Web Analytics Made Easy - Statcounter

۹۰ درصد از عفونت کروناویروس که بر اثر عطسه یا سرفه افراد آلوده روی سطوح نشسته است، می‌تواند توسط یک نور قدرتمند ماوراء بنفش که در آفتاب تابستان موجود است، نابود شود.

به گزارش  خبرگزاری برنا؛ محققان می‌گویند آفتاب تابستان قادر است ۹۰ درصد از کروناویروس‌های نشسته روی سطوح را با تابش ۳۰ دقیقه‌ای خود نابود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک مطالعه جدید از احتمال نابودی کروناویروس‌ها در اثر تابش آفتاب تابستان تنها در ۳۰ دقیقه سخن گفته است. در عین حال، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است موج دوم شیوع کووید-۱۹ به محض آغاز زمستان در انگلیس رخ دهد.

طبق جدیدترین گزارش پایگاه دیلی‌میل، مطالعه دکتر "خوزه لوئیس ساگریپانتی" ویروس شناس بازنشسته ارتش ایالات متحده و دکتر "دیوید لایتل" ویروس شناس سابق دولت ایالات متحده در حالی که انگلیس برای ورود به گرم‌ترین هفته سال خود آماده می‌شود، نشان می‌دهد که تابش ۳۰ دقیقه‌ای آفتاب تابستانی بر روی سطوح آلوده به کروناویروس می‌تواند این ویروس‌ها را از بین ببرد.

مجله Photochemistry and Photobiology نتایج این تحقیق را منتشر کرده است که بیان می‌کند ۹۰ درصد از عفونت کروناویروس که بر اثر عطسه یا سرفه افراد آلوده روی سطوح نشسته است، می‌تواند توسط یک نور قدرتمند ماوراء بنفش که در آفتاب تابستان موجود است، نابود شود.

برخی دانشمندان همچنین ادعا کرده‌اند که قرارگیری زیر نور آفتاب موجب تولید ویتامین D می‌شود و مشخص شده است که این ویتامین می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کروناویروس شود.

این ایده در حالی مطرح شده است که سواحل و پارک‌های انگلیس از امروز (۲۵ ژوئن) به دلیل رسیدن گرمای هوا به بالای ۳۰ درجه سانتیگراد میزبان میلیون‌ها نفر خواهند بود.

با این وجود هنوز نگرانی‌هایی وجود دارد که احتمال انتقال کووید-۱۹ در اثر اجتماعات اتفاق می‌افتد، چرا که فاصله گذاری اجتماعی در این تجمعات رعایت نمی‌شود. با این حال، دانشمندان می‌گویند ماندن در خانه یعنی جایی که کروناویروس می‌تواند زنده بماند و چندین روز آلوده کننده باقی بماند، در مقایسه با بیرون از منزل خطرناک‌تر است.

این مطالعه همچنین موج دوم شیوع کووید-۱۹ را با آغاز زمستان در انگلیس پیش بینی کرده است. محققان می‌گویند شیوع کروناویروس در کارخانه‌های بسته بندی گوشت در انگلیس می‌تواند شواهد محکمی از این موضوع باشد، چرا که ادعا می‌شود که محیط سرد این کارخانه‌ها احتمالاً افراد را در برابر کروناویروس آسیب‌پذیرتر کرده است.

در این مطالعه آمده است که کروناویروس پتانسیل زنده ماندن را تا چند روز داخل خانه دارد، در حالی که در محیط بیرون که نور خورشید ضعیف باشد کمی بیش از پنج ساعت زنده می‌ماند.

کروناویروس جدید در مناطق شمالی انگلیس ممکن است مدت بیشتری مردم را درگیر کند، زیرا این منطقه تابش آفتاب کمتری دارد.

محققان این تحقیق می‌گویند نابودی کروناویروس در محیط بیرون از خانه و تابش آفتاب، در زمستان ۵ ساعت، در بهار ۴ ساعت، در پاییز ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه و در تابستان ۳۴ دقیقه طول می‌کشد.

آن‌ها می‌گویند: مجبور کردن افراد برای ماندن در منازل ممکن است باعث افزایش یا اطمینان از سرایت کووید-۱۹ در بین ساکنان خانه و در بین بیماران و پرسنل بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا آفتاب تابستان روی سطوح کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فنرباحچه 2-1 بشیکتاش؛ پیروزی آسان قناری‌ها برابر حریف ده نفره

فنرباحچه و بشیکتاش یکی دیگر از دربی های معروف شهر استانبول را برگزار کردند. 

طرفداری - دو تیم فنرباحچه و بشیکتاش در چارچوب هفته سی و چهارم رقابت های سوپرلیگ ترکیه به مصاف هم رفتند. 

فنرباحچه در خانه بازی را بهتر شروع کرد. آن ها توپ و میدان را در اختیار داشتند. در ادامه، میزبان دو تعویض اجباری داشت و سویونجو و کرونیچ به جای بکائو و یوکسک به زمین آمدند. در دقیقه 25، داور بازی بعد از بازبینی صحنه خطا روی فرد، موسراتی را با کارت قرمز از زمین اخراج کرد. در دقیقه 30، توپ از سمت چپ ارسال شد و باتشوایی با زیرکی گل اول بازی را به ثمر رساند. بازی در نیمه اول با نتیجه 1-0 به پایان رسید. 

ناراحتی موسراتی بعد از اخراج از زمین به خاطر خطا روی فرد

بشیکتاش نیمه دوم را بهتر شروع کرد. آن ها سعی می کردند به گل مساوی برسند. ولی خط هافبک فنرباحچه به خوبی میانه میدان را کنترل می کرد و مهاجمان بشیکتاش فرصت خوبی به دست نمی آوردند. کم کم فنرباحچه پیشروی کرد و بشیکتاش هم به خاطر یک بازیکن کمتر، نمی توانست ریتم بازی را به نفع خود تغییر دهد. در دقیقه 69، عرفان جان کاهوه چی در سمت راست باکس پنالتی بشیکتاش صاحب توپ شد و با یک شوت دیدنی، گل دوم میزبان را زد. بعد از گل، بازی سرد شد چون به نظر می رسید هیچ کدام از دو تیم انگیزه ای برای تغییر نتیجه ندارند. ولی جنک توسون در دقیقه 82، با یک شوت از راه دور زیبا، یکی از گلهای خورده را جبران کرد. بازی در نهایت با برد 2-1 فنرباحچه به پایان رسید. 

اطلاعات بازی فنرباحچه و بشیکتاش روز و تاریخ برگزاری: شنبه 8 اردیبهشت 1403 / 27 آوریل 2024 ساعت: 19:30 به وقت تهران ورزشگاه: شوکرو ساراچ اوعلو (فنرباحچه) تورنمنت: هفته 34 سوپرلیگ ترکیه / فصل 24-2023 داور: ولکان بای آرسلان گلزن فنرباحچه: باتشوایی (30) - کاهوه چی (69) گلزن بشیکتاش: توسون (82) ترکیب ابتدایی فنرباحچه و بشیکتاش فنرباحچه (1-3-2-4): لیواکوویچ | کادی اوعلو، بکائو، جیکو، اوسایی | فرد، یوکسک | کاهوه چی، شیمانسکی، تادیچ | باتشوایی بشیکتاش (1-3-2-4): گونوک | ماسوئاکو، کولی، وورال، اویسال | فرناندز، موسراتی | راشیتسا، موچی، کلچسوی | مولکا نمرات بازیکنان فنرباحچه و بشیکتاش از هو اسکورد

 

 

آمار مسابقه فنرباحچه و بشیکتاش از فوتموب

 

 

جدول سوپرلیگ ترکیه

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • پیروزی بارسلونا برابر والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی
  • اوقات شرعی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!
  • سردار آزمون در زمین مارادونا درخشید(عکس)
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • تقویم و اوقات شرعی یک شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم
  • چهل و شش بازی بدون شکست: پادشاه شکست نمی‌خورد
  • فنرباحچه 2-1 بشیکتاش؛ پیروزی آسان قناری‌ها برابر حریف ده نفره
  • اوقات شرعی هشتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه