Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل توانیر از در دستور کار قرار گرفتن بازسازی شبکه‌های فرسوده برق در سراسر کشور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدحسن متولی‌زاده ظهر امروز در بازدید از پست 132 کیلوولت زیرزمینی جانباز مشهد درباره ارزیابی خود از طرح‌های اجرا شده به روش‌های نوین در صنعت برق خراسان اظهار داشت: یکی از دلایلی که علاقه‌مند به بازدید از این پروژه بودم، فرمان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص صنعت برق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان در این فرمان بر جدیت و اهمیت صنعت برق تاکید داشتند و از همکاران ما نیز تشکر کردند. همچنین ایشان به شبکه‌های فرسوده برق اشاره داشتند که باید به آن توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: عمل به این دستور به عنوان یک اولویت در برنامه ما منظور شده و با جدیت دنبال می‌شود. در حال حاضر یکی از راهکارهایی که در کلان شهرها و در بافت مرکزی و فرسوده شهرها برای توسعه زیرساخت‌های صنعت برق به ما کمک می کند، این است که بتوانیم پست‌ها و شبکه توزیع را در ابعاد کوچک پیاده‌سازی و از این طریق از امکانات خود به نحو احسن استفاده کنیم.

مصرف برق در هفته ای که گذشت/ هفته‌ای با روزهای پرمصرفبرقراری ارتباطات بانکی با روسیه/ خیز صادرات ایران به روسیه در سال 99جزیره قشم تا پایان ماه‌جاری در تأمین برق خودکفا می‌شود/ بورسی شدن نیروگاه گیلان تا پایان تیرماه

متولی‌زاده با اشاره به اولین پروژه استفاده از روش حفاری افقی جهت‌دار در احداث خطوط کابلی زیرزمینی فوق توزیع HDD در شهر مشهد بیان کرد: این پروژه نمونه‌ای از راهکارهای موثری است که برای شتاب دادن و بازسازی شبکه‌های فرسوده مورد بهره‌برداری قرار گرفته و امیدواریم با استفاده از این روش در کلان شهرها اقدامی اساسی برای احداث زیرساخت‌های صنعت برق صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه معمولا در شهرهای بزرگ که مرکز تجمع بار و مصرف بالاست نیاز به احداث تاسیسات و شبکه‌های برق است، گفت: به طور معمول برای انتقال برق بین شهرها از شبکه‌های هوایی استفاده می‌شود ولی در مراکز شهر این کار امکان‌پذیر نیست و احداث به روش اجرای کابل‌های زیرزمینی است.

وی تصریح کرد: روشی که امروز در برق خراسان اجرا شده، ابتکار مناسبی است که ضمن تسریع در فرایند احداث کابل، هزینه‌های آن را نسبت به روش‌های دیگر بسیار کاهش داده و مشکلات این قبیل پروژه‌ها برای تردد و ترافیک شهری نیزکمتر است.

متولی‌زاده اضافه کرد: یکی از اهداف حضور من در مشهد این بود که بازدیدی از امکانات و ابعاد این اقدامات در مشهد داشته باشم و بیینم با چه روش‌هایی می‌شود طرح‌های صنعت برق را گسترش داد و بتوان این روش‌ها را به ویژه در کلان شهرها، پیاده‌سازی کرد.

انتهای پیام/282/ ت

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه های فرسوده صنعت برق روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مترصد دریافت مجوز از مراجع قانونی هستیم تا به‌زودی موسسات خدمات هوشمند ترافیک را تاسیس و راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار تیمور حسینی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست معاونان حمل‌ونقل شهرداری‌های کشور و پلیس راهور اظهار کرد: خروجی این جلسه می‌تواند مدیریت ترافیک باشد که مدرسه کاربران ترافیک است؛ شخصیت افرادی که در جاده‌ها حضور دارند، در شهرهای بزرگ شکل می‌گیرد، پس اگر بتوانیم در کلان‌شهرها قوانین منظمی را حاکم کنیم محصول این محیط منظم کاربرانی می‌شود که می‌توانند در هرجا رفتارهای درست بروز دهند، از این رو تصمیماتی که از این جلسه خارج می‌شود، در حمل‌ونقل و ایمنی کشور کاربردی است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور در سال ۱۴۰۳ اولین دستگاهی خواهد بود که به شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم جامه عمل می‌پوشاند، افزود: مترصد دریافت مجوز از مراجع قانونی هستیم تا به زودی مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک را تأسیس و راه‌اندازی کنیم، این مؤسسات می‌تواند توسط تمام کارشناسان اعم از همکارانم که سال‌ها در این سنگرتلاش کردند و همکارانمان در معاونت‌های حمل‌ونقل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان اداره شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه این مؤسسات راه‌اندازی و در تمام معابر کشور جاده‌ها و معابر شهری یک بخش‌های جعرافیایی را به آن‌ها واگذار می‌کنیم، گفت: یکی از اقدامات این مؤسسات است که در اجرای مقررات و کنترل تخلفات به ما با ابزار هوشمند کمک می‌کنند.

از این پس حق بیمه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باشد

حسینی با بیان اینکه امروز به دلیل محدویت‌های بسیار زیاد در کشور امکان گستردگی امکانات به هیچ عنوان وجود ندارد، تصریح کرد: در تمام ۲۴۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشور، حتی در هر ۱۵۰ کیلومتر هم یک دوربین برای کنترل سرعت و ثبت تخلف وجود ندارد، علاوه بر کنترل تخلفات این مؤسسات می‌توانند با جذب کارشناسان بازنشسته راهور و با تجهیز آن‌ها به تبلت کروکی الکترونیکی در جمع‌آوری تصادفات به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه از این پس حق بیمه نباید براساس یک تصادف باشد، بلکه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باشد، گفت: تا پایان خرداد این مورد ابلاغ و فراخوان داده می‌شود و انتظار داریم در مراکز بزرگ و کلان‌شهرها، شهرداری‌ها این اتفاق را رقم بزنند، چاره‌ای نداریم جز اینکه در یک نظام دقیق تشویق و تنبیه تلاش کنیم تا به اصلاح رفتار کاربران دست پیدا کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی رانندگان به‌طور جد دنبال می‌شود، که اگر به سر منزل مقصود برسد با برنامه‌ریزی دقیق و اعمال نکات، یک انقلاب در موضوع اصلاح رفتارهای ترافیک خواهد بود، ادامه داد: با این اقدام می‌توانیم به راحتی در بازه دو تا سه ساله حداقل به میزان ۵۰ درصد تصادفات و جانباختگان را کاهش دهیم و کشته‌ها را به زیر ۱۰ هزار نفر برسانیم.

تیموری با اشاره به اینکه شهرداری تهران یک همت برای راهور در برنامه بودجه در نظر گرفته است، اظهار کرد: در برخی شهرها این عدد به مقداری کم است که اگر تعلق نگیرد بهتر است، توقع دارم تمام کلان‌شهرها بر اساس یک آنالیز دقیق مشخص کنند چه چیزهایی تکلیف شهرداری است و عدد واقعی را مشخص کنند، تنها شهری که عدد واقعی را دارد شهرداری تهران است.

وی گفت: برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست، هرکجا نیاز به همراهی ما باشد بدون تأخیر حتی یک ساعته کار انجام خواهد شد؛ پلیس در ارائه آمار هیچ خساستی ندارد.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت کروکی الکترونیک خاطرنشان کرد: در ۱۹ استان، ۱۰۰ درصد تجهیزات تکمیل شده و کروکی کاغذی کامل جمع‌آوری شده است، در پنج استان فقط به مرکز استان تعلق گرفته و باقی‌مانده ۷۰ درصد استان تبلت را دریافت کردند، البته در اردیبهشت کسری تبلت‌ها تأمین و از حیث تجهیزات کامل می‌شوند که این اقدام اتفاق ارزشمندی از حیث خدماتی است که مردم دریافت می‌کنند و اطلاعاتی که ما از این طریق دریافت می‌کنیم.

کد خبر 749678

دیگر خبرها

  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • با تور سریلانکا به کدام شهرها سفر می‌کنیم؟
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی