Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج زنده بودی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  طرح تحول نظام سلامت با سه اصل و هدف حفاظت و پشتیبانی مالی از مردم در این عرصه، ایجاد عدالت دسترسی خدمات و ارتقای کیفیت خدمات از اردیبهشت  ۹۳ اجرا و یکی از بهترین و تاثیرگذارترین برنامه‌های  دولت بشمار می‌آید.

وی اظهارداشت: برنامه های طرح تحول نظام سلامت در دو بخش بهداشت و درمان در راستای چشم انداز ۲۰ ساله و طبق فرامین ۱۶ گانه مقام معظم رهبری و با اهداف مهمی توسط دولت طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان، حفاظت از بیماران صعب العلاج ،حمایت از پزشکان متخصص برای ماندگاری، تعهد از پزشکان جهت خدمات در مناطق محروم و راه اندازی اورژانس های هوایی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

زنده بودی یادآورشد: در شهرستان دیلم پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت اقدامات بسیار ارزشمندی در توسعه مراکز درمانی بویژه بیمارستان انجام شد.

وی گفت: ارتقای  تخت های بیمارستان بقیه الله اعظم (ع) از ۲۱ تخت به ۴۴ تخت فعال و در حال حاضر ۵۰ تخت فعال بدون تخت های ستاره دار مثل اورژانس ،بخش دیالیز  و تالاسمی از دستاوردهای اجرای این طرح است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم افزود: تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، تعداد اندکی متخصص در بیمارستان مشغول خدمت بودند اما در حال حاضر تمام تخصص های جنرال  از جمله متخصص اطفال ،داخلی ،قلب، جراحی عمومی، بیهوشی ، رادیولوژی، زنان و زایمان و پزشکان عمومی حضور دارند و در مجموع  بین ۱۵ تا ۲۰ پزشک متخصص در بیمارستان فعال هستند.

 زنده بودی اظهارداشت:  ضریب تخت بیمارستان تا قبل از اجرای طرح تحول حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده و پس از شروع  به ۷۰  تا ۸۰ درصد ارتقا پیدا کرد.

وی گفت: تا قبل از طرح تحول نظام سلامت ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه بیمارستان برعهده بیماران بود اما در حال حاضر  با توجه به اجرای سیستم ارجاع هزینه بیمار برای بیمه های روستایی حدود  ۵ درصد و سایر بیمه‌ها در مجموع  ۱۰ درصد است.

زنده بودی افزود: اجرای طرح هتلینگ بیمارستان و پرداختن به مسائل رفاهی بیماران از دیگر اقدام های مهم در بیمارستان این شهرستان است که وسایل موردنیاز برای بیمار بصورت رایگان تهیه و ارایه می شود.

وی گفت:  دراجرای طرح فوق  تمام زایمان های طبیعی و خدمت رسانی به بیماران و مصدومین تصادفات جاده ای و ترافیکی با ارائه کروکی از محل حادثه بصورت رایگان در بیمارستان این شهرستان انجام می شود.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان دیلم ادامه داد: در حوزه توسعه بخش های مختلف ساختمان جدید بخش دیالیز با گنجایش ۲۱ دستگاه در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع بعنوان یکی از بزرگترین بخش های دیالیز استان با همکاری خیرین و دانشگاه علوم پزشکی در سال ۹۷ به بهره برداری رسید.

وی افزود : ساختمان جدید بخش‌های ویژه آی سی یو، سی سی یود و ان آی سی یو با ظرفیت ۲۳ تخت ویژه با هزینه‌  ۱۰ میلیارد تومان .توسط خیربومی و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی بیان کرد:  ساختمان بخش رادیولوژی نیز در حال حاضر با ۴۰۰ متر زیربنا توسط خیر ساخته و در حال تکمیل تجهیزات و به زودی راه اندازی خواهد شد .

 زنده بودی گفت :خرید دستگاه مهم سی تی اسکن با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط خیر و با همکاری دانشگاه در حال نصب است .

وی افزود: ساختمان آزمایشگاه به مساحت ۴۰۰ متر مربع توسط دانشگاه علوم پزشکی و با نگاه ویژه شهرستان از اعتبارات تملک دارایی در سال گذشته تکمیل و مورد استفاده قرار گرفت .

وی توسعه بخش اورژانس بیمارستان با مساحت ۵۰۰ متر مربع با همکاری خیر و دانشگاه علوم پزشکی را یکی دیگر از پروژه های در حال احداث اعلام کرد و گفت:  این بخش با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۹۹ افتتاح خواهد شد.

دبیر شورای سلامت دیلم ادامه داد:  اضافه شدن یک دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس بیمارستان در سال ۹۸ و  فعال شدن یک داروخانه شبانه روزی از دیگر اقدامات مهم دولت در این شهرستان است.

 زنده بودی افزود:  اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت نیز بسیار حائز اهمیت بوده و در ۱۵ محور از جمله برنامه سلامت دهان و دندان با راه اندازی یونیت های دندانپزشکی و قرار دادن یک کلینیک  سیار به دورترین نقاط شهرستان دیلم  خدمت  رسانی به مردم انجام می شود.

وی گفت: تاکنون کنترل بیماریهای غیر واگیر از جمله طرح ملی کنترل فشار خون در سال گذشته در شهرستان دیلم به اجرا درآمد و ۹۰ درصد از افراد بالای ۱۵ سال اندازه گیری شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم اظهارداشت: پیشگیری و کنترل بیماریهای واگیر واکسیناسیون  با ۱۰۰ درصد ،  برنامه ملی ترویج خودمراقبتی از جمله سفیران سلامت دانش آموزی و اداری ، اصلاح و الگوی تغذیه در گروه‌های مختلف ، تقویت و نهادینه سازی همکاری های بین بخشی ، توسعه و اصلاح برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در تمام خانه های بهداشت مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری و روستایی از دیگر برنامه های مهم اجرا شده در ارتباط با سلامت مردم این شهرستان است.

وی خرید دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی از جمله دستگاه الایزا مرکز خدمات جامع سلامت امام رضا (ع) شهر دیلم و استقرار آمبولانس در مرکز شهید حسینی زاده امام حسن را از دیگر اقدامات درحوزه سلامت دانست و بیان داشت : در  دولت تدبیر و امید با نوسازی احداث مجدد سرد خانه بهداشت و یک مرکز جامع سلامت تحول بزرگی صورت گرفته است.

زنده بودی گفت : احداث و راه اندازی پایگاه اورژانس راه کافه درویش در مسیر گچساران و رایگان بودن خدمات به گروه های هدف از جمله سالمندان، مادران باردار، کودکان و نوزادان از پروژه‌های در حال بررسی و انجام  شبکه بهداشت و درمان دیلم است.

شهرستان دیلم با ۳۵ هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان بوشهر واقع است.

برچسب‌ها بندردیلم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندردیلم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت بندردیلم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و درمان اجرای طرح تحول شبکه بهداشت شهرستان دیلم حال حاضر درمان دیلم راه اندازی زنده بودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک

جواد پوردکان سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک گفت: یک دستگاه آمبولانس پیشرفته تویوتا لندکروز مدل ۲۰۲۴ اهدایی یک خیر نیکوکار، به بیمارستان خاتم الانبیاء این شهرستان تحویل داده شد.

وی افزود: ارزش این آمبولانس ۱۲۰ میلیارد ریال است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک گفت: اکنون ۱۲ دستگاه آمبولانس در مناطق مختلف شهرستان جاسک مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بیماری‌های دهان و دندان یکی از شایعترین بیماری‌های غیرواگیر است
  • این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک