Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در دیدار امروز سیسی از مرز‌های غربی کشورش با لیبی در حالی که رییس جمهور مصر را وزیر دفاع، رئیس ستاد مشترک و تعدادی از چهره‌های نظامی مصری همراهی می‌کردند سیسی خط قرمز مصر در مساله لیبی را "سرت" و "جفره" اعلام و تاکید کرد: غرب مصر نباید تهدید شود. بنظر میرسد این تهدید سیسی بیش از هرکس متوجه ترکیه و حمایت اردوغان از دولت سراج باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضعی که یقینا در هماهنگی کامل با سعودی و امارات اتخاذ شده و اعلام میگردد.

در حالی که علی رغم اختلافات سیاسی دو کشور، ترکیه و مصر به لحاظ ایدئولوژیک با یکدیگر تعارضاتی جدی دارند و یکی مدافع سرسخت اخوان المسلمین و دیگری مخالف صددرصدی ایشان است، اما بنظر می‌رسد عدم استقبال سراج و اردوغان از پیشنهاد سیسی برای حل مساله لیبی و ایجاد آتش بس میان حفتر و سراج (که در جریان سفر اخیر حفتر به مصر ارائه شد) سیسی را بر آن داشته است تا راسا با حضور در منطقه مرزی مصر با لیبی هم نگرانی هایش از اوضاع کنونی و وضعیت پیش رو در لیبی و هم دلخوریش را از آنچه سراج و اردوغان در سر دارند اعلام کند.

علی رغم تهدیدات امروز سیسی بنظر می‌رسد سخنان امروز او بیش از یک بلوف یا تهدید سیاسی تلقی نشود چرا که این کشور علی رغم انکه بنام "ام العرب" در جهان معروف است، اما به لحاظ اقتصادی در شرایط نامطلوبی قراردارد و شدیدا از مشکلات اقتصادی در رنج است. اضافه براین درگیری‌های اخیر مصر با اتیوپی بر سر"سد النهضه" بنظر بزرگترین چالش فراروی مصر درماه‌های اخیر و هفته‌های پیش روست و این درگیری به سیسی این اجازه را نمی‌دهد که در مقابل کشورش جبهه‌ای جدید از درگیری بگشاید. اخیرا اتیوپی اعلام کرده است که بر سر مساله سد النهضه حاضر است تا پای جنگ هم پیش برود.

 اساسا لیبی به لحاظ منابع غنی نفتی در طول تاریخ مورد توجه دیگر کشور‌ها و بویژه اروپاییان و برخی از همسایگان خود بوده است افزون بر این مساله بنظر میرسد سیسی بهیچ وجه خوش ندارد میزبان حکومتی اخوانی در مرز‌های خود باشد.

نکته پایانی آنکه سراج امروز رسما دعوت سیسی برای حضور در جلسه اضطراری اتحادیه عرب درهفته آینده را نیز رد کرده است از این موضع سراج و مواضع پیشینش در مقابل طرح آشتی مصر چنین بنظر می‌رسد که سراج ترجیح میدهد بدون وساطت مصر به حل مساله فی مابین خود و حفتر بیندیشد و تنها به تعیین تکلیف ماجرای فی مابین درمیدان جنگ فکر کند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصر لیبی اختلافات سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • ببینید | حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر انقلاب
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی +فیلم
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی
  • ابلاغ سلام فرمانده کل قوا به خانواده شهید زاهدی
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • استارت روئینگ‌سواران برای حضور در المپیک
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی