Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در پاریس یک فرد فرانسوی را بابت ارتکاب "قتل فجیعانه" و تروریسم در سوریه به ۳۰ سال زندان محکوم کرده است. این فرد در ویدئوی داعش که اعدام شدن زندانیان را نشان می‌داد، ظاهر شده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از "دویچه وله"،  "تیلر ویلوس"، افراط‌گرای متولد فرانسه که گمان برده می‌شود شخصیتی رده‌بالا در داعش بوده، روز جمعه در یک دادگاه پاریسی به ۳۰ سال زندان محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین پیگرد قانونی فرانسه در مورد جرایم افراطی مرتکب شده در سوریه است.

قاضی این دادگاه خطاب به متهم اظهار کرد: "دادگاه از طریق انتخاب نکردن مجازات مرگ برای تو، بارقه‌ای از امید برایت باقی گذاشته تا متحول شوی".

این مدافع داعش که اکنون ۳۰ سال دارد، ۹ سال پیش به اسلام گروید. او سپس به داعش پیوسته و به سوریه رفت و طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ آنجا اقامت داشت. ویلوس سرانجام ۵ سال پیش در ترکیه در حالی که سعی داشت سوار هواپیمایی به مقصد پراگ شود، دستگیر شد.

این دادگاه اتهام "قتل فجیعانه"، بخشی از سازمان تروریستی بودن و رهبری گروهی از سربازان داعش را برای او صادر کرد. در حالی که بازجویان قادر به اثبات این موضوع که ویلوس خود به شخصه اقدام به اعدام کسی کرده باشد نبودند، توانستند دادگاه را قانع کنند که این شخص بخشی از سازمانی است که مسئولیت قتل‌ها را بر عهده دارد.

ویلوس در این باره گفت که ایدئولوژی داعش را رد کرده بود.

بازجویان فرانسوی همچنین ادعا کردند که این مرد، سوریه را در سال ۲۰۱۵ با نیت رهبری تروریست‌هایی که بعدتر در همان سال مرتکب حملات مرگ‌بار در پاریس شدند، ترک کرده است. متهم این اتهام را رد، اما تأیید کرد که او بعد از ترک میدان جنگ، آماده مرگ بوده است.

وی در این باره گفت: "در اعماق قلبم می‌دانستم که زمانی که سوریه را ترک کنم، قرار است بمیرم. این راهی بدون بازگشت است".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داعش فرانسه ۳۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک رسمی بارسلونا به رئال مادرید بابت قهرمانی در لالیگا / عکس

بلوگرانا قهرمانی را به رقیب سنتی تبریک گفت.

طرفداری | باشگاه بارسلونا قهرمانی لالیگا را به رئال مادرید تبریک گفت.

دقایقی پیش، با توجه به پیروزی مقابل کادیز و البته شکست بارسلونا مقابل ژیرونا، رئال مادرید به فاصله 4 هفته مانده تا پایان فصل 24-2023 لالیگا، قهرمان این رقابت‌ها شد. رئال مادرید برای سی‌وششمین بار در تاریخ 122 ساله خود جام قهرمانی لالیگا را به دست آورد تا اختلاف قهرمانی‌های پرافتخارترین تیم اسپانیا با تیم دوم یعنی بارسلونا به عدد 9 برسد.

باشگاه بارسلونا با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) قهرمانی لالیگا را به رئال مادرید تبریک گفت. بارسلونا نوشت:

تبریک به رئال مادرید بابت قهرمانیَ در لالیگا.

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • تبریک رسمی بارسلونا بابت قهرمانی رئال مادرید
  • تبریک رسمی بارسلونا به رئال مادرید بابت قهرمانی در لالیگا / عکس