Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:10:14 GMT

طرح «مجریان ذی‌صلاح» در خرمشهر اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۰۷۰۵

طرح «مجریان ذی‌صلاح» در خرمشهر اجرایی می شود

محمدرضا جمعه زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: «مجریان ذی‌صلاح» طرحی است که در قالب آن مهندسان مجری که مهندسان خبره هستند، خود مسئول انجام پروژه ساخت‌وساز می‌شوند و پس از اجرای طرح هر مالکی که قصد ساخت‌وساز دارد، موظف به استفاده از مهندس مجری است.

وی افزود: آئین‌نامه اجرای طرح «مجریان ذی‌صلاح» از جانب مسکن و شهرسازی مصوب شده و در شهرستان‌های اهواز و دزفول اجرایی شد و به تمام دفتر نمایندگی‌های نظام‌مهندسی استان خوزستان نیز ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی خرمشهر با بیان اینکه این طرح از ساختمان‌های بلندمرتبه آغاز می‌شود، توضیح داد: این طرح شامل تمام ساختمان از جمله ساختمان‌های شخصی می‌شود و طرح با ساختمان‌های مرتفع با بیش از ۵ طبقه آغاز می‌شود، در مراحل بعد شامل ساختمان‌های سه طبقه شده و در نهایت ساختمان‌های یک طبقه را نیز شامل خواهد شد.

وی به برشماری تفاوت مهندس ناظر و مهندس مجری پرداخت و گفت: کار مهندس ناظر نظارت بر حسن انجام کار است و این امر در چهار تا پنج مرحله انجام می‌شود و این در حالی است که مهندس مجری روزانه پای‌کار بوده و زیر نظر مهندس ناظر موظف به عمل به برنامه زمان‌بندی، تهیه مصالح، استفاده از نیروی انسانی کاربلد و نظارت مستمر است.

جمعه زاده با اینکه استفاده از مهندس مجری هزینه‌ای اضافه بر مالک ساختمان تحمیل نمی‌کند، تأکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد استفاده از مجری ذی‌صلاح تحمیل هزینه‌ای اضافه بر مالک ساختمان است اما در برخی موارد خلاف آن مشاهده شد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیز بوده است.

وی افزود: مهندس مجری به دلیل تخصص قادر به آنالیز هزینه‌هاست و طی برنامه‌ریزی می‌تواند پروژه را با کمترین هزینه به پایان برساند و همچنین مجریان ذی‌صلاح در برخی موارد مانع دوباره‌کاری‌ها در روند ساخت‌وساز نیز می‌شوند.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی خرمشهر به شرایط به‌کارگیری مجریان ذی‌صلاح اشاره کرد و گفت: مهندسی که عضو نظام‌مهندسی استان باشد و پروانه اشتغال دارد، پس از بررسی رزومه و در صورت تمایل می‌تواند به عنوان «مجریان ذی‌صلاح» مشغول به فعالیت شود.

بنا به گفته جمعه زاده، ۲۰۰ مهندس عضو دفتر نمایندگی نظام‌مهندسی خرمشهر هستند که از این تعداد ۷۰ نفر فعالیت دارند و می‌توانند در صورت تمایل به عنوان «مهندس مجری» مسئولیت انجام پروژه‌های عمرانی را بر عهده بگیرند.

کد خبر 4965779

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان خرمشهر نظام مهندسی نظارت و بازرسی ساختمان سازی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا مجریان ذی صلاح دفتر نمایندگی نظام مهندسی مهندس مجری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، به مناسبت بزرگداشت هفته کارگر از کارگران نمونه شهرستان خرمشهر در مسجد جامع و در آیین نماز جمعه و با حضور نمازگزاران و شماری از مسئولان شهرستان خرمشهر تحقیر و قدردانی شد.
در این مراسم با ارج نهادن به مقام کارگر هدایایی به کارگران نمونه از سوی امام جمعه و فرماندار خرمشهر تقدیم شد.

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۴۶۰ تن کلزا از مزارع خرمشهر
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم