Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه «سلام صبح بخیر»، نادر طالب‌زاده مستندساز و پژوهشگر با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه سوم سیما درباره ادعاهای مطرح شده درباره شهادت احمد متوسلیان و یادداشت احسان محمد حسنی مسئول سازمان هنری رسانه‌ای اوج در مورد مطالبه وضعیت حاج احمد متوسلیان گفت: مطلب احسان محمد حسنی در خصوص حاج احمد متوسلیان کاملاً درست و دقیق است چرا که این اتفاق افتاده است و شواهدی نیز ناظر بر این اتفاق موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال من این است که چرا هر زمان که حرفی از تفحص و بررسی در مکانی که شاهدان و کارشناسان، مدعی دفن احمد متوسلیان در آن هستند، افرادی در داخل کشور مانع این اتفاق می‌شوند.

وی در ادامه افزود: برخی از شاهدان عینی و موثق که به ایران نیز دعوت شدند و به گواهشان هم سلولی حاج احمد بودند و حتی در صدا و سیما حضور پیدا کردند و تلویزیون نیز صحبت‌هایشان را پخش کرد، چرا ادعایشان توسط مقامات پیگیری نمی‌شود. ترجیح ما بر این است که حاج احمد متوسلیان زنده باشد ولی حرف ما این است شما چرا یک سند از زنده بودن وی نشان نمی‌دهید.

نادر طالب‌زاده در واکنش به بخشی از یادداشت احسان محمدحسنی درباره اینکه برخی به دنبال «زنده نمایی» احمد متوسلیان هستند اظهار داشت: متوجه موانع تفحص حاج احمد نمی‌شویم چون در شرایط امروز واقعاً با توجه به تشخیص محل دفن پیگیری این موضوع کار سختی نیست ولی هر بار در حالی که لبنانی‌ها همکاری می‌کنند ولی با مخالفت مسئولین ایرانی روبرو می‌گردد. شاید مصلحت و دیپلماسی می‌خواهد همچنان در این وهم بمانند که احمد متوسلیان در لبنان زنده است و حتماً خیراتی برای برخی از گروه‌ها و تشکل‌ها دارد.

وی ادامه داد: بارها از پرفسور ایوبی به عنوان شاهد شهادت احمد متوسلیان دعوت به گفتگو کرده‌اند ولی هر بار پس از حضور وی، ساعت‌ها پشت در بسته سفارت خانه منتظرش گذاشته‌اند و امکان ملاقات را نداده‌اند. شبکه المنار نیز مصاحبه‌ای مفصل با وی کرده‌اند که مجوز پخش مصاحبه را نیز در صدا و سیما نداده‌اند. باید تکلیف دیپلمات‌های ما مشخص شود و مردم حق دارند از سرنوشت شهیدشان با خبر شوند.

طالب زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: دو شاهد ناظر ماجرا هستند که یکی عیسی ایوبی استاد علوم سیاسی در دانشگاه سوربن فرانسه از هم سلولی‌های احمد متوسلیان است که در لبنان اسیر بود و از نزدیک از وضعیت حاج احمد با جزییات کامل با خبر بود و دیگری پیرمردی که هم اکنون نیز زنده است که شاهد محل دقیق دفن احمد متوسلیان و هم‌رزمانش در لبنان بود.

وی بیان کرد: بنده نیز عیسی شریفی را به تهران دعوت کردم و در مراسمی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد به عنوان سخنران همراه خود بردم اما نکته جالبی که در آنجا اتفاق افتاد این بود که آقای شریفی نحوه شهادت و تیرباران احمد متوسلیان را روایت می‌کرد و مترجم آن مراسم حرف‌ها را کاملاً برعکس ترجمه می‌کرد و نکات دیگری را می‌گفت.

این مستند ساز در پایان خاطر نشان کرد: حزب الله لبنان برای تحقیق و تفحص در این باره کاری نمی‌کند تا کمیته پیگیری ۴ دیپلمات ربوده شده در ایران مجوز پیگیری دهند و به شدت تابع مسئولین ایرانی در این باره هستند. ما هم امیدواریم هر چه زودتر سرنوشت این ۴ دیپلمات عزیزمان مشخص شود.

کد خبر 4965540 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: نادر طالب زاده احمد متوسلیان برنامه تلویزیونی تئاتر ایران فیلم سینمایی ویروس کرونا موسیقی ایرانی فیلم کوتاه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حوزه هنری محمدمهدی دادمان درگذشت چهره ها سیروس گرجستانی نماهنگ سازمان سینمایی برنامه تلویزیونی شبکه پنج سیما احمد متوسلیان حاج احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛دکتر ابوطالب شفقت استاندار جدید لرستان، از دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی خواست از چاپ بنر تبریک و ارسال گل به مناسبت این انتصاب خودداری کنند.

ایمان خسروی سرپرست اداره کل حوزه استانداری لرستان گفت:بنا به توصیه استاندار،مدیران و همکاران بخش‌های دولتی و غیردولتی از ارسال هرگونه پیام تبریک، تاج گل و سایر اقدامات مشابه از جمله درج آگهی تبریک به هر شکل در رسانه‌ها و غیر آن  خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • درخواست استاندار جدید لرستان برای خودداری از نصب بنر تبریک
  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • ساعت دقیق بازی ایران و قرقیزستان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها