Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@19:31:10 GMT

تشکیل شورای تخصصی چاپ و نشر در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۲۳۴۲

تشکیل شورای تخصصی چاپ و نشر در لرستان

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: شورای تخصصی چاپ و نشر استان با هدف ساماندهی فعالیت‌های این حوزه، تشکیل می‌شود.

رضا نیازی اظهار کرد: تقویت نظارت بر فعالیت چاپخانه‌ها و انتشارات استان از مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگی اداره‌کل در سال جاری است و در این راستا نیازمند بروز رسانی اطلاعات این حوزه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک شورای تخصصی چاپ و نشر استان باهدف ساماندهی فعالیت‌های این حوزه تشکیل و ضمن بهره‌مندی از ظرفیت متخصصین و صاحب‌نظران فرهنگی استان، فعالیت‌ چاپخانه‌ها و انتشارات استان ساماندهی می‌شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: معرفی تازه‌های نشر استان در فضای مجازی و رسانه‌ها و همچنین ایجاد کتابخانه یکپارچه مجازی نشر استان از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باهدف تقویت فعالیت‌ها و حمایت از فعالان نشر استان است که می‌تواند علاوه بر معرفی این آثار به ارتقاء اقتصاد فرهنگ لرستان نیز منجر شود.

نیازی اضافه کرد: تقویت ظرفیت صنعت چاپ استان و تأمین نیازها و حل مشکلات چاپخانه‌داران نیز مدنظر است و تلاش می‌کنیم با احیاء اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران استان برخی از کاستی‌های موجود را مرتفع سازیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری چاپ نشر اداره ارشاد نشر استان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۶۳ لرستانی در نوزدهمین آزمون تخصصی قرآن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: نوزدهمین دوره آزمون حفظ قرآن روز جمعه با حضور ۱۶۳ قرآن‌آموز لرستانی در خرم‌آباد و بروجرد برگزارشد.
حجت‌الاسلام صادق جعفرپور افزود: شرکت‌کنندگان در رده سنی ۱۲ تا ۶۰ سال هستند که در بین این افراد، کسانی هستند که نابینا بوده و حافظ کل قرآن هستند و همچنین برخی دارای معلولیت هستند، اما اُنس با قرآن سبب شده تا در مسیر کلام خدا حرکت کنند و به موفقیت‌هایی دست یابند.
رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: در این دوره، شرکت‌کنندگان در حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ ۳۰ جزء با هم به رقابت پرداختند.
حافظانی که موفق به کسب نمره قبولی شوند یکی از ۵ درجه دکترا (درجه یک -استاد حفظ قرآنی)، فوق لیسانس (درجه دو- حافظ ممتاز قرآنی)، لیسانس (درجه سه -حافظ کل قرآن)، فوق دیپلم (درجه چهار -حافظ ۲۰ جزء) و دیپلم (درجه پنج- حافظ ۱۰ جزء قرآن) را دریافت خواهند کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین جعفرپور با بیان اینکه ۳ هزار قرآن‌ آموز در استان وجود دارد گفت: این افراد در ۱۷۰ خانه قرآن و ۷۲ مؤسسه قرآنی حضور دارند که مربیان باتجربه در این مؤسسات تلاش می‌کنند تا قرآن‌ آموزان را در رشته‌های مختلف یاری کنند.

دیگر خبرها

  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • هشدار زرد هواشناسی برای لرستان/ بارش رگباری در راه است
  • سامانه بارشی جدید در راه آسمان لرستان
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردبیل
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • رگبار، رعد و برق و وزش باد در زنجان پیش بینی شد
  • رقابت ۱۶۳ لرستانی در نوزدهمین آزمون تخصصی قرآن
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت