Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین کریم ظهر شنبه در نشستی خبری که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: با شیوع کرونا اقدامات پیشگیرانه بزرگی در استان انجام شد.

وی با اشاره به تلاش های کادر درمان در استان البرز، گفت: آغاز موج دوم کرونا در کشور را شاهد هستیم که باعث افزایش مرگ و میر و آمار بستری ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه موج دوم کرونا غافلگیر کننده بوده است، گفت: دولت و وزارت بهداشت غافلگیر شده و البته نگران هستند، امید است بدون تلفات سنگین موج دوم را پشت سر بگذاریم.

کریم با اشاره اهمیت آگاهی بخشی به مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: از ابتدای شیوع این ویروس ۹ هزار و ۴۱۹ نفر مورد مثبت و مشکوک در استان البرز بستری شدند.

۵۸۴۸ مورد مثبت در استان البرز

وی تعداد موارد مثبت بستری شده در استان را پنج هزار و ۸۴۸ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون هشت هزار و ۵۰۲ نفر از مراکز درمانی استان ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان را ۴۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب موارد مشکوک به این بیماری آمار فوتی‌ها در استان البرز تاکنون ۶۳۹ نفر است.

کریم تعداد افراد بستری که مثبت و مشکوک هستند را ۴۵۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۴۲ مورد قطعی مثبت هستند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۱ نفر به صورت سرپایی و با علائم بیماری حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان البرز مراجعه کره‌اند، گفت: هفته گذشته نیز در یک روز ۹۰۰ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، گفت: ۱۱۴ نفر زیر ۵۰ سال بستری شده‌اند.

وی گفت: تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه اکنون ۹۱ نفر است و در این میان بیمارانی که زیر دستگاه «ونتیالتور» هستند ۵۳ نفر است.

ماسک زدن از فردا در البرز اجباری می‌شود

وی تعداد موارد فوتی قطعی در اثر ابتلاء به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را یک نفر اعلام کرد و گفت: با فوتی‌های محتمل و مشکوک به کرونا تعداد آن در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان‌اینکه شیب بیماری کرونا طی دو هفته اخیر تند بوده است، بیان کرد: پیش بینی می‌شود که تعداد بستری ها افزایش یابد.

کریم به اهمیت ماسک زدن اشاره کرد و گفت: ماسک زدن از پانزدهم تیرماه در استان اجباری می‌شود به مردم توصیه می‌کنیم شستشوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت تخت‌های بیمارستانی در استان، گفت: به حداقل رساندن تعداد مرگ و میرها را با داروهای ویروسی و ضد التهابی مدیریت کرده‌ایم، اما با زیاد شدن تعداد موارد ابتلاء در بحث دارو، امکانات و تجهیزات ممکن است با مشکل مواجه شویم.

حال پنج پزشک البرزی خوب نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه وضعیت استان البرز به مرز قرمز شدن نزدیک است، گفت: در وضعیت زرد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بین یک تا سه مورد بستری داریم و اگر در این مورد از سه نفر فراتر رویم، وضعیت استان قرمز می‌شود.

کریم در بخش دیگری تعداد پرستاران درگیر کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی را ۱۵۸ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۲۵ مورد نیز مشکوک به این بیماری هستند.

وی تعداد پزشکان البرزی مبتلا و مشکوک به کرونا را به ترتیب ۲۴ و ۱۹ مورد اعلام کرد و افزود: در کادر اداری نیز تعداد موارد مبتلا و مشکوک به ترتیب ۴۱ و ۱۸ مورد و در میان منشی‌ها و خدمه سیستم دانشگاه نیز ۳۳ مورد مشکوک و ۲۶ نفر مثبت مشکوک به کرونا تاکنون وجود داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: در کل تاکنون ۱۹۳ مورد مشکوک و ۲۴۶ مورد مبتلا به کرونا در کادر درمان استان البرز گزارش شده است که از این تعداد در حال حاضر ۲۵ مورد بستری هستند که حال پنج نفر مساعد نیست.

کد خبر 4965595

منبع: مهر

کلیدواژه: استان البرز دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت شهرستان کرج ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت بیرجند شهرکرد ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نفر اعلام کرد و گفت استان البرز ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • موشن گرافی | ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه