Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:30:10 GMT

حمله خودرو به معترضان به نژادپرستی در واشنگتن 

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۹۷۱۶

حمله خودرو به معترضان به نژادپرستی در واشنگتن 

به گزارش شبکه ‌ای بی‌سی نیوز، مجروحان این حمله خودرویی به بیمارستان منتقل شدند.  

ریک جانسون افسر اطلاعات عمومی گشت واشنگتن گفت: یک خودرو با حمله به معترضان چندین نفر را زیر گرفت.  

به گفته مقامات محلی آمریکا، در پی این حادثه حال یکی از مجروحان بسیار بحرانی بوده و به نفر دوم نیز آسیب جدی وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته افسر گشت واشنگتن، راننده خودرو مذکور بازداشت شده اما تا کنون هیچ اتهامی علیه وی صادر نشده است.  

اگرچه در تصاویر اولیه هدف راننده از این حمله بسیار آشکار است اما مقامات واشنگتن تمایل دارند که در نتیجه نهایی اعلام کنند که این عمل راننده غیر عمد بوده و وی به علت انحراف از جاده با معترضان برخورد کرده است.  

به دنبال قتل جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی به دست نیروهای پلیس ایالت مینه سوتا، اکثر ایالت‌های آمریکا در یک ماه گذشته شاهد اعتراضات مردمی در مخالفت با خشونت‌های پلیس بوده‌اند.  

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز تهدید کرده بود که برای مقابله با معترضان، ارتش را به کار خواهد بست.  

این اظهارات باعث افزایش تنش‌ها شد و شهردار سیاتل و فرماندار ایالت واشنگتن مواضع ترامپ را محکوم کردند.  

 

برچسب‌ها جامعه سیاه پوستان آمریکا واشنگتن دونالد ترامپ نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه سیاه پوستان آمریکا واشنگتن دونالد ترامپ نژادپرستی جامعه سیاه پوستان آمریکا واشنگتن دونالد ترامپ نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

در ادامه خیزش دانشگاههای آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، صدها دانشجو در ایالت‌های مختلف به دست نیروهای پلیس دستگیر شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشگاههای آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

شبکه ان بی سی نیوز از جمعیت گسترده معترض در دانشگاه تگزاس در آستین یک روز پس از بازداشت دانشجویان خبر داد.

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دهها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزهنگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

«گرگ ابت» فرمانده تگزاس نیز روز گذشته گفته بود که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او نیز اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

اما در مقابل برخی قانون‌گذاران ایالتی در جورجیا در خصوص سرکوب خشن دانشجویان در محوطه دانشگاه «اموری» ابراز نگرانی کردند. به گفته آن‌ها مقامات ایالت جورجیا با اعتراضات به مثابه «اغتشاشات» یا حتی «تروریسم» برخورد می‌کنند.

اتحادیه «آزادی‌های مدنی آمریکا» در ایالت جورجیا نیز در بیانیه‌ای گفت: «آتلانتا همواره مکانی برای آزادی اعتراضات بود، اما اکنون شاهد سرکوب بر خلاف قانون اساسی هستیم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوت سرنشینان خودرو سوختبر
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • فیلم/ لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته