Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار مرکزی گفت: ادارات استان مرکزی تا پایان تابستان امسال اجازه برگزاری هیچ مراسمی را ندارند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده عصر امروز در جلسه ستاد پدافند زیستی استان مرکزی با اشاره بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: از همه کسانی که در مبارزه با کرونا در سطح استان تلاش کردند تشکر می‌کنیم، نتایج خوب استان در این باره حاصل همین تلاش‌ها بوده، امیدواریم این همکاری و تلاش‌ها ادامه داشته باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم ولی متاسفانه شرایط امروز کرونا در کشور خوب نبوده و استان مرکزی نیز باتوجه به افزایش آمارهای روزانه از درگیر شدن به این ویروس از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نسبت به یک ماه پیش تعداد بستری‌ها در استان 2 برابر شده و همچنین تعداد مبتلایان نسبت به دو هفته پیش افزایش داشته، قطعا اگر با این روال پیش برویم تا دو هفته دیگر با یک بحران مواجه می‌شویم و شهریورماه نیز پیک جدید این ویروس را خواهیم داشت.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تجهیزات ما و نیروی‌های کادر درمان و دیگر نهادها تاب‌آوری این بحران را نخواهند داشت و حتی برخی حقوقی که حق آنهاست را دریافت نکرده‌اند، بنابراین این شرایط یک ‌زنگ هشدار برای مسئولان و مردم بوده است.

آقازاده بیان کرد: در استان مرکزی اقدامات خوبی درمقابله با این ویروس انجام شده، در120 روز گذشته جلسات متعددی برگزار شده و تاکنون بیش از 735 مصوبه داشتیم بنابراین استان مرکزی یک قدم جلوتر از استان‌های دیگر و حتی ستاد ملی کشور بوده زیرا محدودیت‌ها و مصوباتی که امروز ستاد ملی مصوب کرده را ما 2هفته پیش در سطح استان اجرا کردیم، دو هفته پیش استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ادارات را اجباری کردیم که سبب شده استفاده از ماسک در بازار و اماکن عمومی 2 برابر شود با اینکه درحال حاضر یک سوم مردم ماسک استفاده می‌کنند قطعا قبل از اجباری‌کردن استفاده از ماسک از این آمار کمتر بوده است.

وی ادامه داد: در بعضی موارد با خواهش و التماس از مردم درخواست همکاری داشتیم و خوشبختانه استقبال کردند ولی برخی مقاومت نشان می‌دهند که مجبور هستیم به دستورالعمل‌های قهری متوسل شویم و مسئول اجرای این دستورالعمل‌ها شورای تامین و فرمانداری‌ها هستند، وزیر بهداشت شخصا اعتراف کردند که ما انتظار اپیدمی جدید در تیرماه را نداشتیم، با این تفاسیر احتمال تشدید این پیک در ماه‌های آینده را شاهد خواهیم بود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تعطیلاتی که داشتیم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شد امروز شاهد پیک جدید باشیم، اطراف استان در وضعیت قرمز قرار دارد، خمین در آستانه قرمز شدن است، ساوه و شهرهایی که با استان قم و لرستان ارتباط دارند باید مدیریت شوند، در غیر این صورت وضعیتی مشابه استان‌های قرمز مثل بوشهر، اصفهان و مابقی استان‌های قرمز را خواهیم داشت.

«الزام استفاده از ماسک»؛ تنها تدبیر برای کنترل روند صعودی کرونا و حفظ سلامت مردم در کردستانتوصیه‌های شادگان به کشتی‌گیران در ایام کروناتوضیحات رئیس علوم پزشکی البرز در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان/ روند ابتلا افزایش یافت

آقازاده افزود: ستاد ملی اختیاراتی به ستادهای استانی داده بنابراین مجبور هستیم محدودیت‌های بیشتری داشته باشیم، یکی از مصوبات امروز ستاد این است که درهای اصلی آرامستان‌ها بسته و از تجمع جلوگیری شود و برای برگزاری مجالس ترحیم نیز اجازه داده نشود، مراسم عروسی با توجه به اینکه مراسم شادی است و در آستانه ماه محرم هستیم قبل از ماه محرم مراسم‌های عروسی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حتی گرفتن مجوز که شورای تامین، نیروی انتظامی و بازرسان مدیریت کنند برگزار شود.

وی تصریح کرد: نماز جماعت بارعایت پروتکل‌ها برگزار شود و بازار و پاساژها مدیریت شوند اگر مدیریت نشود تعطیلی مساجد و بازار را خواهیم داشت.

استاندار مرکزی بیان کرد: در ارتباط با مراسمات ماه محرم معاون سیاسی و امنیتی استانداری طرح رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تنظیم کند، فرمانداران نیز جلساتی با سازمان تبلیغات و هیئات داشته باشند که مراسم در 15 روز نخست فقط در مساجد برگزار شود و نیازی به تکایا نیست، ادارات تا پایان تابستان امسال اجازه برگزاری هیچ مراسمی نخواهند داشت.

آقازاده ادامه داد: در ارتباط با ماسک توزیع روزانه 150 هزار عدد جوابگو خواهد بود اما اگر به 200 هزار برسانیم رضایت بخش است ولی از آنجایی که استقبال مردم از ماسک‌های صنعتی بیشتر است تا زمان بهره‌برداری از 3 واحد تولیدکننده ماسک باید ماسک‌های خانگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با مجوز دانشکده توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با ماسک نباید هیچ کمبودی داشته باشیم و هیچ فردی نباید بدون ماسک وارد بازار و اماکن عمومی شود و ادارات نیز اجازه ورود به افراد بدون ماسک را ندهند.

انتهای پیام/716/ ز

R7980/P/S6,73/CT11 بیشتر بخوانید... سازمان لیگ: تابع سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا هستیم/ تخلف باشگاه‌ها درباره کرونا محرومیت در پی دارد تست کرونا چند بازیکن دیگر استقلال مثبت شد مجموع جانباختگان کرونایی در استان بوشهر ۳ رقمی شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک استاندار مرکزی استان مرکزی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم، با بیان اینکه خودشناسی و خودسازی مقوله مهم در انتقال دانش است افزود: معلمی که خود به مرحله خود سازی نرسیده باشد نمی‌تواند زمینه رشد دیگران را فراهم کند.

محمدحسین رمضانی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب و نظام در صدد هستند که فضای مطلوب مدرسه را از دانشَ آموزان بگیرند، افزود: موتور پیشرفت در کشور امید و اعتماد است که باید در مدارس به آن توجه شده و دانش آموزان در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گیرند. 

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ایران قوی به مدرسه قوی نیاز دارد، گفت: آموزش و پرورش برای رسیدن ایران به قله‌های پیروزی تلاش‌های لازم را در مدارس انجام خواهد داد.

حامد حبیب زاده ، رئیس بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان هم در این آئین گفت: شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا ۵۳۳ تیم با حضور ۲ هزار و ۶۶۵ دانش آموز برگزار شد که از این مجموع ۱۱ تیم به مرحله نهایی راه یافت.

وی افزود: در مرحله نهایی که در تهران برگزار شد ۵ تیم دانش آموزی گیلان مدال نقره و یک تیم مدال طلا را کسب کردند. 

رئیس بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان به برگزاری هفدهمین لیگ علمی بین المللی پایا اشاره کرد و گفت: در این مرحله که در نیمه دوم اردیبهشت در استان برگزار خواهد شد، تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ دانش آموز درقالب حدود ۸۰۰ تیم شرکت کردند.

در پایان این مراسم، از فعالان و مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • عربستانی‌ها برای محمد صلاح شرط گذاشتند!
  • شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود