Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@13:09:42 GMT

ورشکستگی ۶۰ درصدی تالار‌ها در پی شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۶۱۸۱

ورشکستگی ۶۰ درصدی تالار‌ها در پی شیوع کرونا

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس تهران از ورشکسته شدن بیش از ۶۰ درصد تالار‌ها در پی شیوع ویروس کرونا و خسارت ۵۰۰ میلیون تا چند میلیاردی به واحد‌های این صنف خبر داد و گفت که با این وجود فعالان این صنف هنوز هیچ کمکی دریافت نکردند.

به گزارش ایسنا، خسرو ابراهیمی نیا، با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، از اسفند ماه متقاضیان برگزاری مراسم در تالار‌ها مهمانی‌ها را کنسل کردند و پول‌های خود را پس گرفتند، تصریح کرد: این در حالی است که تالار‌ها از پیش از پیش پرداخت‌ها برای حقوق کارکنان، هزینه‌های نگهداری و بازسازی تالار استفاده کرده بودند و در این زمان مجبور به فروش دارایی‌های خود برای پس دادن پیش‌پرداخت‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود شش ماه که تالار‌ها با وجود تعطیلی متحمل هزینه‌های نگهداری واحد‌های صنفی، اجاره و هزینه‌های کارگری و موارد دیگر هستند، گفت: اجاره تالار‌ها از ۵۰ میلیون تومان تا حدود چند صد میلیون تومان است و تالار‌ها طی این پنج ماه ۵۰۰ میلیون تا چند میلیارد تومان ضرر کردند، اما با وجود همه شرایط هنوز واحد‌های صنفی هیچ کمکی از دولت دریافت نکردند و سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی نیز معافیتی برای تالار‌ها در نظر نگرفته‌اند.

ابراهیمی نیا در ادامه از ورشکسته شدن بیش از ۶۰ درصد تالار‌های پذیرایی خبر داد و با بیان اینکه سایر واحد‌ها نیز نفس‌های آخر را می‌کشند، گفت: تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی برای تالار‌های پذیرایی مناسب نیست، چرا که اگر یک تالار پذیرایی هفت کارگر هم داشته باشد با متوسط حقوق سه میلیون تومان فقط هزینه ماهانه کارگران ۲۱ میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با بیان این که تعطیلی تالار‌ها باعث می‌شود افراد مجالس خود را به صورت غیر بهداشتی و اصولی و در مراکز غیر قانونی مثل باغ‌ها برگزار کنند، تصریح کرد: این در حالی است که تالار‌ها متخصص برگزاری مجالس و قادر به حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

پیشنهاداتی برای جبران خسارات تالارداران

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا بهتر نیست تعداد مهمانانی که تالار‌ها مجاز به پذیرایی از آن‌ها هستند محدودتر شود، گفت: سلامت مردم برای ما در راس هرم و در کنار آن معیشت تالارداران هم مهم است؛ بنابراین هر پروتکلی که ستاد ملی کرونا تعیین کند حتما با استفاده از ظدفیت تیم‌های بازرسی اجرا خواهد شد.

ابراهیمی‌نیا در پایان پیشنهاد کرد که برای جبران خسارت وارد شده به این صنف دولت حقوق سه ماهه نیروی کار تالار‌ها را پرداخت کند و تخفیف ویژه‌ای در خصوص مالیات برای آن‌ها در نظر بگیرد. همچنین تسهیلات نقدی برای این صنف بر اساس هزینه‌های آن‌ها در نظر گرفته شود و به میزانی باشد که تالار‌ها قابلیت احیا پیدا کنند.

در پی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از اواخر اسفندماه، ابتدا فعالیت واحد‌های صنفی و بعد سایر واحد‌های صنفی به تدریج آغاز شد و طبق مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا تالار‌ها نیز در مناطقی که در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا نیستند با نصف ظرفیت مجاز است. البته پرسنل تالار‌ها باید از ماسک و دستکش استفاده کنند، فضای سالن‌ها و آشپزخانه ضدعفونی شود و فاصله گذاری اجتماعی در این مکان‌ها رعایت شود. همچنین مقرر شده حتی‌الامکان از ظروف یکبار مصرف استفاده شود و پذیرایی به شکل سلف سرویس انجام نشود. همچنین با استفاده از دستگاه تب‌سنج یک معاینه بالینی معمولی از مهمانان انجام خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تالار پذیرایی ورشکستگی کرونا در ایران کروناویروس تالار های پذیرایی واحد های صنفی میلیون تومان تالار ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی به علت تیراندازی عروسی در خرم‌آباد
  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی در خرم‌آباد
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند