Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:18:26 GMT

کشت مکانیزه نخود در دلفان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۴۲۱۴

کشت مکانیزه نخود در دلفان آغاز شد

فرود ساروقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون از رقم های نخود بومی در دلفان استفاده شده که فرآیند سه گانه کاشت، داشت و برداشت آن بصورت دستی و سنتی است اما با ورود ادوات مکانیزه در سال جاری یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت مکانیزه این محصول می رود و انتظار داریم با توجه به مزایای کشت مکانیزه و استقبال نخودکاران، این سطح افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی امکان وجین در دستگاه و برداشت با کمباین، مقاومت در برابر آفت ها، عملکرد درصدی و کاهش نیروی انسانی را از مزایای کشت مکانیزه نخود دانست و اظهار داشت: در سال زراعی گذشته عملکرد رقم های بومی ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم در هکتار بوده در حالیکه عملکرد نخود اصلاح شده با کشت مکانیزه یکهزار و ۶۵۰ کیلوگرم در هکتار است.
وی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته ۱۵ هزار تن نخود در دلفان تولید شد در حالیکه با کشت این ارقام جدید می توان آنرا به ۸۰ هزار تن افزایش داد.
مدیر جهاد کشاورزی دلفان از این شهرستان به عنوان قطب مهم تولید نخود در استان و کشور یاد کرد و ادامه داد: در سال زراعی جاری ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان  زیر کشت نخود رفته است.
ساروقی تاکید کرد: به دلیل نبود صنایع بسته بندی، تکمیلی و مشکلات بازاریابی، این محصول با نام دیگر مناطق به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌گردد.
وی بیان کرد: در حال حاضر  دو واحد بسته بندی حبوبات در شهرستان دلفان فعالیت دارند که عمده ترین مشکل آنان نبود نقدینگی جهت رقابت برای فروش و مسئله بازاریابی است.
در شهرستان دلفان ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که گندم، جو و نخود مهمترین تولیدات کشاورزان هستند.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان قرار دارد. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی نورآباد دلفان اراضی کشاورزی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نورآباد دلفان اراضی کشاورزی لرستان وزارت جهاد کشاورزی نورآباد دلفان اراضی کشاورزی لرستان اراضی کشاورزی کشت مکانیزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین

مجتبی حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با تخریب و قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز بالغ بر ۷۸هزار مترمربع از اراضی کشاورزی منطقه میانچال از توابع بخش مرکزی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی اظهار داشت: بنا‌های غیر مجاز شامل احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان قزوین، نیروی انتظامی و عوامل راهداری اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان