Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه با اوج بیماری کرونا در بسیاری از مناطق کشور روبرو هستیم، گفت: در شرایط کنونی باید مسئولین، دولت، مجلس و هر ارگان و سازمانی که مسئولیتی در این رابطه دارد، برای مهار و کنترل بیماری واکنش سریع داشته باشد.

دکتر پیام طبرسی با هشدار جدی نسبت به وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها و با بیان اینکه بسیاری از بیمارستان‌های پذیرش کننده بیماران کرونایی تکمیل شده است، گفت: در صورتیکه بحران ایجاد شده کنترل و مدیریت نشود، از همه جهات ضربه خواهیم خورد و اولین جایی که دچار صدمه می شود سلامت مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در حال حاضر تعداد بالایی از مردم در بیمارستان بستری هستند و خیلی‌ها در لیست انتظار برای بستری به سر می برند، وضعیتی که شایسته کشور ما نیست.

وی با بیان اینکه بارها بر اهمیت مسئله کرونا و رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها برای پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری تاکید شده و دیگر مطلبی در این رابطه باقی نمانده، گفت: با توجه به وقوع اوج بحران کرونا که در حال حاضر حداقل در تهران با آن روبرو هستیم، باید اقدامات و مداخلات جدی برای مدیریت شرایط اعمال شود.

افرادی که توصیه‌ها را رعایت نکردند در بحران کنونی مسئولند

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: همانگونه که مشاهده می‌شود و آمارها نیز نشان می‌دهد با اوج بیماری کرونا در بسیاری از مناطق کشور و طبق اعلام وزارت بهداشت در ۱۴ استان روبرو هستیم که تهران نیز جزو آن‌هاست. البته این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و خود بنده از ۵ خرداد  مکرراً هشدار دادم که مسافرت‌های بی رویه و شرکت در مراسمات و تجمعات منجر می‌شود که کرونا از کنترل ایجاد شده، خارج شود و متاسفانه این اتفاق افتاد و همه کسانی که این توصیه‌ها را جدی نگرفته و رعایت نکردند، امروز باید خود را مسئول بدانند.  

این متخصص عفونی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید مسئولین و هر ارگان و سازمان و فردی که مسئولیتی در این کشور دارد از حالت منفعلانه خارج شود، اظهار کرد: در حال حاضر متاسفانه سیستم در مقابل این اتفاقات منفعل بوده و واکنش سریع نداریم. همین مسئله باعث بروز بحران کنونی شده، به گونه‌ای که حداقل در شهر تهران تخت خالی برای بستری بیمار کرونایی وجود ندارد و همین الان بیماران زیادی در نوبت بستری در بیمارستان هستند، وضعیتی که  شایسته ما نیست.

نکات ضروری برای کنترل و مدیریت بحران کرونا

طبرسی با ذکر نکاتی جدی برای کنترل و مدیریت و رهایی از بحران ایجاد شده، عنوان کرد: اولین قدم لغو کلیه تجمعات و تعطیلی هر مساله‌ای است که باعث تجمع افراد می‌شود، پاساژها، مراکز خرید، رستوران‌ها، کنسرت،  سینما و هر چیز دیگری که باعث تجمعات می‌شود باید هرچه سریعتر لغو شود.

برگزاری حضوری کنکور منجر به انتقال شدید بیماری می‌شود

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح  دانشوری با انتقاد از شرایط برگزاری امتحانات و بخصوص کنکور سراسری، گفت: به عنوان نمونه با برگزاری حضوری کنکور تجمعات چند صدهزار نفری ایجاد می شود که این مسئله باعث انتقال شدید بیماری خواهد شد که بسیار خطرناک خواهد بود.

وی رعایت فاصله فیزیکی در وسایل نقلیه عمومی را مساله مهم بعدی عنوان کرد و گفت: باید تمهیدات جدی برای رعایت فاصله گذاری در وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس اندیشیده و اجرا شود.

دکتر طبرسی "دورکاری کارمندان" را نکته سوم دانست و ادامه داد: نباید در ادارات تجمع ایجاد شود، بسیاری از مبتلایان کنونی کارمندان هستند، چراکه در یک محیط فردی بیمار شده و سایرین را مبتلا می‌کند.

وی مساله بعدی را ممنوعیت مسافرت‌های بین استانی و کنترل شدید آن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر افراد به راحتی و بدون کنترل از یک منطقه به منطقه دیگر مسافرت کرده و باعث انتقال بیماری می‌شوند. این مساله به خصوص در مسافرت‌های هوایی بسیار با اهمیت است، چراکه در حال حاضر تعداد زیادی بیمار از شهر خود به سایر مناطق مسافرت می‌کنند و مسافران زیادی را در هواپیما و مسیر مبتلا می‌کنند، متاسفانه نکات کنترلی و بهداشتی در این رابطه رعایت نمی‌شود، ‌در حالیکه در این شرایط باید به دیگران هم فکر کنیم  و تنها به فکر خود و اطرافیان خود نباشیم. چراکه در این پروسه انتقال ممکن است بیماری به فردی منتقل شود که کارش به آی سی یو و شرایط خطرناک کشیده شود و مطمئنا هیچ کس راضی نیست که باعث صدمه دیگران شود، ولی ناخواسته و ندانسته با این شرایط ممکن است این مساله اتفاق بیافتد.

با متخلفان کرونا قانونا برخورد شود

این عضو هیات علمی دانشگاه خطاب به شرکت‌های هواپیمایی، خواستار شد: شرکت‌های هواپیمایی حتما این مسئله را رعایت کنند و از ورود بیماران به هواپیما جدا جلوگیری کنند. این قضیه نیازمند یک چک و نظارت جدی است. همچنین در این رابطه باید قانونی وجود داشته باشد که با متخلفین به صورت جدی برخورد شود، به عبارت دیگر باید افراد بیمار از طریق کد ملی رهگیری شده و از ورود آنان به هواپیما جلوگیری شده و با آنها به شدت برخورد شود؛ چراکه در صورت سوار شدن افراد زیادی را در معرض آلودگی قرار می‌دهند.

طبرسی که در یک پیام ویدیویی صحبت می‌کرد، با تاکید بر اینکه همین بی توجهی‌ها باعث وضعیت کنونی شده است، گفت: باید قوانینی تدوین شود تا با افرادی که در اماکن عمومی اصول بهداشتی را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نمی‌کنند به شدت برخورد شود؛ چراکه در حال حاضر سلامت جامعه به شدت در معرض خطر قرار دارد و اگر این کنترل‌ها رعایت نشده و آمار ابتلا کم نشود از همه جهات ضربه خواهیم خورد و اولین جایی که دچار صدمه می شود سلامت مردم است. متاسفانه در حال حاضر تعداد بالایی از مردم در بیمارستان بستری هستند و خیلی‌ها در لیست انتظار برای بستری به سر می‌برند، وضعیتی که شایسته کشور ما نیست.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: حال حاضر برخورد شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت درباره بیماری‌های واگیرداری که در سال گذشته شیوع ببشتری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیرداری که سال گذشته با آن مواجه بودیم، بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال بود. شیوع این بیماری از اوایل مهرماه آغاز شد و در اسفند به حدی کمتر از اپیدمی رسید. ما هر ساله انتظار داریم آنفلوآنزا از اواسط آبان آغاز و به تدریج در آذر به پیک برسد و در اواخر بهمن ماه فرو بنشیند اما سال گذشته هم شیوع این بیماری زودتر شروع شد و هم دیرتر پایان یافت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به طور همزمان علاوه بر آنفلوآنزا با کرونا که همان تظاهرات بالینی را دارد نیز رو به رو بودیم و این مسئله کار را برای ما تا حدودی مشکل کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه افرادی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده بودند، مشکل کمتری داشتند، امیدواریم امسال با تزریق بیشتر این واکسن به گروه‌های هدف شاهد بروز مشکل‌های کمتری در مبتلایان به این بیماری باشیم.

۳ راه برای تشخیص کرونا از آنفلوآنزا و سرماخوردگی | چرا افراد جوان براثر کرونا فوت می‌کنند؟ افزایش ابتلای کودکان به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به گرم شدن هوا و لزوم توجه به بیماری‌های فصلی افزود: خوشبختانه سال گذشته چندان بیماری گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) از نوع التور را نداشتیم چراکه دانشگاه‌های مختلف وارد عمل شدند و موارد تکثیر را شناسایی کردند.

عرشی با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری آبله مرغان و ویرس RSV را نیز در کودکان داشتیم، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری‌ها در سال گذشته این بود که طی ۳ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تماس کودکان با یکدیگر کاهش یافته بود و مدارس غیرحضوری بودند و همین امر موجب کاهش موارد ابتلا به این بیماری‌ها در آن سال‌ها شده بود و به همین دلیل موارد ابتلا به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته نسبت به سال‌های قبلش با افزایش همراه شده بود.

وی توضیح داد: خدا را شکر بعد از سال‌ها که از تصویب ورود واکسن پنوموکوک و روتاویروس به سیستم بهداشتی کشور می‌گذشت و موفق به خرید این واکسن‌ها نشده بودیم، در اواخر سال گذشته تامین اعتبار صورت گرفت و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد کشور شد، امیدواریم طی روزها و هفته‌های آینده حداقل در تعدادی از استان‌ها واکسیناسیون این بیماری‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

حجاج این دو توصیه را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به آغاز ایام حج گفت: مهم‌ترین مسئله برای حجاج این است که به کم آبی بدن توجه و حتما در طول روز آب کافی مصرف کنند به ویژه اینکه ممکن است با توجه گرمای هوا شاهد گرمازدگی فراوان در حجاج باشیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل لازم است حجاج به توصیه‌های بهداشتی که توسط روسای کاروان‌ها به آن‌ها گفته می‌شود، توجه داشته باشند. همچنین حجاج از مواد خوراکی بسته بندی شده و بهداشتی استفاده کنند تا دچار گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) نشوند،

شیوع سویه JN۱ کرونا در کشور

عرشی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: شیوع این بیماری در حال حاضر نسبت به فصل زمستان کاهش پیدا کرده هر چند موارد خفیف کووید همچنان در سطح دنیا وجود دارد و این بیماری بخش عمدهای از سرماخوردگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: آخرین سویه‌ای که هم اکنون در جریان است همان سویه JN۱ است که بسیار واگیردار است، اما شدت بیماری آن زیاد نیست و در افراد عادی با قدرت ایمنی طبیعی شاهد بروز علائم شدید نیستیم، به طور کلی این بیماری همچنان وجود دارد، اما سویه جدیدی شیوع پیدا نکرده است.

کد خبر 846548 منبع: میزان برچسب‌ها کرونا حج عمره وزارت بهداشت و درمان خبر مهم بیماری - آنفلوآنزا بیماری - سرما خوردگی

دیگر خبرها

  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا