Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@11:47:44 GMT

کودکان بالای ۲ سال ماسک بزنند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۳۴۷۷

کودکان بالای ۲ سال ماسک بزنند

رویداد۲۴ مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: والدین باید با کودکان خود در مورد ویروس کرونا صحبت کرده و با زبان ساده و عامیانه علت استفاده از ماسک را برای آنها توضیح دهند تا کودک در استفاده از آن بیقراری نکند.

وی اظهار داشت: والدین باید همراه کودک خود هنگام خروج از خانه ماسک بزنند و استفاده از ماسک های جراحی یا خانگی برای آنها مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردانی علایم گوارشی را از نشانه های ابتلا کودکان به کرونا عنوان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه ماسک جراحی باید هر چهار ساعت یکبار تعویض شود، ادامه داد: ماسک های خانگی قابل شست وشو هستند و افراد نباید آنها را ضدعفونی کنند زیرا تاثیری در پیشگیری از ویروس کرونا ندارد.

ماسک مشکی نزنید

این متخصص بیماریهای عفونی تاکید کرد: استفاده از ماسک های مشکی توصیه نمی شود و افراد از زدن آنها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک نانو نیز توصیه نمی شود، تصریح کرد: مردم می توانند از ماسک های اتاق جراحی یا از ماسک های خانگی که با سه لایه پارچه طراحی و دوخته می شود استفاده کنند و بهترین راه مقابله با ویروس کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه و استفاده مکرر از ماسک است.

بیشتر بخوانید: چرا باید ماسک بزنیم؟ + فیلم

رییس جمهوری روز گذشته(شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، اظهارداشت: ارائه خدمات در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش‌های دولتی، منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک شود.

روحانی افزود: از روز یکشنبه ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی شلوغ باید اجباری باشد و چنانچه کسی بدون ماسک به دستگاه، نهاد یا ارگانی برای دریافت خدمت مراجعه کرد، باید از او بخواهند ماسک داشته باشد حتی باید از حضور کارمندان و کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک،جلوگیری شود.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته گفت، تاکنون ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

رئیس جمهور گفت: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست هیئت دولت با استانداران سراسر کشور طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلسوی درخصوص انتخابات 1402 افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد