Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پیشنهاد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بعضی از خیابان‌ها کرمانشاه به نام مفاخر شهر خوانده می‌شود.

مهدی عبدالمالکی، معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در فاز نخست این اقدام نام ۲۰ شخصیت و بزرگان کرمانشاهی زینت‌بخش معابری از کرمانشاه می‌شود، اظهار کرد: این اقدام همزمان با هفته فرهنگی و به مناسبت پاسداشت روز قلم صورت گرفته و سعی شده بسیاری از مفاخر و استادان شناسایی و کوچه و معبر محل سکونتشان به نام خودشان نامگذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موافقت شهردار کرمانشاه با این پیشنهاد تصریح کرد: مقدمات این طرح مدت‌ها پیش در کمیته نامگذاری شورای شهر مطرح شد و بعد از ارائه در صحن علنی شورا مجوز لازم را برای اقدام دریافت می‌کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه مباحث مرتبط با هویت، همچون هویت ملی و بحران هویت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروزه در کانون توجه صاحب‌نظران قرارگرفته است، گفت: تکرار اسامی مفاخر در میان شهروندان می‌تواند در هویت بخشی به نسل جوان شهر مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به تأثیر این امر در هویت بخشی به محلات شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: نام‌گذاری میادین، بزرگراه‌ها و خیابان‌های مهم شهر به نام این مشاهیر و مفاخر، نشان از تاریخ فرهنگ و هویت یک شهر دارد.

عبدالمالکی افزود: این امر با دستور شهردار کرمانشاه، همکاری معاونت خدمات شهری و اداره زیباسازی شهرداری و تأیید شورای اسلامی شهر و در اسرع وقت انجام خواهد پذیرفت.

وی افزود: جهت آغاز این حرکت و در مرحله نخست نام ۲۰ نفر از مفاخر پیشنهاد داده شده که در مراحل آتی این اقدام استمرار خواهد داشت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: بیش از نیمی از سردیس مفاخر کرمانشاه با همکاری حوزه هنری آماده شده که با تکمیل این اقدام، افتتاح پارک مشاهیر نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 431915

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرمانشاه شهر کلانشهر کرمانشاه شهرداری کرمانشاه شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خلیج فارس هویت و میراث باارزش و ثمین سرزمین ایران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجید منادی، امروز در آیین اختتامیه ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس که در بندر بحرکان هندیجان برگزار شد، خلیج فارس را هویت و میراث گرانبها و ثمین سرزمین ایران عنوان کرد و گفت: دشمنان ایران، مسایل هویتی را در چند جبهه مورد هجمه قرار داده‌اند که یکی از این مولفه‌های هویتی، مساله خلیج فارس است که قطعا به مثابه سایر توطئه‌های شوم آنان راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود: هر چقدر ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای خلیج فارس و هویت کشور به کار گرفته و ظرفیت‌سازی شود، به غنای هویتی و فرهنگی کشور می‌افزاید که تاثیر به سزایی در آینده دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فرمایشات مقام‌ معظم‌ رهبری درخصوص خلیج فارس گفت: این مساله فراتر از جنبه تاریخی، عقیدتی و سیاسی است و دشمن تلاش‌های زیادی با هدف تفرقه‌افکنی، جعل و تغییر در مولفه‌های هویتی ما داشته است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: یکی از کم سابقه‌ترین حمایت‌ها با محوریت و هدف تحقق عدالت فرهنگی در حوزه برنامه‌ای و زیرساختی در وزارت ارشاد دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

منادی با تأکید بر اجرای رویدادهای متعدد در زمینه فرهنگ و حفظ هویت استان و کشور گفت: بخش زنان و مادران خلیج فارس یکی از بخش های جدید این دوره از کنگره شعر خلیج فارس بود که استقبال از آن قابل توجه بود.

به گزارش تسنیم، در پایان‌ این‌ آیین از شاعران برگزیده در ششمین کنگره شعر خلیج فارس تجلیل شد. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ببینید | اقدام عجیب یک شهروند؛ گشت و گذار با گرگ خانگی در خیابان‌!
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت