Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر، از طرح سوال از «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد و امور دارایی با عنوان عدم ابطال واگذاری شرکت ایران ایرتور خبر داد.

متن کامل این سوال بدین شرح است:

خلاصه سوال:

۱ـ علت عدم ابطال واگذاری شرکت ایران ایرتور علی‌رغم تخلفات قانونی محرز از سوی سازمان خصوصی‌سازی چیست؟

شرح سوال:

در راستای عمل به وظایف قانون مصرح در اصل ۸۴ قانون اساسی طی نامه شماره ۹۹۰۰۴۲۹۰ مورخ ۹۹/۲/۶ تخلفات سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری شرکت ایران‌ ایرتور را برشماری کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم پیگیری از معاون امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی طی نامه شماره ۹۹۰۱۶۱۹۷  در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۱۹ پاسخ در این زمینه همچنان بِلا اقدام است.

۲ـ علت تناقص در پاسخگویی‌های آن وزارتخانه چیست؟

نامه شماره ۱۰۶۲۹۳ مورخ ۹۸/۷/۲۷ آن وزارتخانه خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور واگذاری شرکت موصوف بلااشکال قلمداد شده است. لیکن در سیصد و هفتاد و پنجمین جلسه هیئت واگذاری تاریخ ۹۸/۱۰/۹ به سبب ایرادات و ابهامات در واگذاری شرکت یاد شده آن را مستوجب ارجاع پرونده واگذاری به هیئت‌ عالی داوری و تشخیص داده شده و متعاقباً در مصاحبه ۹۸/۱۱/۹ عنوان کردید که تمام فرآیند واگذاری در بررسی و فاقد ابهام می‌باشد. علت این تناقض چیست؟

۳ـ عدم محاسبه بهای پنج فروند بوئینگ MD متعلق به شرکت ایران ‌ایرتور که به مبلغ ۱۶.۶ میلیون دلار خریداری شده و منابع آن از طریق وام از بانک کوثر تأمین گردیده آیا غیر از، تضییع اموال عمومی مفهوم دیگر می‌تواند داشته باشد؟

۴ـ چرا با وجود بروز ایراد شکلی در مزایده مورخ ۹۴/۶/۲۳ که با استناد جزء «الف» بند اول ماده ۵ قرارداد فروش ۹۵ درصد سهام شرکت موصوف به شماره ۱۶۱۳۷ مورخ ۹۴/۸/۱۷ که از عدم تسلیم کامل سپرده شرکت در مزایده برخلاف مقررات عمومی قانون مناقصه اقدام به پذیرش پاکت پیشنهاد فنی و بازرگانی شرکت‌کننده در مزایده، اعلام و به عنوان برنده مناقصه گردیده است؟

۵ـ چرا نسبت به تسویه تعهدات ۸۵ میلیون دلاری شرکت ایران‌ ایرتور تا سال ۹۹ اقدام نشده است؟ مبنای تسویه مبلغ یاد شده با چه نرخ تسعیری خواهد بود؟

۶ـ آیا تسویه دیون شرکت ایران‌ ایرتور با هواپیمایی جمهوری اسلامی صورت پذیرفته است؟

کد خبر 4965220

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران ایر تور سازمان خصوصی سازی مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا حسن روحانی محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی سید عباس موسوی ایران برجام مجلس یازدهم خبرگزاری مهر جمهوری اسلامی ایران مجلس اسحاق جهانگیری علی ربیعی واگذاری شرکت شرکت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

به گزارش  صدای ایران از ایسنا، مصطفی زارعی، مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که صبح امروز (چهارشنبه) در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن و اعضای هیات مدیره بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین برگزار شد، اظهار کرد: یک بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امدواریم اتفاقات خوبی در خصوص این دو باشگاه رخ دهد.


وی افزود: ورزش را باید به عنوان یک صنعت پولساز ببینیم و  بدانیم که ۲ درصد از تولید ناخالص کشور‌های پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و هدفگذاری کشور‌های همسایه در ۳ ساله آینده ۳ درصد است و  باید به این سمت حرکت کنیم و نقطه آغاز این کار، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود، اعلام کرد: با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آنها را نیز حل کنیم.


زارعی ادامه داد: امیدوار هستیم هر دو باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند؛ اگر یکی از این دو باشگاه واگذار می‌شد از نظر AFC مشکل حل می‌شد، اما خوشبختانه سهام دو باشگاه به یک اندازه واگذار شد.
مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم این اتفاق سرعت حرکت ورزش و فوتبال ایران را بیشتر کند، گفت: از اعضای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنیم چرا که پیگیری بسیاری انجام دادند و وزارت ورزش هم همراه بود و در نهایت این اتفاق رخ داد. همچنین جای تشکر دارد که با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی مشکلات دو باشگاه حل شد و  یک جلسه نیز با حضور شرکت توسعه و نوسازی اماکن ورزش و سازمان لیگ داشتیم و امیدواریم ورزشگاه آزادی نیز تکان اساسی به خود ببیند.

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • بازداشت ۴ کنکوری متخلف ؛ جزئیات تخلف این ۴ نفر
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود