Web Analytics Made Easy - Statcounter

مومنی گفت: تهیه مسکن از نیازمهای اساسی محرومین و گرانترین خدمت کمیته امداد است.

« مجید مومنی» با اشاره به اهمیت تهیه مسکن برای نیازمندان و اینکه مسکن یکی از نیازهای اولیه محرومین و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: تهیه می توانند بسیاری از مشکلات نیازمندان و محومین را مرتفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در این راستافعالیت های گسترده ای را با همکاری و همدلی سایر نهاد ها و اقشار مختلف خیرین و نیکوکاران انجام می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و ۲۰۰ خانوار تحت حمایت در سطح استان مرکزی مستأجر هستند، ادامه داد: این نهاد حمایتی در بخش های کمک هزینه پرداخت اجاره مسکن و ساخت مسکن مددجویی به ویژه خانواده های ایتام  نیازمند مشارکت و همکاری خیران و سایر بخش‌ها است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه کمیته امداد نهادی بر آمد از متن انقلاب است و با هدف کمک به نیازمندان و محرومین تاسیس شده است، گفت: ما همواره شاهد افزایش مشارکت مردمی هستیم و حمایت مردم از فرزندان ایتام و محسنین و مشارکت در طرح‌های کمیته امداد نشانگر مقبولیت عمومی این نهاد مردمی است.

 

مومنی خاطر نشان کرد: ماهیانه در سطح استان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری توسط کمیته امداد به حساب خانوارهای نیازمند واریز می شود و پرداخت مستمری تنها برای اقشار خاصی همچون سالمندان، بیماران و افرادی که توانایی کار ندارند واریز می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خاطر نشان کرد: اساس کار کمیته امداد پرداخت مستمری نیست بلکه اولویت این نهاد توانمند سازی مددجویان تحت حمایت است و مستمری فقط مختص افراد ناتوان و سالمند می باشد.

 

فعالیت 49 مرکز نیکوکاری در شهر اراک

 

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت مراکز نیکوکاری در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: در شهرستان اراک ۴۹ مرکز نیکوکاری فعالیت می کنند و کمک ‌های مردم به این مراکز در رزمایش کمک مومنانه شایسته تقدیر است.

 

وی بر حمایت و توجه به ایتام و نیازمندان تاکید کرد و افزود: توجه به نیازمندان به ویژه ایتام و رسیدگی به آنها از اولویت برنامه‌های کاری این نهاد است.

 

مومنی در ادامه با اشاره به ارایه خدمات به مددجویان به منظور توانمند سازی آنان و خروج از چرخه حمایت اضافه کرد: ارایه خدمات کمیته امداد برای مددجویان مستعد توانمندی زماندار است

 

این مقام مسئول توانمندی خانواده‌ها با ایجاد اشتغال برای افراد واجد شرایط و ساخت و تهیه مسکن مناسب با اولویت خانواده‌های ایتام را از مهم ترین برنامه‌های امداد دانست و بیان کرد: در این راستا نیازمند یاری و مشارکت همه جانبه هستیم و نیاز است مراکز نیکوکاری نیز به آن توجه ویژه داشته باشند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ره استان مرکزی اراک کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سال گذشته به یک هزار و ۱۶ نفر از مددجویان زنجانی خدمات حقوقی ارائه شد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان عزیز تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضائی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندسازی، از رویکردها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است.

وی با اشاره به اینکه خدمات حقوقی به صورت مستمر به جامعه هدف ارائه می‌شود، افزود: در همین راستا سال گذشته یک هزار و ۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات گفت: این نهاد به منظور حمایت همه‌جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضائی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضائیه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

صالحی نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضائی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشورهای حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات مؤثری انجام داده است.

کد خبر 747764

دیگر خبرها

  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است