Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنده دل مهم‌ترین دغدغه شهری رودسر را سرمایه گذاری در ساحل دانست وگفت: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در رودسر مهیاست و صدور رایگان پروانه برای احداث هتل های ۵ ستاره در جهت حمایت از سرمایه گذاران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، سفرنامه موج جوونی رادیو جوان که برای معرفی شهرستان‌ها، استان‌ها و مناطق گردشگری است این‌بار به شهر زیبای رودسر سفر کردند و از تریبون زنده برنامه موج جوونی شهر زیبای رودسر را به مخاطبان میلیونی خود معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« رضا زنده دل » در برنامه رادیویی موج جوونی رادیو جوان که با رعایت پروتکل های بهداشتی در ساحل رودسر برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مهم‌ترین دغدغه شهری رودسر سرمایه گذاری در ساحل است تا امکانات رفاهی بیشتری برای گردشگران فراهم شود.

 

شهردار رودسر با بیان اینکه بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم است، افزود: سرمایه گذاری در ساحل رودسر با ایجاد سازه های موقت تفرجگاهی و امکانات رفاهی می تواند در جذب و ماندگاری مسافر موثر باشد.

 

وی صدور پروانه برای احداث هتل های پنج ستاره در رودسر را رایگان اعلام کرد و گفت: شهرداری رودسر با اینکار درصدد جذب و حمایت از سرمایه گذاران است‌.

شهردار رودسر احداث پارک های محله را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان و تصریح کرد: پارک احداث شده در خیابان شهید انصاری از جمله پارک های محله ای است که احداث چنین پارک هایی از جمله برنامه های شهرداری در جهت رفاه حال شهروندان است.

 

زنده دل از تریبون موج جوونی برای قدردانی از جمالی‌نژاد( معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور) استفاده کرد و افزود: مشکل زباله یکی از دغدغه های شهرهای ساحلی است که با توجه به وضعیت جغرافیایی و بالابودن سطح آب مشکلاتی برای دفن زباله وجود دارد که جمالی نژاد سال گذشته در بازدید از این شهر اعتبار پنج میلیارد تومانی را برای حل مشکل زباله رودسر اختصاص داد.

 

شهردار رودسر در پایان ضمن قدردانی از شورای اسلامی و همراهی همیشگی مردم در اجرای پروژه های عمرانی سطح شهر، اذعان کرد: رودسر جز شهرهای با قدمت استان گیلان است که احیا بافت تاریخی شهر رودسر می تواند یکی از جاذبه های مهم گردشگری محسوب شود.

 

* بافت تاریخی شهر رودسر قطب گردشگری گیلان در سال های آتی می شود

«مجتبی کاظمی»  تمرکز شورای اسلامی شهر رودسر را در حوزه گردشگری دانست و گفت: یکی از موضوعات مهم شورای اسلامی برنامه ریزی در حوزه گردشگری است که خوشبختانه توانست با فراهم کردن امکانات رفاهی در بخشی از ساحل رودسر به این مهم جامه عمل بپوشاند و این حوزه همچنان مورد توجه این دوره شورای اسلامی است.

 

رییس شورای اسلامی شهر رودسر احیا بافت تاریخی  و حل معضل پسماند را از دیگر موضوعات مهم پیشرو عنوان و تصریح کرد: در بافت مرکزی شهر شاهد اقدامات ارزشمندی در این خصوص هستیم که با احیا بافت تاریخی شهر رودسر در سال های آتی می تواند به عنوان قطب گردشگری مطرح شود.

 

وی ادامه داد: زباله که مشکل عمده شهرهای ساحلی است به طور ویژه به دنبال مباحث فرهنگ سازی و تفکیک زباله از مبدا، پردازش و امحای بهداشتی آن هستیم.

 

کاظمی با اشاره به اینکه واژه "رود" در ابتدای رودسر برگرفته از دو رودخانه کیارود و شیرارود است، افزود: آبگرفتگی، طغیان  و خسارت های ناشی از آن در مناطق شهری به دلیل بارندگی های متعدد است که دفع آب‌های سطحی یکی دیگر از برنامه های مورد توجه شورا است.

 

رییس شورای اسلامی شهر رودسر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه درآمد اصلی شهر از خود مردم دریافت می شود و عدم تحقق صدردرصدی بودجه موجب ایجاد چالش در اجرای برنامه های مدیریت شهری می شود، گفت: با حمایت و بها دادن به جوانان خلاق، ایده های آنان در حوزه شهرسازی پیاده سازی می شود.

 

*تولید سوخت بر پایه زباله های پلاستیکی تا دو ماه آینده رونمایی می شود

«عادل رنجی» در برنامه رادیویی موج جوونی با بیان اینکه مجموعه علم و فناوری رودسر از ابتدای شیوع ویروس کرونا تلاش های موثری برای نابودی این ویروس انجام داد، گفت: دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح با پلاسمای اکسیژن و تیغه های نانوتیتانیوم توانست به عنوان اولین دستگاه در دنیا مجوز تاییدیه آزمایشگاهی رفرنس برای نابودی ویروس کرونا را دریافت کند.

رییس پارک علم و فناوری رودسر با اشاره به اینکه به جد پیگیر مبحث کرونا هستیم و تاییدیه آنفولانزا برای دستگاه هم دریافت شد، افزود: این دستگاه می تواند در هر محیطی علاوه برکرونا، آنفولانزا و سایر ویروس ها را از بین ببرد و دو هفته گذشته توانستیم قراردادی با کشورهای آلمان، امارات، فرانسه و .... منعقد کنیم.

 

وی از کارایی صدردرصدی این دستگاه در نابودی ویروس خبر داد و اذعان کرد: ما از ظرفیت فضای مجازی برای ارائه محصول استفاده کردیم.

 

رنجی تولید محصول از پسماندهای عمومی و دفنی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان و خاطرنشان کرد: برای اولین بار در دنیا توانستیم از پسماندهای دفنی، بتن تولید کنیم که انواع بلوک های ساختمانی، لوله های بتنی، جداول کنار خیابان و ... از جمله محصولات این کار است.

 

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودسر ادامه داد: هلدینگی در مجموعه پسماند ایجاد شده است و تمام محصولات، صنعتی است و بعد از رونمایی کاربرد عملیاتی دارند.

 

رنجی، تولید سوخت از زباله های پلاستیکی را از دیگر اقدامات  این‌مجموعه دانست و گفت: تولید سوخت بر پایه زباله های پلاستیکی تا دو ماه آینده رونمایی خواهد شد.

 

وی در پایان از مجموعه فعالیت و تلاش شرکت راهبران توسعه پارس گیل قدردانی کرد که این شرکت مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودسر و پارک علم و فناوری گیلان تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی، مکانیکی، آزمایشگاهی، پزشکی و مدیریت پسماند است.

 

پایان پیام/167

منبع: شبستان

کلیدواژه: رودسر بافت تاریخی سرمایه گذاری در ساحل شهردار رودسر شورای اسلامی بافت تاریخی شهر رودسر موج جوونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مخاطبان برنامه‌های رادیو ارومیه می‌توانند برنامه‌های رادیو چی چیست را با مراجعه به جدول زیر پیگیری کنند.

خبر سراسری۰۰:۰۰
شب های ایران۰۲:۰۰
کتاب شب۰۲:۱۰
سازیان۰۲:۳۰
ویژه اذان صبح۰۳:۱۵
آوای کتاب۰۳:۳۰
اجابت۰۴:۳۰
ویژه اذان صبح۰۵:۱۵
ویژه اذان صبح۰۵:۳۰
روایت راوی۰۶:۱۰
چشمه سار ادب۰۶:۳۰
اخبار سراسری۰۷:۰۰
سلام یاشایش۰۷:۱۰
خبر سراسری۰۸:۰۰
ایستکلر۰۸:۳۵
قاصدک۰۹:۰۰
شهریمیز۰۹:۳۰
اخبار استان۱۰:۰۰
سئوگی سارایی۱۰:۰۵پخش زنده
جوانه های چی چست۱۱:۴۰
اجابت چاغلاری۱۲:۰۵
پیام چی چست۱۲:۲۵
خطبه ارومیه۱۲:۳۰
کنکاش۱۲:۴۵
اجابت چاغلاری۱۲:۵۰
جوانه های چی چست۱۳:۳۰
خبر سراسری۱۴:۰۰
آیه ها و قصه ها۱۴:۴۵
شما بپرسید۱۵:۰۰
اخبار استان۱۶:۰۰
بیرآخشام بیرسلام ( اذان و مناجات )۱۷:۰۰
پیام چی چست۱۸:۴۰
قند پارسی۱۸:۴۵
کندیمیز۱۹:۳۰
نغمه لر (بازپخش)۲۰:۳۰
اخبار سراسری۲۱:۰۰
این فصل را با من بخوان۲۱:۳۵
خبر کردی۲۱:۴۵
شب بخیر کردی۲۲:۰۰
آشوری۲۳:۰۰

دیگر خبرها

  • ده روسی: یک امتیاز را مقابل ناپولی زنده کردیم اما خواسته متفاوتی داشتیم
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»