Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@05:47:32 GMT

جزییات اعزام زائر به سوریه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۵۵۷۴

به گزارش مهر، علیرضا رشیدیان در خصوص تعیین پروتکل‌های بهداشتی برای اعزام زائران به سوریه گفت: قرار است میان وزارتخانه‌های بهداشت سوریه و ایران تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود و بر اساس آن دو کشور ملزم می‌شوند تا زائران بر اساس شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی آزمایشات لازم را برای کرونا انجام بدهند و گواهینامه سلامت خود را ۴۸ ساعت قبل از سفر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین این مسئله برای زائران سوری که قصد ورود به کشور ما را دارند نیز صدق می‌کند و غیر از این چارچوب کلی که وزارت بهداشت و درمان دو کشور تعیین می‌کنند، پروتکلی داریم که الحاقیه قراردادی است که با وزارت گردشگری سوریه شخصاً امضا کرده‌ام. در آن الحاقیه که برای شرایط بیماری‌های واگیردار است شرایطی تعیین شده و بر اساس آن برای بحث‌های ورود زائر، حمل و نقل و اقامت آنها و حضور در زیارتگاه‌ها دستورالعملی تدوین شده که بعد از انعقاد تفاهم نامه پروتکل بهداشتی وزارت خانه‌های بهداشت دو کشور، الحاقیه اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در حال حاضر در برخی از استان‌های کشور ما شیوع کرونا نداریم و در وضعیت سفید هستیم و همچنین در کشور سوریه نیز در مقایسه با کشورهای همسایه و اطراف از لحاظ کرونا وضعیت خوبی دارد و با اوج بیماری کرونا در سوریه مواجه نیستیم.

به گفته وی، در ایران نیز می‌توانیم از استان‌های سفید خود اعزام زائر را داشته باشیم به شرط آنکه توافقات لازم بین ایران و سوریه انجام شود و متقاضیان کارت سلامت را داشته باشند.

رشیدیان گفت: دو هفته قبل سفیر ما در سوریه، در ایران حضور داشت و پروتکل‌هایی که ما تهیه کرده بودیم از طریق وزارت خارجه، ترجمه و اقدامات لازم انجام و به وی تحویل داده شد تا در سفر به سوریه با طرف سوری این موضوع را در میان بگذارند؛ همانطور که مذاکرات ما با طرف عراقی از طریق مجازی انجام می‌شود، این مذاکرات را با طرف سوری نیز جلو می‌بریم و پس از توافقات اولیه و جمع‌بندی لازم، به مراحل اجرایی نزدیک می‌شویم.

وی در خصوص اینکه آیا می‌شود زمانی برای آغاز اعزام‌ها در نظر گرفت یا خیر؟ گفت: زمان دقیق اعزام‌ها مشخص نیست اما امیدواریم قبل از اربعین تکلیف اعزام به سوریه مشخص شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی جداول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که هنوز ابلاغ نشده است، نشان می‌دهد که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حدود ۱۹ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بر این اساس وزارت ارتباطات در بخش رشد هزینه‌ای ۱۱ درصد، در رشد سرمایه‌ای ۳۳ درصد و در کل اعتبارات ۳۰ درصد رشد داشته است.

جدول رشد اعتبارات وزارت ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳
عنوان دستگاه رشد هزینه‌ای (درصد) رشد سرمایه‌ای (درصد) رشد عمومی (درصد) رشد اختصاصی (درصد) رشد کل اعتبارات
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۱ ۳۳ ۳۰ ۵- ۳۰

برای دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است به طوری که پس از ستاد وزارت ارتباطات، بیشترین بودجه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اختصاص دارد و کمترین بودجه به دبیر خانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مربوط می‌شود و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت نیز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

اعتبارات مجموعه‌های ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ (اعتبار به میلیارد تومان)
عنوان هزینه‌ای سرمایه‌ای اختصاصی کل
مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲,۲۸۴ ۱۱% ۱۷,۱۰۹ ۳۳% ۱۹۰ ۵%- ۱۹,۵۸۴ ۳۰%
پژوهشگاه فضایی ایران ۱۴۶ ۲۴% - ۱۰۰%- ۱۰۰ ۰% ۲۴۶ ۷%
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۵۴۰ ۶% ۱۶۹۱۷ ۴۵% - - ۱۸۴۵۶ ۴۱%
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۳ ۱۶% ۱۲ ۵۰۰% ۴۰ ۰% ۱۹۵ ۱۸%
دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ۴ ۱۷% - ۱۰۰%- - - ۴ ۸%-
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۱۰ ۲۱% ۱۶ ۰% - - ۳۲۷ ۱۹%
سازمان فضایی ایران ۹۷ ۵۱% ۱۴۴ ۸۸%- - - ۲۴۱ ۸۰%-
پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۵ ۱۸% ۱۱ ۳۲% ۵۰ ۱۷%- ۱۰۶ ۰%
شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران - - ۱۰ ۰% - - ۱۰ ۰%
شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت - - - - - - - -

بر اساس این گزارش، بودجه در نظر گرفته شده برای پژوهشگاه فضایی ایران ۲۴۶ میلیارد تومان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۵ میلیارد تومان، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران ۴ میلیارد تومان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۲۷ میلیارد تومان، سازمان فضایی ایران ۲۴۱ میلیارد تومان، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت اعتباری در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 6087579 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • اعزام هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • ۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند
  • اعزام یک هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعزام ۸۵ زائر بوشهری به حج عمره