Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره مدیریت عملیات عمومی خارگ که از سال 81 در راستای خدمات دهی به مردم تاسیس شد، حالا زمزمه انحلال آن شنیده می‌شود و این مساله نگرانی هایی را برای مردم به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره خارگ، مدیریت عملیات عمومی جزیره خارگ سال ۱۳۸۱ در راستای انجام مسؤولیت های اجتماعی صنعت نفت، به منظور تمرکز و ساماندهی در امر خدمات رسانی و تنظیم مناسبات صنعت نفت با مسؤولان و سازمان های محلی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤولیت‌هایی که در دو بخش زیرساختی و خدمات مستمر ارائه می‌شود و به عبارت دیگر، با وجود استقرار شرکت‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، وظایف عملیات عمومی به شرکت پایانه های نفتی ایران محول شد.

 شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیش از پنج دهه سابقه در دریافت، ‏ذخیره سازی و پهلودهی کشتی‌های نفتی تنها صادر کننده مواد نفتی و به عنوان زنجیره اتصال وزارت نفت در جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورهای جهان در این منطقه عملیاتی محروم با موقعیت خاص قرار دارد.

نگرانی مردم خارگ از حذف اداره مدیریت عملیات عمومی

 از اواسط سال ۱۳۹۸ و با انتشار خبرهای ضد و نقیض مبنی بر حذف اداره مدیریت عملیات عمومی، مردم جزیره خارگ با جمعیت بالای ۱۰ هزار نفری را از قطع این پل ارتباطی با صنعت نفت نگران کرده و مردم در نوعی بلاتکلیفی و با سوالات فراوانی که در سر داشته با نگاهی نه چندان امیدوار کننده به آینده در انتظار تصمیمات مجدانه مسؤولین امر در جهت رفع این مشکل هستند.

از این گذشته، کارکنان این مجموعه، بی انگیزه و با چالش‌هایی چون جابجایی روبرو هستند؛ همه این‌ها در حالی است که در صورت نهایی شدن انحلال مدیریت عملیات عمومی، نفرات فعلی شاغل در این مجموعه به اداره‌های دیگری در بدنه صنعت نفت انتقال داده می‌شوند که همین امر چالش‌هایی برای برخی از کارمندان این مجموعه به وجود خواهد آورد. 

صنعت نفت پس از ۶۰ سال حضور و فعالیت در خارگ، اکنون با حذف این مدیریت به نوعی پیام قطع خدمات به جامعه محلی را مخابره کرده است؛ زمزمه احتمالی منحل شدن مدیریت عملیات عمومی خارگ در افکار عمومی پیچیده تا جایی که دلهره و نگرانی‌هایی از نبود این واحد موثر، فراگیر شده است.

رایزنی‌ها برای جلوگیری از انحلال

در این زمینه خبرنگار فارس صحت و سقم این موضوع را از بخشدار ویژه خارگ جویا شده که ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مدیریت عملیات عمومی در سالهای اخیر به عنوان پل ارتباطی بین مردم و صنعت نفت در جزیره خارگ به شمار می‌‌رود و خدمات شایانی در حوزه‌های مختلف جهت عموم مردم ارائه نموده است که سبب رضایت عمومی از نهاد مذکور شده است.

بخشدار  ویژه جزیره خارگ افزود: طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر حذف این سیستم خدماتی مطرح شده که باعث نگرانی اهالی صبور جزیره خارگ شده و نگاه ما به ادامه فعالیت مدیریت عملیات عمومی به عنوان پل ارتباط میان صنعت نفت، مردم و دستگاه‌های مستقر در جزیره خارگ است.

ابراهیمی ابراز داشت: در این راستا اقدامات مناسبی در سطح استان و کشور جهت حفظ مدیریت عملیات عمومی صورت گرفته و امیدوار هستیم با نگاه مثبت مسؤولان ارشد وزارت نفت به محیط پیرامونی و مسؤولیت‌های اجتماعی محوله اقدام لازم در باب صورت پذیرد.

بخشدار ویژه جزیره خارگ بیان داشت: جزیره مقام خارجی به عنوان مرکز ثقل صادرات کشور دارای اهمیت بالای اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران است.

ابراهیمی افزود: از دیرباز اهالی شریف جزیره خارگ میزبان خوبی برای صنعت نفت و پتروشیمی بوده و این همزیستی و همگرایی بین صنعت نفت و پتروشیمی در جزیره وجود داشته و مطمناً خواهد داشت، مردمان محجوب جزیره خارگ  شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.

به گزارش فارس، خارگ جزیره‌ای کوچک در دل خلیج فارس است که مقاومت و بزرگی مردم آن در طول هشت سال جنگ دفاع مقدس، در برابر بیش از دو هزار و 800 روز حمله هوایی دشمن، هنوز زبانزد مردم کشور است؛ اما مردم این جزیره مقاوم سال‌هاست که با مشکلات متعددی درگیر هستند که با انحلال اداره عملیات عمومی بیشتر هم خواهد شد.

علی رغم همه وعده‌های داده شده، انتظار است مسؤولین مربوطه در راس استان و صنعت نفت با ورود به این مساله جلوی این اقدام و تصمیم را بگیرند.اتفاقی که در صورت انحلال این مجموعه، کلیه خدماتی که تا به امروزه توسط این واحد جمع آوری و به شهروندان بومی ارائه می‌شده لغو و طبیعتا مشکلات جدیدتری را برای شهروندان بومی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت نفت جزیره خارگ انحلال مدیریت عملیات عمومی جزیره خارگ صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی مشخص می‌کردند، بانک‌های متخلف مورد نظرشان، با ناترازی سنگین و با بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اضافه برداشت که در ۳ سال گذشته بیش از ۱۵ برابر قبل شده است، چگونه منحل خواهند شد؟! کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟

وی در این باره نوشت: رئیس جمهور: «در سال گذشته ۳ مؤسسه بانکی متخلف را منحل کردیم. امسال هم بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل میشوند».

از ۳ مؤسسه بانکی مورد اشاره ایشان، «توسعه» و «کاسپین» از قبل عملاً منحل شده بودند و فعالیت خاصی نداشتند. موسسه اعتباری «نور» هم تعهداتش نسبت به سپرده گذاران به بانک ملی ایران منتقل و مشکلاتش همچنان باقی است.

خوب بود که جناب آقای رئیسی مشخص می‌کردند، بانک‌های متخلف مورد نظرشان، با ناترازی سنگین و با بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اضافه برداشت که در ۳ سال گذشته بیش از ۱۵ برابر قبل شده است، چگونه منحل خواهند شد؟! کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟

دیگر خبرها

  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست