Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور الجزایر به مناسبت جشن استقلال این کشور حکم عفو ۴۷۰۰ زندانی این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری الجزایر، عبد المجید تبون، رئیس جمهور این کشور به مناسبت سالروز استقلال این کشور مصادف با پنجم ژوئیه ۱۹۶۲  در حکم عفوی، دستور آزادی فوری بیش از ۴۷۰۰ زندانی را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، محکومان پرونده‌های تروریستی، قتل، جاسوسی، سرقت اموال عمومی، فرار و خرید و فروش مواد مخدر و محکومان دادگاه‌های نظامی از این حکم عفو مستثنی هستند.

همچنین در بیانیه دفتر ریاست جمهوری الجزایر آمده است؛ این حکم عفو به طور کلی برای مجازات‌های افراد در حبس و آزادی است که در نهایت به شش ماه حبس محکوم شده و یا اینکه از مجازاتش شش ماه و یا کمتر باقی مانده است. همچنین این حکم شامل کاهش جزئی مجازات حبس نیز می‌شود، اگر باقی مانده مجازات حبس بیش از شش ماه یا برابر بیست سال یا کمتر باشد، به شش ماه کاهش می‌یابد، همچنین محکومانی که سن‌شان در زمان امضای این حکم برابر ۶۵ سال یا بیشتر باشد، میزان تخفیف کلی یا جزئی مجازات افزایش یافته و بر اساس این حکم به ۱۲ ماه کاهش می‌یابد.

طبق بیانیه یاد شده، با این حکم عفو  بیش از ۴۷۰۰ زندانی فورا آزاد خواهند شد.

هنوز مشخص نشده که آیا این حکم عفو شامل حال زندانیان تظاهرات جنبش مردمی که اپوزیسون الجزایر و برخی نهادهای حقوقی خواستار آزادی آنها بودند هم می‌شود یا خیر، اما لیست اتهام‌های مستثنی از این حکم ریاست جمهوری شامل اتهام وارده به تظاهرکنندگان این جنبش یعنی "به خطرانداختن وحدت ملی و تحریک بدون مجوز مردم" نیست.

رئیس جمهور الجزایر فوریه گذشته نیز با صدور دو حکم عفو حدود ۱۰ هزار زندانی را آزاد کرد که بزرگترین حکم عفو در تاریخ این کشور بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الجزاير ۴۷۰۰ زندانی حکم عفو شش ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مغضوب قطری‌ها در دو ماه، ۱۱ کیلو کم کرد!

به گزارش ورزش سه، یوسف بلایلی، بازیکن الجزایری، در صحبت با یکی از رسانه‌های الجزایری از احوالاتش در طی یک سال اخیر صحبت کرد.
این بازیکن الجزایری در پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در تیم القطر بازی می‌کرد اما در مسابقات جام اعراب که به میزبانی قطر برگزار می‌شد، برابر این تیم گل زد و عنابی‌ها را از این مسابقات حذف کرد؛ این موضوع با واکنش شدید مسئولان قطری باشگاه القطر همراه شد و ابتدا او را از تیم کنار گذاشتند و در نهایت تصمیم به فسخ گرفتند.

این بازیکن پس از آن در شرایطی که آقای گل لیگ ستارگان قطر بود با افت شدیدی همراه شد اما تیم ملی الجزایر این بازیکن را از تیمش کنار نگذاشت. 

او در سن ۳۲ سالگی در مولودیه الجزایر توپ می‌زند و در فصل جاری موفق شد در ۲۱ بازی ۱۴ گل و ۱۳ پاس گل ثبت کند آماری خارق‌العاده برای او به شمار می‌رود و نشان می‌دهد او توانسته شرایط فنی روزهای گذشته را بازیابی کند. 

جمال بلماضی سرمربی سابق تیم ملی الجزایر که ۷ سال با این تیم کار کرده بود و نسلی فوق العاده را در فوتبال آفریقا ساخت، به عنوان یک مربی با تجربه از شاگردش خواست که وزن خودش را کاهش دهد و با برنامه‌ای غذایی و فیزیکی، یوسف بلایلی موفق شد ۱۱ کیلو در دو ماه کم کند. 

او با اینکه اکنون بهترین بازیکن لیگ الجزایر شناخته می‌شود و در آخرین بازی‌های تیم ملی الجزایر زیر نظر بلماضی توانست فرم خوبی از خودش نشان دهد، در برنامه‌های تاکتیکی ولادیمیر پتکوویچ سرمربی سوئیسی و جدید الجزایر جایی ندارد اما قول داده که دوباره به این تیم برگردد.

دیگر خبرها

  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت+ فیلم
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • مغضوب قطری‌ها در دو ماه، ۱۱ کیلو کم کرد!
  • عزاداری خیابانی به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) در تبریز
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • دماوندی‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواری کردند
  • ‌مداحی حاج مهدی رسولی در سالروز شهادت امام ‌صادق(ع) + فیلم
  • سیاهپوشی حرم امام رضا (ع) به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)