Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@09:23:47 GMT

اعلام محدودیت های جدید کرونایی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۳۶۷۹

اعلام محدودیت های جدید کرونایی در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت قرمز ۱۲ شهرستان استان از نظر شیوع بیماری کرونا، گفت: محدودیت‌های جدیدی در نظر گرفتیم که در این ۱۲ شهرستان لازم‌الاجرا است.

به گزارش جماران، هوشنگ بازوند در جلسه امروز (۱۴تیر) ستاد کرونا استان کرمانشاه، اظهار کرد: هم اکنون ۱۲ شهرستان استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند که نگران کننده است و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، ممکن است دچار گرفتاری شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند با بیان اینکه طی هفته گذشته وضعیت شیوع کرونا در استان تقریبا روند ثابتی داشته، عنوان کرد: این امر نشان می‌دهد در صورتی‌که موازین بهداشتی را رعایت کنیم، حتی می‌توانیم سیر نزولی را هم شاهد باشیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که در نظر گرفته شده، ادامه داد: این مصوبات باید در تمام ۱۲ شهرستان قرمز استان رعایت شود و فرمانداران با جدیت بر شیوه رعایت آن نظارت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا زدن ماسک در کلیه مراکز دولتی و خصوصی ضروری است، گفت: ارائه خدمات به افراد بدون ماسک ممنوع است و باید از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: همچنین استفاده از ماسک برای تمام مغازه‌داران الزامی است، به علاوه صاحبان واحدهای صنفی باید از فروش جنس به افراد فاقد ماسک خودداری کنند.

بازوند، سازمان صمت استان را مسئول نظارت بر استفاده از ماسک در واحدهای صنفی کرد.

استاندار کرمانشاه برگزاری مراسم مذهبی، همایش‌، سخنرانی و مراسم اجتماعی را در شهرستانهای قرمز ممنوع اعلام کرد.

بازوند با بیان اینکه ادارات باید در هفته جاری برگزاری جلسات خود را به نصف کاهش دهند، اضافه کرد: مابقی جلسات هم باید به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.

بازوند همچنین خواستار تشدید نظارت بر ورودی پارک‌ها و جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک با همکاری شهرداری‌ها شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر افزایش تعداد دفاتر پیشخوان، مراکز پلیس +۱۰، دفاتر قضایی و...، یادآور شد: از آنجایی‌که راه‌اندازی دفاتر جدید در کوتاه مدت دشوار است، دفاتر کنونی نیز باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فعالیت کنند.

به گفته این مسئول، فعالیت باشگاه‌های ورزشی رشته‌هایی که دربرخورد هستند در این هفته تعطیل است.

 بازوند خاطرنشان کرد: فعالیت کلیه موزه‌ها و باغ موزه‌ها هم تعطیل است و رستوران‌ها نیز باید با ۵۰ درصد ظرفیت کار کنند. تالارهای پذیرایی نیز همچنان تعطیل هستند.

وی تاکید کرد: در ادارات نیز مدیران می‌توانند تا ۵۰ درصد از نیروهای خود که سابقه بیماری زمینه ای و یا علائم کرونا دارند را به صورت دورکاری بکار بگیرند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: باید از ورود افراد بدون ماسک به اتوبوس و تاکسی‌های نیز جلوگیری شود.

بازوند از سازمان صمت استان هم خواست ماسک کافی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آرامستان‌ها همچنان تعطیل خواهد بود، گفت: برگزاری آزمون‌های دانشگاه‌ها هم به صورت حضوری ممنوع است.

استاندار کرمانشاه بر لزوم استفاده از ماسک در مطب پزشکان و داروخانه‌ها هم تاکید کرد.

اخبار مرتبط خسارت اقتصادی کرونا به کرمانشاه وضعیت کرونا در کرمانشاه تکان دهنده است برخورد قضایی به برپاکنندگان تجمع های غیر ضروری وضعیت قرمز شیوع کرونا در 6 شهرستان استان فارس سیر صعودی کرونا در اردبیل

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا هوشنگ بازوند وضعیت کرونا کرونا کرمانشاه وضعیت کرونا کرمانشاه محدودیت های جدید کرونایی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استاندار کرمانشاه افراد بدون ماسک ۱۲ شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد