Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- رئیس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران (ایفمارک) درخصوص ابتلای بازیکنان تیم‌ها به روزنامه«ایران» گفت: «طبق ابلاغیه جدیدی که از سوی وزارت بهداشت و درمان صادر شد، شرایط تست دادن تغییر کرده است. طبق این ابلاغیه، افراد سالم تست نمی‌دهند، بازیکنانی که تست آنها مثبت اعلام شده، ناقلین بدون علامت هستند و لزوماً به معنای ابتلا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تست‌های منفی هم به معنای ناقل نبودن نیست چرا که درصد خطا در تست pcr بالاست. یعنی ممکن است فردی مبتلا باشد اما جواب تست او منفی باشد.»

زهره هراتیان ادامه داد: «باید پروتکل‌های بهداشتی توسط باشگاه‌ها و بهداشت فردی توسط افراد رعایت شود. باید کسانی تست بدهند که بالای 60 سال باشند، سابقه تماس داشته باشند که البته این موضوع مختص فوتبال و ورزش نیست. فوتبالیست‌ها طبق این تعریفی که وزارت بهداشت انجام داده، قرار نمی‌گیرند به همین دلیل ما باید جلسات متعددی برگزار و پروتکل‌ها را به روز کنیم.»
هراتیان درخصوص اقدامات ایفمارک بیان داشت: «ایفمارک به کمک واحد آی تی سازمان لیگ، نرم‌افزاری را طراحی کرده که این اپلیکیشن برای همه ورزشکاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای قابل نصب روی گوشی‌های موبایل‌شان است. این افراد موظف خواهند بود روزانه علائم و اطلاعاتی را که از آنها می‌پرسیم به ما از طریق تلفن همراه‌شان بدهند و ما این اطلاعات را به صورت لحظه‌ای بررسی می‌کنیم. تمامی بازیکنان، مربیان و اهالی فوتبال هر روز از طریق این اپلیکیشن چک خواهند شد.»
رئیس ایفمارک ادامه داد: «مشکلاتی که در لیگ حرفه‌ای به وجود آمده ما را به این سمت می‌برد. در حال حاضر شرایط دنیا به گونه‌ای شده که میزان شیوع بالا رفته به این دلیل کیت تخصصی باید برای کسی استفاده شود که علامت دارد. اینکه ما ورزشکاران سالم‌مان را مرتب و به بهانه بازی‌ها تست pcr بگیریم، عادلانه نیست. از همان زمانی که پروتکل به ما ابلاغ شد، مخالف تست pcr فوتبالیست‌ها بودم.»

او ادامه داد: «اگر می‌بینیم که در کشوری همچون آلمان این اتفاق می‌افتد، آنها در حال کار تحقیقاتی هستند. لیگ قطر پیش از آغاز مسابقات یک تست گرفت و همه بازیکنان به قرنطینه رفتند و مسابقات در حال برگزاری است. در لیگ ترکیه هم پیش از برگزاری مسابقات تست دادند و بقیه را در اختیار باشگاه‌ها قرار دادند و گفتند اگر پزشک تیم شک داشت، تست بگیرد. با این روش نمی‌توانیم زندگی کنیم. فیفا می‌گوید ما به زندگی نرمال برنمی‌گردیم و باید زندگی جدید نرمال را داشته باشیم. زندگی نرمال جدید هم با تست نمی‌گذرد. چند درصد آن افرادی که در لیگ تست‌شان مثبت شد، کرونا داشتند؟ هنوز آماری نیامده چرا که اینها مبتلا به بیماری کووید19 نیستند و ناقل بدون علامت هستند. لیگ ما باید به سمتی برود تا بخش آموزش و خوداظهاری، فرهنگ‌سازی و پررنگ شود، مرحله بعد کادر پزشکی تیم‌ها وارد شوند و نفرات را قرنطینه کنند. الان هم بحث ابتلای بازیکنان استقلال و فولاد در حد حرف و حدیث است و هنوز رسماً اعلام نشده. در ضمن تعطیلی لیگ پروسه دارد و این گونه نیست که به یکباره بگوییم مسابقات تعطیل است.»

منبع: روزنامه ایران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان ليگ قرنطینه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)

عصر ایران ــ علی هیبتی که در روسیه با اسم سرباز پارسی داخل قفس مبارزه می‌شود، به دلیل تعرض جنسی به یک زن که در حال اعلام دور مسابقه بود،‌ حسابی به دردسر افتاد. او با لگد به باسن زن زد. هیبتی پس از مسابقه‌ای که در آن ناک اوت شد از آن آن زن عذرخواهی کرد و بعدها ویدئویی هم منتشر کرد که این عذرخواهی را نشان می‌دهد اما کافی قلمداد نشده‌است و ظاهرا جریمه نقدی شده است. هرچند برخی رسانه‌ها از محرومیت مادام‌العمر او خبر می‌دهند. گزارش را این‌جا ببینید مسابقات MMA معمولا مسابقاتی خشنی است و طرفین به قصد زمین‌گیر کردن همدیگر را می‌زنند. معمولا کسانی که در این قبیل مسابقات شرکت می‌کنند، ضربات سهمگینی را به سر و صورت خود تحمل می‌کنند و به همین علت گاهی در شرایط عصبی زندگی می‌کنند.   این اقدام او واکنش‌های زیادی در ایران داشته است. خیلی‌ها معتقدند، برخی مردان ایرانی در حالی بزرگ می‌شوند که در جوانی، متلک گفتن‌ها و دست درازی‌های آن‌ها به زنان در جامعه آن‌طور که باید پیگیری نمی‌شوند و برای همین آن‌ها به گونه‌ای تربیت می‌شوند که انگار هر زمان که می‌‌خواهند می‌توانند این رفتارشان را انجام بدهند و برایشان جنبه سرگرمی و شوخی دارد.   معمولا در ایران دختران پس از دست‌درازی یا متلک‌های رکیک از سوی برخی پسران آزرده می‌شوند و گاهی آن را با والدین و در میان می‌گذارند اما پاسخی که می‌شنوند اصلا خوشیاند نیست. معمولا به آن‌ها گفته می‌شود که حتما خودش کاری کرده یا جوری لباس پوشیده که باعث شده متلک بشنود. معمولا از سوی کسانی که دختر را قضاوت می‌کنند اصل متلک مورد سئوال نیست. ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بوکسور ایرانی با تشخیص پزشک باخت و حذف شد (فیلم) دو بوکسور ایران از اسپانیا برنگشتند

دیگر خبرها

  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد