Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:27:50 GMT

استفاده از ماسک اجباری شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۸۲۹۷

استفاده از ماسک اجباری شد

سلیمان پور گفت: با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ماسک زدن شهروندان در اماکن عمومی و ادارات، از فردا اجباری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بیژن سلیمان پور» ظهرامروز(شنبه14تیر)  در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به خبرنگاران گفت: در فروردین ماه وضعیت شیوع کرونا تا حدی مطلوب شد اما در هفته‌های گذشته شاهد افزایش شیوع کرونا بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم ادامه داد: در این بین فاکتورهایی چون احساس عادی شدن ویروس و پیچیدگی این بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث افزایش شیوع ویروس شد.

 

وی یادآور شد: البته با وجود افزایش آمارمبتلایان،  هنوز در قم به مرحله هشدار و خطر نرسیده ایم اما این شرایط هم نشان می دهد اگر رعایت نکنیم و مراقبت های لازم را نداشته باشیم احتمال بازگشت به شرایط قبل وجود دارد.

 

سلیمان پور تاکید کرد:هر کس به این ویروس مبتلا شود نباید آن را ننگ بداند، چرا که مانند دیگر بیماری‌هاست و باید با پیشگیری فردی و استفاده از ماسک از شیوع آن جلوگیری شود.

 

وی تصریح کرد: با افزایش آمار در برخی از مناطق از جمله در قم اگر چه به مرحله نگران‌کننده‌ای نرسیده‌ایم، اما اگر پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری و ضوابط را رعایت نکنیم، قطعا با افزایش بیماری مواجه می‌شویم و به شرایط قبل برمی‌گردیم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا افزود: تصمیمات استانی از این پس باید سخت گیرانه به دستگاه ها و مردم ابلاغ شده و نظارت جدی انجام گیرد .

 

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی، آگاهی‌سازی آموزش در حوزه رعایت نکات بهداشتی دارای اهمیت است و رئیس جمهور تاکید داشتند مراکز درمان در اعلام نتایج مثبت کرونا به خانواده‌ها و محل کار، افراد را تحت قرنطینه قرار بگیرند و تماس بیمار با اجتماع و مردم قطع شود.

 

سلیمان پور با بیان اینکه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و مکان‌های سرپوشیده و ادارات، از 15 تیرماه اجباری می شود گفت:  شهروندان در مراجعات خود باید از ماسک استفاده کنند، درغیراینصورت خدماتی به آنها ارائه نخواهد شد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم تاکید کرد: پرسنل و کارمندان نیز بدون ماسک حق حضور در محل خدمت  خود را ندارند.

 

وی تاکید کرد: مردم از برگزاری مراسم عزا و عروسی خودداری کرده و اگر ضرورت برگزاری وجود دارد با تعداد افراد کم و با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های اجتماعی انجام  شود.

 

 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا ماسک سلیمان پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند

ایلان ماسک در توییتی برای مقابله با معترضان آمریکایی پیشنهادی داد.

به گزارش ایلنا، ماسک در ایکس نوشت: «قانون پیشنهادی: اگر کسی پرچم آمریکا را پایین کشیده و پرچم دیگری را به جای آن نصب کند، آن شخص باید یک سفر یک طرفه رایگان (اما اجباری) به کشور آن پرچم داشته باشد.»

وی این نظر‌سنجی را در اعتراض به حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • معضل کانال‌های فاضلاب رو باز در مسجد سلیمان استان خوزستان
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس