Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:42:23 GMT

کلاهبرداری با عنوان ثبت نام کتاب درسی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۳۹۸۹

ایسنا/بوشهر رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص ثبت‌نام کتب درسی دانش آموزان هشدار داد و گفت: با توجه به اینترنتی بودن ثبت‌نام کتب درسی، شهروندان مراقب کلاهبرداران سایبری باشید.

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این هشدار اظهار داشت: در هنگام ثبت‌نام کتب درسی به‌ صورت غیرحضوری و آنلاین، متأسفانه مشاهده شده که مجرمان سایبری از این موضوع سوءاستفاده مجرمانه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید براینکه بهتر است والدین و دانش‌آموزان از هرگونه ثبت‌نام برای خرید کتب درسی در سایت‌های اینترنتی متفرقه و غیرمجاز خودداری کنند، افزود: در هنگام ثبت نام اینترنتی کتب درسی فرزندان حتماً آدرس وب‌سایت ارائه شده از سوی آموزش و پرورش را به صورت دستی در نوار آدرس( Address bar)وارد کرده و به گزینه‌های نمایش داده شده در موتور جستجوی خود اعتماد نکنند. 
سرهنگ قاسمی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد وجه اشتراک اینگونه شگردهای کلاهبردارانه ورود قربانیان به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی به بهانه پرداخت هزینه خرید الکترونیکی بوده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای اینکه در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار نگیرند در زمان ورود به درگاه پرداخت بانکی از اصالت آن درگاه مطمئن و سپس اقدام به پرداخت وجه کنید.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر یادآور شد: برخی از مجرمان سایبری نیز با جمع‌آوری اطلاعات شهروندان در سایت‌های جعلی به دنبال اهداف بلند مدت مجرمانه خود مثل اخاذی و باج‌گیری از شهروندان هستند که در پی داشتن اطلاعاتی که قبلا از آنها جمع‌آوری کرده‌اند، می‌تواند اعمال مجرمانه خود را پیش ببرند.
وی تاکید کرد: در درج اطلاعات شخصی خود و اعضای خانواده در سایت‌های متفرقه و ناشناس خودداری کنند.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کاربران خواست هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس پلیس فتا استان بوشهر کتب درسی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین، در حالیکه ثبت سفارش کتاب‌ های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جزء پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

هچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت کتابهای پایه‌های هفتم و دهم متعاقبا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • فهرست قیمت کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ + سایت و مدارک ثبت نام
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید