Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مبنای ادعا‌های اخیر آمریکا درباره انتقال سوخت ایران به ونزوئلا سُست است، گفت: بهتر است آمریکایی‌ها پیش از اقدام علیه نفت‌کش‌های ایرانی، مروری بر تجربه انگلیسی‌ها درباره توقیف کشتی نفت‌کش ایرانی در جبل الطارق داشته باشند. تاریخ انتشار: 12:31 - 14 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۴۴۷۱

ابوالفضل عمویی در گفت‌و‌گو با میزان، با اشاره به حکم دادگاه فدرال آمریکا درباره توقیف نفت‌کش‌های ایرانی عازم ونزوئلا، گفت: اقدام ترامپ در طرح شکواییه به دادگاه فدرال آمریکا برای ایجاد مانع در تجارت سوخت بین ایران و ونزوئلا یک اقدام غیرقانونی و غیر حقوقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه تجارت بین ایران و ونزوئلا یک تجارت مشروع و در چارچوب همکار‌های بشر دوستانه دو کشور است، افزود: بر اساس حقوق بین‌الملل هیچ‌ کشوری از جمله آمریکا حق ندارد قوانین داخلی خودش را بر تجارت مشروع کشور‌ها تسری دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اقدام اخیر آمریکایی‌ها مبنای حقوقی ندارد، بلکه یک رفتار سیاسی است، تاکید کرد: تا کنون ۵ کشتی ایرانی با افتخار و پرچم برافراشته اقدام به ارسال منابع سوختی به ونزوئلا کردند و همین ناکامی آمریکا موجب عصبانیت دولت ترامپ شده است.

عمویی ادامه داد: کشتی‌های ایرانی در شرایطی دست به این اقدام زدند که فشار‌ها و ادعا‌های آمریکا هیچ تاثیری در انجام این تجارت نگذاشت و ایرانی‌ها با اقتدار مأموریت خود را به سرانجام رساندند.

نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» در مجلس یازدهم با بیان اینکه ارسال سوخت از طریق کشتی‌های ایرانی به ونزوئلا به پرستیژ آمریکایی‌ها ضربه زد، اظهار داشت: آمریکا در واقع برای جبران این ضربه، سعی در اقدامی دارد تا ادعا‌های خود را ثابت کند و حتی در حرف هم که شده نشان دهد در نیم کره غربی همچنان از نفوذ لازم برخوردار است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مبنای ادعا‌های اخیر آمریکا درباره انتقال سوخت ایران به ونزوئلا سُست است، گفت: بهتر است آمریکایی‌ها پیش از اقدام علیه نفت‌کش‌های ایرانی، مروری بر تجربه انگلیسی‌ها درباره توقیف کشتی نفت‌کش ایرانی در جبل الطارق داشته باشند.

توقیف کشتی متخلف انگلیسی توسط سپاه
در ساعات پایانی روز جمعه ۲۸ تیر ۹۸ یعنی ۱۵ روز بعد از توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی در دریای مدیترانه و آب‌های سرزمینی جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی انگلیس و حدود ۷۲ ساعت پس از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر بی‌جواب نماندن خباثت انگلیسی‌ها در ماجرای دزدی دریایی‌شان، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر روز جمعه ۲۸ تیر ۹۸ یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «stena impero» (استنا ایمپرو) هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد».

بیشتر بخوانید: تَرَک واقعی دیوار تحریم‌ها با صادرات نفت به ونزوئلا/ قدرت نظامی ضامن امنیت اقتصادی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس مجلس یازدهم کمیسیون اقتصادی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی آمریکایی ها نفت کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه