Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نظر می‌رسد با ساختن فیلم آکوآمن و پرداختن به این شخصیت از کمیک‌های دی‌سی، ذره‌بین توجهات به سمت شهر گمشده در زیر آب‌ها، آتلانتیس اساطیری برگشته است. محققین در طی تحقیقات جدید خود، حدس می‌زنند که چشم صحرای آفریقا می‌تواند باقی‌مانده‌های این شهر باشد. با ما در خواندن این نظریه جدید که می‌تواند پرده از یکی از اسرار‌آمیزترین اسطوره‌های یونانی بردارد، همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتلانتیس در صحرای آفریقا پیدا شده است؟

زمانی که به کلمه «چشم» فکر می‌کنید، احتمال این‌که شما را یاد یک بیابان بیاندازد، بسیار کم است. با این حال، این موضوع برای اکثر فضانوردان پیش آمده است که از آن فاصله طولانی از سطح زمان، متوجه چشمی که انگار به آن‌ها خیره شده، باشند. این چشم که در قسمت شرقی صحرای آفریقا قرار گرفته است، دارای نام چشم آبی آفریقا نیز هست. در پی آخرین تحقیقات بر سر چشم آفریقا، نظریه پردازان و محققین گمان می‌کنند که شهر اساطیری آتلانتیس را بالاخره برروی زمین یافته‌اند.

 از لحاظ فنی به این ساختار ریچت (Richat) می‌گویند که یکی از اسرارآمیزترین ویژگی‌ها در زمین‌شناسی است. این ساختار که در کشور موریتانی و قسمت شرقی صحرای آفریقا واقع شده است، پهنایی به وسعت ۵۰ کیلومتر را به خود اختصاص داده است و دارای تقارن بسیار بالا به شکل دایره‌ای ژئولوژیکی است که تا قبل از دسترسی انسان به اکتشافات فضایی، کسی از وجود آن باخبر نشده بود.

فرم زمین‌شناسی این منطقه آن‌قدر بزرگ است که فضانوردان اولیه، از فضا این نقطه را برروی مدار آفریقای زمین رویت کردند. در واقع، در ابتدای راه، در بسیاری از ماموریت‌های فضایی از این نقطه به عنوان راهنمای مسیر خود استفاده می‌کردند. برای آن‌که درباره خارق‌العاده بودن ابعاد این ساختار زمین‌شناسی بزرگ و برجسته دید بهتری داشته باشید، نام آن را در Google Map جست‌وجو کرده تا با چشمان خودتان شاهد باشید.

با کشف شدن این منطقه، کارشناسان ابتدا فکر می‌کردند که دلیل این میزان از نظم در دایره‌ای شکل بودن آن، می‌تواند تحت فشار قرار داشتن دهانه یک آتشفشان باشد. این نظریه بعد‌ها کمرنگ گردیده و به جای آن تصور شد که در واقع این نقطه حاصل از یک انفجار آتشفشانی است. با این حال این نظریه هم دوام چندانی نداشت، زیرا هیچ اثری از طاق آتشفشانی، مواد آذرین و سنگ‌های آتشفشانی در آن یافت نشد.

استدلال و گمانه‌های کنونی حاکی از آن است که این منطقه، حاصل از فروپاشی یک گنبد بسیار دقیق دایره شکل است که خیلی شدید فرسایش پیدا کرده است. همچنین تصور می‌شود که این اتفاق بر اثر برداشته شدن سنگ‌های حجاری شده توسط فرسایش رخ داده باشد.

این گمانه‌زنی‌ها هنوز بسیاری از دیگر ویژگی‌های خاص شکل‌گیری این منطقه را نمی‌تواند شرح دهد. این واقعیت که حلقه‌های این منطقه دارای مرکز یکسانی هستند و خود ساختار ریچت آن که تماما منظم و متوازن است، همچنان بسیار مرموز باقی مانده است.

برخی از محققین اشارات دیگری مبنی بر این‌که چشم صحرای آفریقا، از خیلی جهات، با توضیحات افلاطون، فیلسوف یونان باستان، در رابطه با شهر گمشده آتلانتیس کاملا هم‌خوانی دارد، داشته‌اند. طبق آنچه که افلاطون گفته است، جزیره آتلانتیس دایره‌ای شکل بوده که به دایره‌های متحدالمرکزی از آب و خشکی تقسیم شده بود.

«دو بخش از زمین و سه بخش از آب وجود داشت… آتلانتیس بر اثر زمین‌لرزه‌ای غرق شده و به زیر آب رفت. زمین‌لرزه‌ای حاوی چنان مقداری از گل و لای که شنا و فرار به هر بخش از اقیانوس را حتی برای صیادان قهار آتلانیس غیرممکن ساخت…»

نوشته بالا توصیفات افلاطون در مورد آتلانتیس است. همچنین افلاطون به عنوان رفرنس، به کوهی که از سمت شمال شهر آتلانتیس محافظت می‌کرد، اشاره داشته است و در ادامه گفته: «و دارای یک دشت بزرگ، کشیده و بیضی شکل در قسمت جنوبی بود.»

مطالعات توپوگرافی (پستی بلندی‌های سطح زمین) در این منطقه نشان داده است که از قسمت شمالی کوه‌های سرکشیده به فلک و از قسمت جنوبی دشت بیضی شکل بسیار وسیعی وجود داشته است.

با این‌که صحت این استدلال‌ها هنوز با قطعیت مشخص ثابت نشده است، اما اگر واقعا درست باشد، شاید از یکی از مرموز و اسرارآمیزترین شهر‌های وجود داشته بر روی این کره خاکی، پرده‌برداری شود و تحقیقات گسترده‌ای بر روی آنچه که واقعا بر سر شهر متمدن و بسیار پیشرفته آتلانتیس آمده است شروع می‌شود. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا این ادعا‌ها صحت دارند؟

منبع: دینو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتلانتیس صحرای آفریقا صحرای آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این زن اصلا مدال نداشته که به علی دایی تقدیم کند!

آفتاب‌‌نیوز :

انتشار تصاویری از یک ورزشکار کنار علی دایی با این تیتر که «فلان ملی‌پوش مدالش را به علی دایی اهدا کرد» حاشیه‌ساز شده است. برخی ورزشکاران قدیمی مدعی شدند این خانم نه عضو تیم ملی بوده و هست و نه مدالی بین‌المللی دارد که بخواهد به دایی اهدا کند! 

در همین اثنا مریم رنجبرساری، عضو سابق تیم ملی تیر و کمان در یک استوری که در اینستاگرامش منتشر کرد به همین شخص تاخت. به همین بهانه با او تماس گرفتیم تا علت را جویا شویم. رنجبرساری به خبرنگار «اعتماد» گفت: ایشان چند سال پیش گفته قهرمان کاراته است، اما فدراسیون کاراته تکذیب کرد. معلوم نیست او از چه طریقی اسپانسر پیدا می‌کند، اما در بیوی اینستاگرامش نوشته قهرمان تیر و کمان است! بچه‌های کاراته هم برای من فرستادند و پرسیدند این را می‌شناسی؟ گفتم نه. اصلا بچه‌های کاراته هم او را قبول ندارند.

رنجبرساری ادامه داد: خود من به دلیل اینکه پول اعزام و تجهیزات برای رفتن به مسابقات را نداشتم از تیم ملی کنار رفتم. مثل من زیاد بودند، اما اگر او به تیم ملی رفته احتمالا پول هزینه‌های خودش را داده و به تیم ملی رسیده! ملی‌پوش سابق افزود: او اصلا مدالی نداشته که به علی دایی تقدیم کند. برای من عجیب است او علی دایی را چطور پیدا کرده و به دیدار یکی از بزرگان ورزش ما رفته است. ورزشکاری به بزرگی علی دایی از قبل رزومه طرف مقابل را می‌بیند و بعد به دیدار ورزشکاری می‌رود. اما این ورزشکار اصلا مدالی نداشته است! شاید مدال استانی بوده است، اما نه بچه‌های کاراته و نه تیر و کمان می‌گویند او مدالی نیاورده است. من فقط به این فکر می‌کنم و از این ناراحتم چرا برای من که قهرمانی آسیا را داشتم اسپانسری نبود، اما برای ورزشکاران این شکلی دو تا سه تا اسپانسر پیدا می‌شود!

وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های سنگین در تیر و کمان که خیلی‌ها از پس آن برنمی‌آیند و به ناچار خداحافظی می‌کنند، افزود: سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تیم‌های پرسپولیس و استقلال در تیر و کمان تیمداری می‌کردند و من به عضویت استقلال درآمدم. رقابت بین این دو تیم در همه رشته‌ها جذاب است و در آن سال هم رقابت نزدیکی داشتیم و در نهایت ما قهرمان شدیم و آقای فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت استقلال قرار بود نفری ۵ سکه به ما پاداش بدهند، اما ما که چیزی ندیدیم!

منبع: اعتمادآنلاین

دیگر خبرها

  • این زن اصلا مدال نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • ظرفیت‌های تجاری ایران و آفریقا
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • فیلم| غرق شدن دو جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • جسد یکی‌از غرق شدگان رودخانه نازلو ارومیه پیدا شد
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟