Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک»، سرهنگ جمشید محبت‌خانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: محیط‌بان «مومیوند» در سال ۹۷ به اعدام محکوم اما در خردادماه ۹۸ با پیگیری‌ها و اعتراض‌های انجام شده حکم او نقض شد و دیوان عالی کشور پرونده را برای تجدیدنظر به دادگاه فرستاد. در نتیجه پرونده به دستگاه قضایی همدان بازگشت ولی مجدد در دادگاه استان، رای قصاص صادر و این محیط‌بان محکوم به اعدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با اعتراض دوم به رای دادگاه، پرونده محیط‌بان «مومیوند» برای دومین بار به دیوان عالی کشور فرستاده شد و ما اکنون منتظر تصمیم دیوان عالی در این‌باره هستیم.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست به‌طور قطع اصلاح قانون استفاده از سلاح توسط محیط‌بانان که در قانون حمایت از محیط‌بانان به آن اشاره شده است، در این پرونده به محیط‌بان محکوم به اعدام کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در سال ۹۵ محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در منطقه محافظت‌شده «نشر»، شاهد حضور فردی مسلح در این منطقه حافظت شده می‌شود. خودرو آن‌ها که پیکان بود را توقیف می‌کنند و یکی از دو سرنشین متواری می‌شود. محیط‌بان پس از اخطار فراوان اقدام به شلیک هوایی می‌کند اما با توجه به ناهموار بودن زمین و شرایط منطقه این تیر ناخواسته به فرد خاطی اصابت می‌کند. فرد مجروح متأسفانه پس از گذراندن ۱۷ روز در کما، جان خود را از دست می‌دهد و پس از دو سال رأی قصاص نفس برای محیط‌بان صادر و محیط‌بان در سال ۹۷ به اعدام محکوم می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیروس گرجستانی قانون سزار سایت غنی سازی نطنز ادوار فیلیپ احمد متوسلیان حفاظت محیط زیست محیط بان همدانی حکم اعدام پرونده پیگیری سیروس گرجستانی قانون سزار سایت غنی سازی نطنز ادوار فیلیپ احمد متوسلیان محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم (اعدام توماج صالحی) بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است. دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است. در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طویل المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

دیگر خبرها

  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد!
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • توماج صالحی به اتهام فسادفی‌الارض به اعدام محکوم شد
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات
  • جزئیات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!