Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز هاشمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران از ثبت نام ۵ هزار و ۱۳۰ دانش آموز پایه نهم در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان خبر داد و گفت: از مجموع بیش از ۷۱ هزار دانش آموز پایه نهم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، تعداد ۵ هزار و ۱۳۰ نفر متقاضی شرکت در آزمون رقابت برای ورود به پایه دهم دبیرستان‌های استعداد درخشان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در سطح استان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره آمار موجود از ثبت نام‌های صورت گرفته، اظهار داشت: میزان مشارکت دانش آموزان پایه نهم ۷.۵ درصد می‌باشد که مناطق ناحیه ۲ شهر ری و ورامین به ترتیب با ۲۱.۶ و ۱۱ در صد بیشترین مشارکت و مناطق دماوند و ناحیه ۲ بهارستان به ترتیب با ۲.۸ و ۱.۶ درصد کمترین میزان مشارکت در این آزمون را داشته‌اند.

هاشمی با اشاره به استقبال بیشتر دانش آموزان دختر در این آزمون، یادآور شد: ۵۶ درصد شرکت کننده گان در این آزمون (۲ هزار و ۸۷۲ دانش آموز) را دختران و ۴۴ درصد (۲ هزار و ۲۵۸ دانش آموز) را پسران تشکیل می‌دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۹ را زمان برگزاری آزمون اعلام و عنوان داشت: آزمون در همه مناطق به جز جواد آباد در ۵۱ حوزه امتحانی ساماندهی شده است که با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان نیز گفت: در این آزمون هم از مجموع حدود ۸۳ هزار دانش آموز پایه ششم در شهرستان‌های استان تهران، ۱۰ هزار و ۹۱۴ نفر معادل ۱۳/۱ مشارکت داشته‌اند که ۵۷ درصد دانش آموزان پسر و ۴۳ درصد دختر می‌باشند.

کد خبر 4966065

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش استعدادهای درخشان شهرستانهای استان تهران ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مواد مخدر دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس استعداد‌های درخشان از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه که توسط سازمان ملی استعداد‌های درخشان و همچنین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برپا خواهد شد حدود ۳۰۰ طرح و پژوهش از دانش‌آموزان مدارس استعداد‌های درخشان سراسر کشور حضور دارد. 

این نمایشگاه امکان گفتگو پیرامون طرح‌ها و پژوهش‌ها را برای دانش‌آموزان و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و برگزارکنندگان نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر آماده پذیرایی از بازدید‌کنندگان هستند. 

این نمایشگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب بالاتر از بلوار کشاورز تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان