Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسماعیلی با بیان اینکه دوره ابتدایی بستر مناسبی برای شناسایی استعدادهای درخشان است از عدم‌انجام اقدام عملی برای استعداد سنجی دانش‌آموزان در این مقطع تحصیلی مهم انتقاد کرد.

وی در مورد اظهارنظر مدیرکل اسبق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مبنی‌بر اینکه اقدام نظام‌مندی در دوره ابتدایی برای شناسایی استعدادها انجام نشده و تنها در حد طرح شهاب بوده است، اظهار داشت: دوره ابتدایی پایه و اساس نظام تحصیلی کشور است و اگر بتوانیم این دوره را به خوبی پایه‌ریزی کنیم، طبیعی است که مراحل بعدی آموزشی با شکوفایی استعدادهای درخشان همراه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته ما در دوره ابتدایی با چالش‌هایی هم مواجه هستیم، اما گام خوبی که برای این دوره برداشته شد، این بود که نظام آموزشی در این مقطع توصیفی است.

وی تصریح کرد: نظام توصیفی‌محور این است که به تمام آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان و تغییر رفتار آنها توجه می‌شود به گونه‌ای که وقتی در مدارس حاضر می‌شوند باید روابط اجتماعی صحیح و حتی آداب و رسوم هر منطقه را نیز آموزش ببینند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اجرای دوره آموزش ابتدایی باید با دقت و حساسیت خاصی صورت بگیرد و این مهم حتی در جذب نیروی معلم با تجربه برای فعالیت در این دوره هم اهمیت دارد، تاجایی که باید از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان انتخاب شوند تا از تخصص لازم در این حوزه برخوردار باشند و بتوانند در این دوره استعداد سنجی کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته این امر صحیحی است که تاکنون اقدام عملی برای استعداد سنجی دانش‌آموزان انجام نشده است، ضمن اینکه نباید تعیین استعدادهای درخشان تنها برمبنای معدل و پاسخگویی به سوالات محدودی که در این زمینه مشخص‌شده ملاک عمل قرار گیرد، بلکه لازم است استعدادهای دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف مورد سنجش قرار گرفته و هر کدام از آنها که توانست در تمام این موارد نمره قابل قبولی را کسب کند به مدارس خاص تیزهوشان هدایت شود.

کد خبر 4965946

منبع: مهر

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مواد مخدر دوره ابتدایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است