Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر در پاسخ به این پرسش که «آیا هدایت تحصیلی در انتخاب رشته بچه‌ها موثرتر است یا کنکور؟»، اظهار کرد: تنها کنکور نیازمند اصلاح نیست بلکه نظام آموزشی نیاز به اصلاح دارد، همچنین رویکردی که در کل جامعه وجود دارد.

وی افزود: باید دید انگیزه‌ها چیست که اکثر داوطلبان کنکور به سمت رشته تجربی می‌روند؟ باید فرهنگ سازی کنیم که دانشگاه‌های نسل چهارم دارد روی کار می آید و دانش‌های تئوری اشباع شده است؛ پزشک بیش از ظرفیت داریم و امروز باید به سمت دانش‌های کاربردی چون فنی برویم و نگاه ما بر توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای باشد که دانشجوی ما مستقیم وارد کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شمار قابل توجه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار، گفت: باید نظام آموزشی آموزش و پرورش اصلاح شود تا دانشگاه هم اصلاح شود.

وی در واکنش به این جمله که شمار شرکت کنندگان کنکور سراسری در گروه تجربی نسبت به کل داوطلبان، ۶۴ درصد است، گفت: دانشجویانی داریم که ترم اول و دوم تغییر رشته می‌دهند. دنبال مقصر نمی‌گردیم دنبال اصلاح نظام آموزشی هستیم. نقش خانواده هم موثر است؛ خانواده اجبار می کند و دانشجو مدرک کارشناسی گرفته بدون آنکه میل و رغبتی به آن داشته باشد.

فلاحی تأکید کرد: اگر در آموزش و پرورش تحول ایجاد شود و ریل گذاری صحیح از آموزش و پرورش انجام شود، اثرش را در آموزش عالی هم می‌گذارد؛ کنکور سنجش علمی دقیقی نیست؛ چه طور دانش‌آموز نمونه دبیرستان، در کنکور مشکل پیدا می‌کند. نوع برگزاری کنکور مشکل دارد و باید این ریل‌گذاری را اصلاح کنیم.

47231 کد خبر 1406346

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش کنکور حذف کنکور سازمان سنجش دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری