Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:49:09 GMT

۴۵ درصد تماس ها به آتش نشانی، عملیاتی بوده است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۷۹۸۱

۴۵ درصد تماس ها به آتش نشانی، عملیاتی بوده است

قانع گفت: در سال ۹۸ تعداد ۲۸۶ هزار و ۵۰۰ تماس گرفته شده است که قریب به ۳۵ درصد از این تماس ها مزاحمت های تلفنی و قریب به ۴۵ درصد از تماس ها مربوط به تماس های عملیاتی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد هادی قانع» امروز (شنبه ۱۴ تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار عملیات در سطح شیراز توسط این سازمان انجام شده است، گفت: در سال گذشته یکی از الزمات مهم سازمان موضوع شناسنامه دار کردن ساختمان‌ها در حوزه ایمنی ساختمان صورت گرفت که بیش از ۱۳ هزار بازدید در سطح شهر از ساختمان ها صورت گرفت و موارد و عوامل ناایمن ساختمان ها گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به آتش سوزی هفته اخیر اشاره کرد و گفت: طی ۲ سال ۹۷ و ۹۸ شاهد بارندگی های موثری بودیم و در سال جاری نیز شاهد این بارش ها طی ماه های ابتدایی سال بودیم، پیش بینی شد که حوادث آتش سوزی بیش از گذشته باشد و از ابتدای امر تمهیدات ویژه ای در خصوص آتش سوزی ها شد و باتوجه به اینکه آتش سوزی های بسیاری در زمین ها و باغات روی داد این حریق ها به سطح شهر کشیده نشد.

وی با اشاره به حریق روز پنج شنبه در یکی از باغ های بلوار مطهری،‌ اظهار کرد: براساس قوانین در باغات اگر آتش سوزی رخ بدهد به خصوص در باغات گروه اول که گروه های اصلی هستند به هیچ عنوان قابلیت تغییر کاربری آن وجود ندارد و حتی با شخم زدن و آتش سوزی نیز تغییر کاربری آن وجود نخواهد داشت.

قانع بیان کرد: این باغ شامل یک زمین بزرگ بود که دیواره هایی اطراف آن وجود دارد و باتوجه به رویش علف های هرز، این مکان فاقد هر گونه درخت ثمری بوده است.

این مقام مسئول همچنین به خرید تجهیزات مورد نیاز سازمان در خصوص اطفاء حریق اشاره کرد و افزود: با هماهنگی انجام شده با شهرداری توانستیم ۲ دستگاه دوربین حرارت سنج را از کشور فرانسه خریداری کنیم.

قانع همچنین عنوان کرد: یکی از اقدامات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در حوزه گاز LPG، از تعداد ۴۸ مرکز شارژ و فروش کپسول های گاز بازدید به عمل آمد و اخطارهای لازم در خصوص مراکزی که ناایمن بودند صادر شد و جهت پیگیری به دادستانی استان ارسال شد.

وی با تاکید بر این موضوع که از ۱۳ هزار بازدیدی که در سال ۹۸ در خصوص اخطارهای ناایمن در کلیه حوزه آغاز شده است، گفت: در این راستا از ساختمان های ناایمن همچون مراکز اقامتی، درمانی و ۱۳۸ مرکز تجاری و تفریحی بزرگ و فعال بازدید و اخطارهای ناایمنی صادر شده است و ساختمان هایی که از فرسودگی بیشتری برخوردارند دارای بیشترین میزان ناایمنی هستند و اغلب این ناایمنی ها در حوزه مکان هایی است که راه های خروج برای وقوع حادثه پیش بینی نشده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات شهری شیراز در خصوص تعداد تماس های مردمی با سازمان یادآور شد: در سال ۹۸ تعداد ۲۸۶ هزار و ۵۰۰ تماس گرفته شده است که قریب به ۳۵ درصد از این تماس ها مزاحمت های تلفنی و قریب به ۴۵ درصد از تماس ها مربوط به تماس های عملیاتی بوده است و مابقی که در حدود ۲۰ درصد بود، مربوط به خدمات مشاوره ای است که برای ایمنی شهروندان ارائه می شود.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: آتش نشانی شیراز شهرداری شیراز شیراز ساختمان ها آتش سوزی تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: این سازمان با هدف تجهیز مناطق حفاظت شده ۱۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی را تا پایان سال به پاسگاه‌های محیط بانی تحویل می‌دهد.

کبری نوجوان گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور