Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گزارش محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در مورد مسائل سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی در سال جهش تولید در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت و نمایندگان دیدگاه و نظرات خود را پیرو این گزارش مطرح کردند. تاریخ انتشار: 09:40 - 15 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۴۷۰۱ خبرگزاری میزان - گزارش محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در مورد مسائل سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی در سال جهش تولید در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در جریان این جلسه تعدادی از نمایندگان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

موسی غضنفر آبادی در صحن مجلس گفت: آقای ظریف شما گفتید که دنیا در شرایط گذار است و اگر کسی شرایط گذار را درک نکنند آسیب خواهد دید؛ نقش وزیر در این شرایط چیست؟ شرایط گذار از چه سالی شروع شد. شما در شرایط گذار حرفی زدید که نباید می‌دید.

وی بیان داشت: ملت ایران، مذاکره با آمریکا را ذلت می‌داند. آمریکا برای همیشه برای ملت ایران منفور و غیر قابل تحمل است. شما وزیر خارجه کشوری هستید که مردان بزرگی، چون سردار سلیمانی و شهید حججی دارد. جناب آقای ظریف شما با شهامت موضع بگیرید و بدانید چنین ملتی پشت سر شماست. در شرایطی که ملت نیاز به ارز دارد چرا برای صادرات محصولات کشاورزی از جمله خرما تلاش نمی‌شود. دیپلماسی باید قدرت و عظمت ملت را به چهان نشان دهد.

محمود احمدی بیغش در صحن مجلس گفت: وضعیت مدیریت ژنرال‌ها چیزی است که داریم می‌بینیم. مشکل امروز وزرات خارجه ما توهم اداره جهان با توئیتر است. باور کنید توئیتر معجزه نمی‌کند. الحمدالله شما که هواپیمای اختصاصی دارید پس دست به اغنا ملت‌ها و دولت‌ها بزنید. این حجم دشمنی‌های شیطان بزرگ نیازمند رویکرد دیگری است.

وی بیان داشت: آیا اطلاع دارید از تلویزیون ترکیه خواب‌های شتر گونه برای ایران می‌بینند؟ چرا شما هیچ اقدامی نمی‌کنید.

رضا علیزاده در صحن مجلس گفت: در سال‌های گذشته شاهد دو سیاست بودیم یکی سیاست حاج قاسم که بنده اسم آن را می‌گذارم «سیاست توکل به خدا» که باعث شد تا آمریکا مثل سگ کتک خورده از منطقه خارج شود و سیاست دوم سیاست دولت بود که بنده نام آن را «توصل به کدخدا» می‌گذارم. این سیاس تمام اقتدار هسته‌ای به وجود آمده را یک جا به امریکایی‌ها داد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در صحن مجلس گفت:برخی از انتقادات بنده به راس دولت برمی گردد. البته ما از تلاش‌های دستگاه دستگاه دیپلماسی تشکر می‌کنیم. نکته اول اینکه ریل گذاری و هدف گذاری شما از ابتدا غلط بود و آن سمتی که حرکت کردید اهداف کلی نظام محقق نشد. مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کردند یکی از سیاست‌های اصلی کشور تکیه به داخل و منطقه است. ما مخالف دیپلماسی نیستم، اما مسیر را نباید عوضی رفت. شما مسیر را از ابتدا کج رفتید.

وی تاکید کرد: در طی مذاکرات مقام معظم رهبری تذکر دادند، چرا عمل نکردید؟ چرا قدرت چانه زنی را از دست دادید که امروز بخواهید دنبال ان‌ها بیافتید. شما ۱۰ تن اورانیوم کشور را با ا اورانیوم خام تبادل کردید. شما باز طراحی راکتور اراک را به آن وضعیت درآوردید. شما نطنز را خراب کردید و میزان اورانیوم را به ۵ هزار و ۱۰۰ عدد رساندید.

تشنج در مجلس
در ادامه مذاکرات مجلس و وزیر امور خارجه، برخی از نمایندگان اصرار به ارائه تذکر داشتند که این موضوع مورد مخالفت هیئت رییسه قرار گرفت. در ادامه برخی از نمایندگان با فریاد‌هایی در صحن مجلس مانع از ادامه صحبت‌های ظریف شدند که این مسئله برای دقایقی مجلس را دچار تشنج کرد.

تکمیل می‌شود ...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم صحن مجلس گفت شرایط گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود

لیست ۱۶ نفره شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، اوایل هفته آتی منتشر می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

توضیحات عضو جبهه پایداری درباره ائتلاف با شانا

 

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است