Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رژیم صهیونیستی روز شنبه بار دیگر شاهد اعتراض های ضد نتانیاهو بود که طی آن معترضان خواهان استعفای او از سمت نخست وزیری شدند. تاریخ انتشار: 08:46 - 15 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۴۶۷۲ خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی برخلاف تصورات خوش بینانه برخی‌ها از پایان دور باطل انتخابات سراسری و برقراری آرامش در اراضی اشغالی، همچنان با چالش‌های عمده‌ای مواجه است که گزینه انحلال کابینه ائتلافی این رژیم را بیش از هر زمانی پر رنگ کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مهم‌ترین تحولات اراضی اشغالی در ساعات گذشته عبارتند از:
- تظاهرات علیه خشونت خانگی و قتل زنان: معضل خشونت خانگی و خشونت علیه زنان در اراضی اشغالی سبب برگزاری تظاهرات سراسری شد. ۱۳ شهر در اراضی اشغالی روز گذشته در اعتراض به قتل زنان و تشدید معضل خشونت خانگی شاهد برگزاری اعتراض‌های گسترده بودند.
از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۱۳ زن در اراضی اشغالی جان خود را بر اثر خشونت خانگی از دست دادند. بحران شیوع کرونا و اعمال قرنطینه و محدودیت‌های ترددی سبب تشدید این بحران شده است.
رشد خشونت و جرم در اراضی اشغالی در چهار ماه گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و زنان و شهروندان عرب زیادی را قربانی کرده است. ۶۵ درصد قربانیان قتل و خشونت در اراضی اشغالی در سال ۲۰۱۹ شهروندان عرب بوده اند.
- تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو: هزاران نفر از ساکنان شهر‌های مختلف اراضی اشغالی مانند «تل آویو» و «قدس اشغالی» روز گذشته با حضور در خیابان ها، ضمن اعتراض به عملکرد کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار استعفای او شدند.  
اراضی اشغالی در ماه‌های اخیر شاهد اعتراض‌های گسترده ضد نتانیاهو در موضوع‌های مختلفی مانند ناکامی در مقابله با شیوع کرونا، بحران‌های اقتصادی و طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی بود.
- پس لرزه‌های ابتلای فرمانده پلیس مرزی رژیم صهیونیستی به کرونا: در پی ابتلای «یعقوب شبتای»، فرمانده پلیس مرزی رژیم صهیونیستی به کرونا، شماری از مقام‌های این رژیم که اخیرا با او دیدار داشتند، به قرنطینه رفتند.
او اخیرا در مراسمی حضور داشت که «روون ریولین»، رییس و «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز حضور داشتند.
«امیر اوهانا»، عضو حزب لیکود و وزیر امنیت عمومی کابینه نتانیاهو از جمله افرادی است که به قرنطینه رفته است.  بیشتر بخوانید:  تهدید نتانیاهو به انحلال کابینه  نه به معامله قرن و الحاق - بالا گرفتن اختلاف‌ها و شکاف در کابینه رژیم صهیونیستی: گزارش‌ها از تشدید اختلاف نظر‌ها میان نتانیاهو و گانتز بر سر طیف وسیعی از موارد از طرح الحاق گرفته تا بودجه عمومی حکایت دارد. نتانیاهو تاکنون ۲ بار گانتز را به انحلال کابینه تهدید کرده است. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در موضوع الحاق مخالف ایده نتانیاهو بوده و از طرح پیشنهادی دولت آمریکا حمایت می‌کند.
- سفیر جدید رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تعیین شد: انتصاب «گیلاد اردان»، به عنوان سفیر جدید رژیم صهیونیستی در سازمان ملل امروز یکشنبه، ۱۵ تیر، در کابینه این رژیم مورد تایید قرار می‌گیرد.
اردان جانشین «اوفیر آکونیس» می‌شود.
کابینه رژیم صهیونیستی همچنین دوره ماموریت «ران درمر»، سفیر این رژیم در آمریکا را تا ماه ژانویه تصویب می‌کند.
- خروج هوتولی از کنست: «تیزپی هوتولی»، سفیر آینده رژیم صهیونیستی در انگلیس که در ماه آگوست به لندن می‌رود، هفته گذشته از کنست استعفا داد. انتظار می‌رود اردان نیز در روز‌های آتی از نمایندگی پارلمان رژیم صهیونیستی استعفا دهد.
- کرونا در اراضی اشغالی: کرونا تاکنون جان ۳۳۰ نفر را در اراضی اشغالی گرفته و ۲۹ هزار و ۱۷۰ نفر را مبتلا کرده است. شیوع گسترده مجدد این بیماری سبب بروز نگرانی‌های جدی در اراضی اشغالی شده است.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی اراضی اشغالی خشونت خانگی اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش

به گزارش قدس آنلاین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، بدون موافقت آمریکا ممکن نبود و سه سال قبل نیز «کریم‌خان» دادستان کل لاهه با کمک آمریکا در این سمت انتخاب شد، پس از آن، کریم‌خان دو پرونده که تا حد زیادی موجب نگرانی آمریکایی‌ها شده بود، مختومه کرد، یکی پرونده مربوط به سلول‌های بازداشت اعلام نشده مربوط به افغانستان در اروپا و دیگری جنایات جنگی انجام شده در افغانستان بود.

این شبکه عبری زبان در ادامه به نقل از برخی منابع در لاهه درباره قصد صدور حکم‌های بازداشت برای مقامات ارشد این رژیم مدعی شد، «غیرممکن است دادستان در جنگی که هنوز ادامه دارد، اگر دستکم چراغ‌سبزی از سوی آمریکایی‌ها وجود نداشته باشد، چنین اقدام چشمگیری را با شواهد و مدارک بسیار اندک در پیش بگیرد.»

تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد، «اگر این مساله درست باشد، به منزله کاهش دوباره و بی‌سابقه روابط میان اسرائیل و آمریکا آن هم در شرایطی بسیار حساس در آستانه یورش زمینی به رفح است.»

این رسانه عبری زبان تاکید کرد، گزارش‌هایی که اخیرا به اسرائیل رسیده، حاکی از این است که فرصت صدور حکم‌های بازداشت چه بسا در ماه آتی‌، به شکل گسترده‌ای افزایش یافته است.

هفته گذشته درباره این مساله در دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشست فوری برگزار شد که طی آن نگرانی‌های جدی درخصوص موافقت با صدور حکم‌های بازداشتی در حق مقامات ارشد امنیتی و نظامی از جمله خود نتانیاهو مطرح شدند.

در پایان این نشست، تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از صدور این حکم‌های بازداشت، اقدامات فوری در آخرین لحظه در دادگاه لاهه و در برابر احزاب سیاسی بانفوذ در پیش گرفته شوند.

به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در دیدارهایی که با وزرای خارجه انگلیس و آلمان در شهر قدس اشغالی داشت، از آنها خواست در مورد این پرونده در دادگاه به او کمک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی