Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی با حضور استاندار قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، رضا طاهری فرماندار تاکستان و جمعی از مسئولان، عملیات گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای نودهک در شهرستان تاکستان استان قزوین آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در آئین آغاز گاز رسانی به این شهرک گفت: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در وسعتی بیش از یک هزار هکتار در نودهک تاکستان در حال احداث که فاز اول آن به وسعت ۷۱ هکتار آماده واگذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه خمسه گفت: این گلخانه بر اساس مصوبات سفر هیأت دولت به استان، در برنامه جهاد کشاورزی قرار گرفت که تاکنون فاز برای اول این شهرک زیر ساخت‌های لازم تکمیل و آماده واگذاری متقاضیان است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۵۲ قطعه از فاز نخست شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان برای واگذاری به سرمایه گذاران فراخوان شده است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به مصوبه هیأت دولت در صدد هستیم کشت گلخانه‌ای را توسعه داده و تولید صیفی‌جات را به منظور افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه منابع آبی استان به فضای بسته انتقال دهیم.

وی افزود: تاکنون شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی را برای اجرای طرح‌های زیر ساختی این مجتمع هزینه کرده است.

به گفته وی با بهره برداری از واحدهای گلخانه‌ای این شهرک در فاز اول بیش از ۶۰۰ فرصت شغلی جدید در منطقه ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در صورت تأمین اعتبار و آب شهرک فازهای بعدی این مجتمع گلخانه‌ای نیز به صورت مرحله‌ای بعد از تحویل فازهای قبلی به مرحله اجرا در می‌آید.

خمسه در ادامه اشتغال‌زایی، صرفه‌جویی در منابع آب به مواردی از قبیل کشت یکپارچه و هماهنگ، جلوگیری از خرد شدن مجدد اراضی، کاهش هزینه‌های تولید، بالا بردن تولید و در نتیجه افزایش درآمد کشاورزان را از مزایای این طرح برشمرد.

مجری این پروژه عظیم شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین است.

هم اکنون ۱۳۰ واحد گلخانه‌ای با ۶۸ هکتار مساحت در استان قزوین احداث شده که از این واحدها سالانه بیش از ۹ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود.

کد خبر 4965401

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین واحد های گلخانه ای تاکستان ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت بیرجند شهرکرد ایلام خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا شهرک گلخانه ای کشاورزی استان جهاد کشاورزی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر صنعتی چرمسازی بوئین زهرا، همزمان با هفته زمین پاک، راه اندازی شد.

۵۰ واحد تولیدی در این شهرک فعالیت می‌کند.

طبق قانون شهرک‌های صنعتی ملزم به راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین