Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@09:12:41 GMT

صرافی‌های آزاد موفق به خرید ارز از بانک‌ها شدند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۴۷۳۳

صرافی‌های آزاد موفق به خرید ارز از بانک‌ها شدند؟

درحالی بانک مرکزی در روزهای اخیر از مجازشدن ارائه خدمات ارزی به صرافی‌های آزاد توسط بانک‌ها خبر داد که صرافی‌ها می‌گویند این دستور بانک مرکزی عملیاتی نشده و بانک‌ها هم اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

به گزارش مشرق، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای که چهارم تیرماه منتشر کرده است از مجاز شدن خرید منابع ارزی توسط صرافی‌های غیربانکی از طریق بانک‌های عامل خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با گذشت یک هفته از این اطلاعیه، صرافی‌ها نتوانسته‌اند نسبت به خرید ارز از بانک‌ها اقدام کنند و علت آن هم بی‌اطلاعی بانک‌ها از این سیاست جدید بانک مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اختلاف ۱۰۰۰ تومانی قیمت دلار از کانال‌های دلالی تا صرافی‌ها

بانک مرکزی درحالی با ارائه خدمات ارزی توسط صرافی‌های غیربانکی موافقت کرده است و صرافان نیز از این تصمیم استقبال کرده آن را در راستای کاهش نوسانات ارزی دانستند که این موضوع همچنان عملیاتی نشده است و بانک‌ها از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

پیش از موافقت بانک مرکزی با فعالیت ارزی صرافی‌های غیربانکی تنها صرافی‌های بانکی امکان فعالیت در این زمینه را داشتند؛ اما حال با وجود موافقت بانک مرکزی همچنان روند فعالیت به‌صورت قبل است و هنوز صرافی‌های غیربانکی نتوانستند از این خدمات بهره‌مند شوند.

صرافی‌های غیربانکی می‌گویند که هنوز هیچ فعالیت عملیاتی در این زمینه صورت نگرفته است، ضمن اینکه بانک‌ها نیز از عدم دریافت بخشنامه در این خصوص می‌گویند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم بانک مرکزی قیمت ارز صرافی صرافی های غیربانکی بانک مرکزی صرافی ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی

همتی، مدیر عامل پیشین بانک مرکزی ایران در حساب ایکس خود نوشت: «از اطلاع رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند. این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.»

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • پولشویی
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟