Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: زکات فطره استان در سال ۹۹ هم با وجود شرایط کرونا و برگزار نشدن نماز عید فطر ۱۸ درصد رشد داشته و حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، یحیی صادقی یکشنبه (15 تیر) در جلسه شورای زکات استان کرمان گفت: در سال 98 با همه تنگناهای اقتصادی و مباحث دیگری که در کشور بود، بحث زکات نسبت به سال 97 رشد قابل توجهی داشت و اخیراً هم شورای زکات کشور، کمیته امداد استان کرمان را در جمع آوری زکات به عنوان مقام برتر کشوری معرفی و تقدیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه تاکید شده در زکات جمع آوری شده اولویت با نیازمندان و محرومین است، بیان کرد: بیش از 60 درصد از درآمد زکات صرف امور نیازمندان از جمله جهیزیه، مسکن، درمان، تحصیل و معیشت خانواده ها و کمتر از 40 درصد آن هم صرف پروژه های عمرانی عام المنفعه مانند مسجد، خیریه، حوزه علمیه و ...شد.

 

 

وی اظهار داشت: 28 نفر مسئول زکات در سطح استان داریم که البته شدیداً با کمبود نیرو مواجه هستیم و همچنین 3 هزار و 286 نفر عاملین زکات در سطح استان هستند که فعالیت می کنند.

 

 

صادقی در ادامه بیان کرد: هزار و 610 نفر مبلغ در بحث زکات همکاری داشتند و همچنین 6 هزار و 407 جلسه مختلفی در موضوع زکات در سطح استان، شهرستان و روستا برگزار شده و 56 همایش آموزشی توجیهی هم در سطح استان برگزار شده است.

 

 

وی با بیان اینکه امسال با شیوع ویروس کرونا محدودیت در بحث برگزاری جلسات داشتیم، توضیح داد: سعی کردیم به صورت ویدئو کنفرانس جلسات را برگزار کنیم.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان اظهار داشت: از ظرفیت های ستادهای نماز جمعه خوب استفاده شد و امیدواریم امسال هم اگر نماز جمعه برگزار شود، ائمه جمعه در این زمینه بیشتر برنامه ریزی کنند و ما معتقدیم زکات دهنده ها را در محل نماز جمعه ولو در حد 5 دقیقه تقدیر کنیم و یک لوح تقدیر به آن ها داده شود زیرا این می تواند بسیار موثر باشد.

 

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای خوبی که در سطح استان انجام شد، بحث شجره طیبه و پلاک گذاری درختان بود که در شهرستان های زرند و شهربابک تعداد زیادی درخت پسته و در جنوب درخت خرما را صرفاً برای موضوع زکات پلاک گذاری کردند که خیلی اثرات خوبی داشته است.

 

 

صادقی در ادامه گفت: باتوجه به اینکه خیلی از عشایری که در سطح استان مسکن ثابتی ندارند و معمولاً عمده سال در مکان های خود هستند لذا بعضی از روحانیون فداکاری می کنند و برای آنان جلسه می گذارند که جلسات به خوبی برگزار می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه کل زکات جمع آوری شده در سال 98 حدود 25 میلیارد و 300 میلیون تومان است، بیان کرد: زکاتی که در سال 98 در سطح استان جمع آوری شد شامل 7 میلیارد و 400 میلون تومان زکات واجب و 14 میلیارد تومان زکات مستحب و حدود 3 میلیارد و 900 میلیون تومان زکات فطره جمع آوری شده است و همچنین زکات فطره جمع آوری شده سال 99 هم با وجود شرایط کرونا و برگزار نشدن نماز عید فطر 18 درصد رشد داشته و حدود 4 میلیارد و 600 میلیون تومان جمع آوری شد.

 

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: از کارهای جدیدی که امیدوار هستیم و اتفاق خوبی که افتاده اینکه توافق نامه ای با سازمان تبلیغات کشور منعقد شده است.

 

 

وی پیشنهاد داد: اگر صلاح بدانید و به نظر شورای زکات استان، لوح تقدیری با امضای امام جمعه تهیه شود و اینکه اعضای شورای زکات استان از دستگاه های تحت امر خود در شهرستان ها گزارش بگیرند و ببینند در بحث زکات چه کارهایی انجام شده است و همچنین از صدا و سیما می خواهیم که برنامه های ضبط شده در پرتو زکات داشته باشند که شاید بتواند یادآور باشد.

 

 

صادقی با بیان اینکه اعتقاد دارم مردم در شرایط سخت بیشتر کمک می کنند و نزدیک می شوند به جاهایی که فراموش شده است، گفت: همین زکات فطره سال 99 که واقعاً متفاوت از همه سال بود اما مردم کمک کردند و 156 درصد رشد کمک های مردم در سال 98 نسبت به 97 بوده است لذا امیدواریم بتوانیم از قِبَل فعالیت های بحث زکات گره ای از مشکلات مردم باز شود.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای زکات کرمان یحیی صادقی دفتر امام جمعه مدیرکل کمیته امداد استان کرمان میلیون تومان سطح استان جمع آوری شده جمع آوری شد شورای زکات زکات فطره بحث زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود

ایتنا - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به مبارزه با همه‌گیری‌های آینده موافقت کنند.
تفاهم‌نامه جدید و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قوانین موجود در مقابله با همه‌گیری‌ها، به منظور تقویت دفاع جهانی در برابر عوامل بیماری‌زای جدید پس از همه‌گیری کووید-۱۹ که جان میلیون‌ها تن را گرفت، تدوین شده است.

کشورهای عضو این سازمان قرار است در روز ۲۱ اردیبهشت مذاکرات بر سر این توافق را نهایی کنند تا بتوانند آن را در نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی در اواخر ماه به تصویب برسانند، ولی اختلافات بزرگی بر سر متن این تفاهم‌نامه وجود دارد.

تدروس آدهانوم، دبیر‌کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با اشاره به اهمیت این توافق به کشورهای جهان گفت: «به مردم دنیا، مردم کشورهای تان، و مردمی که نماینده آنها هستید، آینده امنی بدهید.»

یکی از اصلی‌ترین اختلافات میان کشورهای ثروتمند و کشورهای در حال توسعه، موضوع به اشتراک‌گذاری عادلانه داروها و واکسن‌ها برای جلوگیری از تکرار معضلات دوران کرونا است.

دسترسی به پاتوژن‌های شناسایی شده در داخل کشورها، دسترسی به محصولات مبارزه با بیماری همه‌گیر مانند واکسن‌های تولید شده؛ و توزیع عادلانه نه تنها آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسیناسیون‌های ضد همه‌گیر، بلکه ابزار تولید آنها از موضوعات مورد بحث میان کشورها است.

شماری از سیاستمداران در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا استدلال می‌کنند که این توافق که الزام قانونی دارد، قدرت زیادی را به سازمان بهداشت جهانی می‌دهد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این استدلال را رد می‌کند و می‌گوید تفاهم‌نامه به کشورها کمک می‌کند تا در برابر شیوع همه‌گیری بهتر از شهروندانشان محافظت کنند.

سازمان بهداشت جهانی در هفته‌های اخیر در مورد رشد تصاعدی آنفولانزای مرغی با نگرانی در مورد اینکه در صورت شروع انتقال آن بین انسان‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد، زنگ‌های خطر را به صدا درآورد و این موضوع، فوریت رسیدن به این توافق را برجسته‌تر کرد.

در تاریخ ۷۵ ساله این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تنها باری که کشورهای عضو توانستند با یک معاهده قانونی الزام‌آور موافقت کنند، معاهده کنترل دخانیات در سال ۲۰۰۳ میلادی بود.

سازمان بهداشت جهانی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دلیل رویکرد خود در پیدا کردن منشاء ویروس آماج انتقادهای فراوان قرار گرفت.

در این ارتباط، این سازمان، یک بازدید به شدت کنترل شده از چین داشت و به این نتیجه رسید که «بسیار بعید» است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به انسان منتقل شده باشد.

با این حال سازمان بهداشت جهانی در پی فشارها، گزارش تحقیقی دیگری منتشر کرد و در آن، گروه متخصصان این سازمان گفتند که داده‌های لازم برای توضیح چگونگی شروع همه‌گیری وجود ندارد.

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که نمی توان نظریه «حادثه آزمایشگاهی» را نادیده گرفت اما تأکید کرد که چین اطلاعاتی به این نهاد بین‌المللی ارائه نکرده است که در آن احتمال ابتلا به ویروس کرونا ناشی از نشت آزمایشگاهی ارزیابی شده باشد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس