Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از مورنینگ استار، دادگاهی در کلمبیا حضور نظامیان آمریکایی در این کشور آمریکای جنوبی را غیرقانونی اعلام کرد.

حال پس از اعلام حکم این دادگاه، دستگاه قضائی کلمبیا به نظامیان آمریکایی اعلام کرده که لازم است تا فعالیت‌های خود را به مدت ۴۸ ساعت به حالت تعلیق درآورند و پس از آن خروج از خاک کلمبیا را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکم دادگاه کلمبیا برای خروج نظامیان آمریکایی پس از آن صادر شد که گروهی از سناتورهای مخالف دولت این کشور اعلام کردند «ایوان دوکه» رئیس‌جمهور کلمبیا، با دادن مجوز ورود نیروهای آمریکایی، اصول قانون اساسی را نقض کرده است.

پیش از این آمریکا تعدادی از نیروهای نظامی وِیژه خود را همزمان با تحولات ونزوئلا به کلمبیا اعزام کرده بود.

این اقدام دولت کلمبیا با مخالفت بسیاری در داخل روبرو شد و مخالفان در این کشور هشدار دادند که استقرار نیروهای آمریکایی در کلمبیا امری غیرقانونی است و می‌تواند منجر به بروز جنگ با ونزوئلا شود.

از سوی دیگر کاراکاس پیشتر بارها از طرح مشترک آمریکا- کلمبیا برای براندازی دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا خبر داده و تحرکات نظامی آمریکا در کلمبیا را محکوم کرده بود.

منبع: الف

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها

بیش از هزار دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، توسط پلیس ایالات متحده دستگیر شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که نیروهای پلیس آمریکا از هجدهم آوریل تا به امروز در 25 دانشگاه این کشور در 21 ایالت، 1000 دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه را بازداشت کرده‌اند.

همچنین بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکایی، تظاهرات در محوطه دانشگاه کالیفرنیا درباره جنگ غزه، به درگیری بین معترضان حامی فلسطین و گروهی از طرافداران اسرائیل، تبدیل شد.

روزنامه این دانشگاه گزارش داد پس از آنکه طرفداران اسرائیل در تلاش برای پاره کردن و تخریب یکی از چادرهای معترضان حامی فلسطین بودند، درگیری بین دو گروه شکل گرفت و در نهایت پلیس مجبور به دخالت شد.

همچنین تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که افرادی با چوب یا تیرک به تخته های چوبی تعبیه شده به عنوان مانع موقتی برای حفاظت از معترضان حامی فلسطین حمله کردند.

اداره پلیس لس آنجلس نیز در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس گفت: به دلیل اقدامات خشن متعدد در بین معترضان در محوطه دانشگاه، ماموران پلیس به درخواست مسئولان دانشگاه یو سی ال ای، پاسخ داده و وارد دانشگاه شدند تا نظم و امنیت عمومی را بار دیگر برقرار کنند.

در ساعات ابتدایی صبح امروز نیز صدها نیروی پلیس با هدف سرکوب دانشجویان تحصن‌کننده در دانشگاه کلمبیا و پایان‌دادن به تحصن وارد محوطه دانشگاه شدند.

یورش افسران پلیس با درگیری و بازداشت تعدادی از دانشجویان در لحظات ابتدایی همراه شده است؛ پیش از این واقعه انجمن اساتید دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای در خصوص تبعات دخالت نیروهای پلیس و برخورد با دانشجویان به مدیریت دانشگاه هشدار داده بود.

در این میان رئیس دانشگاه کلمبیا نیز از پلیس نیویورک خواسته است تا 17 ماه جاری میلادی در محوطه دانشگاه باقی بماند تا مانع نصب دوباره چادرها از سوی دانشجویان شود.

همچنین سه شنبه شب بیش از 100 معترض در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک بازداشت شدند.

پلیس همه معترضانی را که یک ساختمان خوابگاه دانشجویی در دانشگاه کلمبیا را تصرف کرده بودند، از ساختمان بیرون آورد.

اما نماینده دانشجویان معترض گفت: با وجود ادامه حضور پلیس، اعتراضات در دانشگاه ادامه می یابد.

ای بی سی نیوز هم گزارش داده که پلیس بازداشت شدگان در دانشگاه کلمبیا را به دزدی درجه سوم متهم کرد.

پلیس ده‌ها نفر را در سیتی کالج نیویورک بازداشت کرد و در حال برچیدن چادرهای معترضان است.

دانشگاه کالیفرنیا نیز کمپ‌های معترضان را غیرقانونی خواند و خواستار برچیده شدن و تخلیه آنها شد.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

حمله پلیس به محوطه دانشگاه پس از آن است که مقامات دانشگاه کلمبیا روز گذشته اعلام کردند تعلیق دانشجویان معترض حامی فلسطین را که کمپ‌های اعتراضی خود در محوطه دانشگاه را ترک نکنند، آغاز خواهند کرد.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که آیوی لیگ که معروف‌ترین گروه دانشجویان خصوصی کشور آمریکاست، از بن‌بست در مذاکرات با معترضان برای پایان دادن به این تظاهرات خبر داد.

پلیس آمریکا همچنین برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد.

رسانه آمریکایی گزارش دادند که پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اندیورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیادانشگاه براون آمریکا سرانجام به خواسته دانشجویان تن دادواکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • به دانشگاه مردمی فلسطین خوش آمدید
  • تصاویر یورش نیروهای پلیس به دانشگاه کلمبیا | ورود پلیس از پنجره های دانشگاه! + ویدئو
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ده‌ها دانشجو بازداشت شدند
  • پورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ده‌ها دانشجو بازداشت شدند
  • هشدار دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان
  • دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان هشدار داد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟