در حالی که باید ۴۴٠ ساعت در شرایط سخت در پاسگاه‌ها و مناطق تحت مدیریت حفاظت می‌کردند که خوشبختانه با توجه دولت دوازدهم سبب شد که امروز متوسط درآمد محیط‌بانان از متوسط درآمد کارکنان دولت بالاتر رود که این شامل سایر حق و حقوق آنها نیز می‌شود. 

کد خبر 527818 برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان