Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@18:57:36 GMT

اضطراب و استرس مادر تمام مشکلات روحی و روانی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۱۰۵۵

اضطراب و استرس مادر تمام مشکلات روحی و روانی

نگار فولادی، اظهار داشت: برای رسیدن به آرامش، بهتر است عواملی را که موجب ناآرامی روانی می‌شوند، بشناسیم. چرا که استرس امروزه به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل شده که انکار و یا فرار از آن، مشکلی را حل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: استرس، واکنش طبیعی بدن در مواجهه با خطر محسوب می‌شود که وجود سطح معینی از آن نه تنها برای عملکرد مناسب اشخاص، آسیب‌زا نیست، بلکه در مواردی برای حیات لازم است و موجب پویایی و تلاش سازنده افراد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که استرس از حد مجاز فراتر رود و در عملکرد مطلوب فرد اختلال ایجاد کند، دردسرآفرین به حساب می‌آید. در برابر برخی شرایط تنش‌زای که قابل تغییر به نظر نمی‌رسند، استرس‌های درمان‌نشده، می‌توانند صدمات جبران‌ناپذیری با خود به همراه داشته باشند.

این روانشناس و هیپنوتراپیست افزود: استرس علاوه بر تأثیراتی که بر روان و رفتار فرد داشته و موجب بروز اختلالات روانشناختی نظیر اضطراب، افسردگی و ترس می‌شود، گاهی تاثیرات جبران‌ناپذیری بر سلامت جسمانی افراد می‌گذارد و موجب ایجاد انواع بیماری‌های جسمانی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون، افزایش احتمال بروز حملات قلبی و مغزی، سردرد‌ها و میگرن، بیماری‌های پوستی از قبیل (حساسیت‌ها، آکنه، خارش، اگزما)، بیماری‌های گوارشی نظیر التهاب، زخم معده، سندروم روده تحریک‌پذیر، حالت تهوع، بی‌اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی و ضعف سیستم ایمنی، التهاب مفاصل، چاقی، لاغری، بی‌خوابی و کابوس‌های شبانه، ریزش‌مو، دندان‌سابی، خستگی و عدم تمرکز می‌شود.

وی ادامه داد: استرس در افراد از موارد متفاوتی ناشی می‌شود و به دلیل تفاوت‌های فردی، برخوردی که هر فرد در مواجهه با رویداد‌های تنش‌زا دارد، می‌تواند متفاوت از بقیه باشد. برخی در برابر یک رویداد تنش‌زا، دچار اختلالات وخیم روانی و جسمانی می‌شوند، در حالی که اشخاص دیگر با همان شرایط و رویداد، استرس کمی را تجربه کرده و یا حتی آن را موقعیتی برای رشد خود می‌یابند. برخی برای فرار از استرس، به مصرف سیگار، الکل، مواد مخدر پناه می‌برند که نه تنها استرس و مشکلی را حل نمی‌کنند، بلکه مشکلات بزرگ‌تری را هم به دنبال دارند.

فولادی خاطر نشان کرد: تنفس‌های عمیق دیافراگمی در شرایط تنش، برای آرام سازی بدن بسیار کمک کننده هستند. ورزش، صحبت کردن با دیگران و معاشرت با خانواده و دوستان، گردش در طبیعت، چاره اندیشی و برنامه ریزی صحیح برای مسائلی که ذهن را درگیر استرس کرده، همینطور انجام فعالیت‌های هنری و شادی بخش در برابر استرس حمایت کننده هستند. اگر همچنان آثار استرس باقی بود، اساسی‌ترین برخورد با آن، کمک گرفتن از متخصصین روانشناس و روانپزشک، به منظور درمان و یادگیری مهارت مدیریت استرس است. آن‌ها به منظور کاهش استرس، از روش‌ها و رویکرد‌های روانشناختی متنوع و موثری از جمله هیپنوتیزم، درمان‌های شناختی-رفتاری، ذهن‌آگاهی، به همراه آموزش روش‌های خود هیپنوتیزم، ریلکسیشن استفاده می‌کنند.

وی افزود: به دلیل گستردگی اثراتی که استرس و بیماری‌های ناشی از آن در سلامت روان و جسم افراد جامعه دارد، پیشگیری، درمان و آموزش مدیریت استرس اهمیت به سزایی دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اضطراب و استرس پارسی خبر مشکلات روحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد

بر اساس یک مطالعه جدید، شیر گاو حاوی نانوذراتی است که می‌تواند برای ارائه درمان‌های مبتنی بر آران‌ای (RNA) اصلاح کننده بیماری به صورت خوراکی استفاده شود. با توجه به اینکه داروهای مبتنی بر آران‌ای در حال حاضر فقط به صورت تزریقی قابل تجویز هستند، این کشف راه را برای درمان‌های ارزان‌تر و در دسترس‌تر برای طیف وسیعی از بیماری‌ها باز می‌کند.

به گزارش ایسنا، یکی از بزرگترین چالش‌هایی که محققان با آن روبرو هستند، تبدیل داروهای تزریقی به نسخه‌هایی است که می‌توانند به صورت خوراکی مصرف شوند. داروهای خوراکی معمولا شکست می‌خورند زیرا نمی‌توانند در برابر محیط سخت روده مقاومت کنند و توانایی دارو برای جذب و اعمال اثر درمانی بر بدن از بین می‌رود.

به نقل از نیواطلس، دسته‌ای از داروها که فقط با تزریق قابل مصرف هستند، درمان با آران‌ای است. این داروها با استفاده از مولکول‌های مبتنی بر آران‌ای، بیان و فعالیت مولکول‌های هدف را دستکاری می‌کنند و مسیرهای زیستی را برای درمان یک بیماری خاص تغییر می‌دهند. آران‌ای درمانی امکان درمان بیماری‌هایی را فراهم می‌کند که داروهای معمولی بر روی آنها موثر نیستند.

تحقیقات جدید کینگز کالج لندن نشان داده است که نانوذرات زیستی موجود در شیر گاو به نام وزیکول‌های خارج سلولی(EV) ممکن است راهی برای تجویز درمان‌های مهم آران‌ای به صورت خوراکی باشند.

دریتون ولاسالیو(Driton Vllasaliu)، نویسنده مسئول این مطالعه و مدرس ارشد داروسازی در دانشکده کینگز کالج لندن، می‌گوید: تجویز خوراکی داروها قابل قبول‌ترین، راحت‌ترین و معمولا ارزان‌ترین راه برای مصرف دارو است، زیرا به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی متکی نیست. توانایی ارائه داروهای «زیستی»، مانند درمان‌های آران‌ای، اغلب به عنوان نقطه عطف تحویل دارو در نظر گرفته می‌شود، اما همچنان یک چالش سخت باقی مانده است. این مطالعه مهم است زیرا نشان می‌دهد که ممکن است تحویل خوراکی داروهای آران‌ای با استفاده از فناوری مبتنی بر وزیکول‌های خارج سلولی شیر امکان پذیر باشد.

وزیکول‌های خارج سلولی نقش مهمی در ارتباطات سلولی دارند. بیشتر سلول‌های ما آنها استفاده می‌کنند. وزیکول‌های خارج سلولی را مانند پوشش‌های سلولی در نظر بگیرید که برای انتقال محموله‌هایی مانند پروتئین‌ها، لیپیدها و اسیدهای نوکلئیک، از جمله آران‌ای، در فواصل طولانی تا سلول‌های هدف کار می‌کنند. آنها توسط یک لایه لیپیدی محافظ احاطه شده‌اند و مهم‌تر از همه، می‌توانند از موانع زیستی عبور کنند.

محققان بررسی کردند که آیا وزیکول‌های خارج سلولی استخراج شده از شیر گاو می‌توانند به عنوان وسیله‌ای برای رساندن دارو به دستگاه گوارش مشکل‌ساز ما استفاده شوند یا خیر. وزیکول‌های خارج سلولی شیر پیش‌تر برای درمان بیماری روده تحریک پذیر(IBS) در مدل‌های موش مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیکول‌های خارج سلولی شیر با استفاده از مدل‌های ارگانوئید واقعی روده انسان آزمایش شد و مشخص شد که آنها از دیواره روده عبور می‌کنند.

محققان می‌گویند که وزیکول‌های خارج سلولی شیر می‌تواند برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها، از جمله بیماری‌های قلبی و دیابت، با استفاده از درمان های خوراکی استفاده شود.

علاوه بر این، از آنجایی که بسیاری از مردم پیش از این به طور مرتب در معرض وزیکول‌های خارج سلولی شیر گاو قرار گرفته‌اند، بعید است که بر خلاف نانوذرات مصنوعی که در حال حاضر برای ارائه درمان آران‌ای از طریق تزریق استفاده می‌شوند، این روش جدید پاسخ ایمنی نامطلوبی ایجاد کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • از روان تا درمان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا