Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدنی، بزرگترین شهر اقیانوسیه و استرالیا، به زودی میزبان بزرگ‌ترین مرکز تکنولوژی در این کشور خواهد بود که قرار است به عنوان یک مرکز نوآوری در سطح جهانی و در حوزه فناوری مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت نیو ساوت ولز، استانی در جنوب شرقی استرالیا، در نظر دارد زمینی به مساحت ۲۵۰ هزار متر مربع از مناطق اطراف سیدنی را به فضای اداری اختصاص دهد و آن را به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تکنولوژی کشور به جهان معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز فناوری جدید استارتاپ‌ها و شرکای اکوسیستم نوآوری را در خود جای خواهد داد و نیو ساوت ولز را به مرکز توسعه تکنولوژی کشور تبدیل خواهد کرد. اطلسیان Atlassian، غول تکنولوژی استرالیا یک فضای بزرگ از منطقه را در بر خواهد گرفت و سایر دفاتر اداری نیز در اطراف آن رشد خواهد کرد.

ساختمانی اعجاب‌انگیز و دوستدار محیط زیست، به عنوان مرکز این توسعه، در قسمت ورودی ایستگاه مرکزی سیدنی قرار خواهد گرفت و نیو ساوت ولز را به پیشرو نوآوری و تکنولوژی در سطح جهانی تبدیل خواهد کرد. بخش اعظم این آسمان‌خراش ۴۰ طبقه از چوب ساخته خواهد شد و به طور ۱۰۰ درصد از انرژی تجدید پذیر بهره خواهد گرفت. محیط داخلی سازه با برج‌های سنتی کاملاً متفاوت خواهد بود و فضاهایی باز، پوشیده از گل‌ها و گیاهان سبز از بالا نمایی دره مانند به آن خواهد بخشید.

گفتنی است که تکنولوژی و فناوری آرمان‌های اصلی استراتژی دولت برای جذب سرمایه‌گذاری و کارآفرینی برای مردم استان در آینده به شمار می‌رود و به همین منظور احداث مرکز تکنولوژی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. دولت سیدنی می‌خواهد با توسعه این منطقه تکنولوژیک در کلانشهر سیدنی به ایجاد شغل، ایده‌ها و نوآوری بپردازد؛ او قصد دارد فضایی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع را با قیمت مقرون به صرفه در اختیار مراکز تجاری مختلف قرار دهد تا با به‌کارگیری بیش از ۲۵ هزار شغل جدیدی و هزاران کارمند، به رونق اقتصادی استرالیا در دوران پساکرونا کمک کند.

معماران پیش‌بینی کرده‌اند که ساخت و ساز مرکز تکنولوژی سیدنی حداقل چهار سال به طول بیانجامد و در سال ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 431999

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نیو ساوت ولز سیدنی استرالیا دوران پسا کرونا شهرهای جهان استارتاپ فناوری تکنولوژی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرکز تکنولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند

علی اسماعیلی گفت: این وظیفه مجریان قانون است که توجه ویژه ای به موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان داشته باشند و وظیفه خود می‌دانیم برای این اولویت کاری شبانه روز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به افراد متخصص و همچنین نخبگان دانشگاهی در هر ۲ حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، امری ضروری است. بر همین اساس این ۲ حوزه باید به صورت هماهنگ عمل کنند تا بتوانند موفقیت‌های مطلوبی را در راستای توسعه اقتصادی و فناوری کشور ایجاد کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به عنوان مرکز (هاب) انرژی و یکی از موثرترین مراجع پرورش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گازی و نفتی کشور شناخته شده است که این موضوع نشان می‌دهد این استان با وجود فاصله جغرافیایی با شرکتهای فعال در جنوب کشور می تواند با وجود سرمایه‌های انسانی نخبه و هوشمند و منابع و ظرفیت‌های ارزشمند راهگشای بزرگی در صنایع حوزه انرژی کشور باشد.

اسماعیلی افزود: این مساله نقطه قوت خراسان رضوی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از تخصص‌ها و منابع موجود می‌تواند به توسعه‌ اقتصادی منطقه و کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نخبه در حال فعالیت هستند و حفظ و حمایت واقعی از این نخبگان جزو وظایف و ماموریتهای این مجموعه به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با توجه به رویکرد دولت خدمتگزار بر ساخت مسکن، می توان ایده و طرح مسکن فناوران را برای نیروهای نخبه نیز پیگیری کرد.

اسماعیلی افزود: امید است با حمایت های مسوولان خراسان رضوی و حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در انگیزه بخشی و اعتبار بخشیدن به نخبگان کشور قدمی شایسته برداشته شود.

"قانون جهش تولید دانش بنیان" که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ مجلس و تایید شورای نگهبان ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه